Grey's Anatomy

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Grey's Anatomy

Bericht door Lisa met een S »

Hebben leden van het forum gisteren de aflevering 'Where the Boys Are' van Grey's Anatomy gezien waarin de pre-op transseksueel Donna (gespeeld door post-op TS Alexandra Billings (zie foto) moet kiezen om een SRS door te zetten terwijl ze borstkanker heeft of eerst de hormoonbehandeling stop te zetten (en voorlopig als man verder te gaan) om de borstkanker te overwinnen?

Afbeelding

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Tijn
Eredivisie

Bericht door Tijn »

ik heb het gezien, vond het niet bijzonder boeiend. Wel bijzonder klote voor dat personage natuurlijk.
spamqueen :P
omfgwtfbbq!!one1
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Lisa,

ik kijk er nooit naar, dus niet gezien, maar wel heeeeeeeel erg plezierig om te lezen dat een pre op ts door een post op ts gespeeld word.
In de regel worden transrollen gespeeld door bio vrouwen; Karen Black in Come back to the five and dime Jimmy Dean Jimmy Dean, Vanessa Redgrave in Second Serve (bio van Renee Richards) Felicity Hufmann in Transamerica enzenz.
Erg leuk dus dat een trans door een trans gespeeld word in een TV serie.

Overigens heb ik begrepen dat borstkanker zo ongeveer zo goed als niet voorkomt onder pre/post op TS'en (en prostaatkanker ook niet for that matter).
Maar goed, het is een soap he?

Groetjes Mila.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

mila schreef:Overigens heb ik begrepen dat borstkanker zo ongeveer zo goed als niet voorkomt onder pre/post op TS'en (en prostaatkanker ook niet for that matter).
In de serie werd ook al gezegd dat het bijna nooit voorkomt

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ook de endocrinoloog van de VU die bij Virgin laatst een presentatie hield bevestigde dit.

Aan de andere kant staat in de Standards of Care wel dat het goed is om hier voorzichtig mee te zijn en ook als trans jezelf regelmatig te (laten) controleren.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Het is zo gek.....heel vreemd. Als je dit draadje opend, dan zie je alleen het bovenste deel van de foto van die actrice, alleen de haargrens en een deel van het voorhoofd, en mijn eerste indruk was 'dat is een man', Haar haargrens is nogal mannelijk namelijk, in de zin van recht, en hoekig, ipv ovaal.
Pas als je naar beneden scrollt, dan zie je de rest van het gezicht, en dat is weer onmiskenbaar vrouwelijk.

Mila.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Mooi, hè?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik zal er eens een keer met een andere resolutie naar kijken, want ik krijg meteen het hele plaatje en dan is er op het eerste gezicht niks mannelijks aan.

Irene
Kleine stapjes
Plaats reactie