hockeytrutje

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Meikemeid
dagelijks aanwezig

hockeytrutje

Bericht door Meikemeid »

Hallo allemaal,

Tijd geleden alweer en ik heb wel even wat rondgeneuzeld, tot ik met de volgende vraag in mij opkwam:

Begin September begin ik waarschijnlijk met hockey bij de plaatselijke vereniging. Heb er erg veel zin in...eerst maar eens wat trainingen doen en dan zien we wel verder. Dus hockey in een rokkie zal het nog niet zijn, maar wanneer ze gaan vragen of ik een potje meespel met een wedstrijd, zal dat wel gaan gebeuren. Zoals gezegd, heb er dus erg veel zin in en het "probleem" dat ik dan nog niet helemaal om ben, is voor hun ook geen probleem.

Nu vroeg ik me dus af... zijn er meer hier die ook weer zijn gaan sporten ? Tips ? Adviesjes ?
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Meike

Ik sp[eelde ook hockey in de verenigign hier.
Maar er was helaas geen geschikt dames team voor mij.
Dus toen ik om ging heb ik daar helaas mee moeten stoppen.
Wel speel ik zo nu en dan mee in het bedrijfshockeyteam.
Want dat is gemengd.
Maar dus wel in een rokkie haha
Cyn.
fenna69
ForumFan

Bericht door fenna69 »

Hallo Meike,

Zelf ben ik tijdens de transitie actief gebleven in de schaatssport (trainen, training geven), maar zolang het juridisch nog niet is afgerond zal ik in principe niet uitkomen tijdens wedstrijden.
groetjes, fenna
fenna69
ForumFan

Bericht door fenna69 »

@ Cynthia,
Heb je enig idee hoe de hockeybond omgaat met TS spelers en licenties?
Ik ben nieuwsgierig hiernaar, want misschien ga ik met de Dutch Hockey Diva's meespelen (dames pink hockey team)

fenna
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Fenna

Zou je bij de bond moeten navragen.
Ik weet alleen dat de bond in competitieverband geen gemengde elftallen wil. Ik had nog even overwogen om als dame bij mijn oude elftal mee te blijven spelen. HAd al wat mensen gepolst (o.a. tegenstanders) en die leken e rgeen problemen mee te hebben. Maar mijn elftal steunde mij niet unaniem. Daarnaast dit argument van de bond etc. Dus besloot ik te stoppen. Maar het formele standpunt weet ik niet. Denk dat het een grijs gebied is.
Cyn.
Meikemeid
dagelijks aanwezig

Bericht door Meikemeid »

Het is inderdaad een grijs gebied. Je heb net de juiste mensen nodig.

Daarbij, de kleine hockeyverenigingen registreren niet echt veel. Alleen de namen die mee doen. Als je je aan een clubje bind, ze zien jou als Cynthia en je geeft jou naam op, kan je gewoon tijdens wedstrijden als Cynthia mee doen. Het gaat er op mijn nieuwe clubje ook lekker relaxed aan toe en zoals je al schreef, het lijkt me wel belangrijk dat m'n team, dat nu nog niet bekend is, wel unaniem er mee eens is dat ik mee speel.

Pas in de subtop en topklasse hockey word het anders(zoals voor Fenna??), als je dan nog als m-tje in paspoort staat, kan je niet mee doen met het dames team. Maar zover komt het toch nooit bij mij, al speel ik dan wel vanaf de eerste dag gelijk in Oranje !! (langleve de clubkleuren :D )

Edit: typfoutje
fenna69
ForumFan

Bericht door fenna69 »

hehe de Dutch Hockey Diva's is een zooitje ongeregeld eigenlijk :) .. vooral de sociale aspecten zijn belangrijk ... en de gemene deler is hockey.
Er worden met de 'pink' teams geen bonds wedstrijden gespeeld voor zover ik weet, maar wel 'eigen' tournooien .. ook in internationaal verband. dus dat kan een boel schelen ...

fenna
michelle1983
ff weer wat posten

Bericht door michelle1983 »

De Medische Commissie en de afdeling Competitie van de KNHB hanteren als uitgangspunt dat meedoen aan de competitie "als het andere geslacht" pas mogelijk is na juridische geslachtswijziging. Dat is alleen maar het oordeel van deze commissie en afdeling en dus nog niet het officiële standpunt van de bond (want dat zou van het bondsbureau moeten komen).
Meikemeid
dagelijks aanwezig

Bericht door Meikemeid »

Even een opdatum:

Na een aantal keer de club bezocht te hebben en een goed gesprek met iemand van de club, heb ik besloten toch nog even rustig aan te doen en een "jaartje" te wachten. De atributen, stick/bal en scheenbeschermers zullen ook zachtjes wel aangeschaft worden, maar als ts zou ik op de club nu te kwetsbaar zijn volgens hem en dit klopt eigenlijk ook wel, hoe emotioneel ik nu geprikkeld kan raken door iemand met een ka u tee opmerking.

Wel ga ik aankomend seizoen langs de velden staan, een aantaql keer, want voor Hockeybase.nl mag ik m'n best doen om foto's in te leveren.
Dat zullen dus de Hoofdklasse wedstrijden zijn. En ondertussen leer ik nog wat bij ook van het spelletje en namen van goeie spelers/speelsters.
Meikemeid
dagelijks aanwezig

Bericht door Meikemeid »

Jaa, weer een update !!

Via het welbekende FOK!forum in een draadje over hockey, ben ik iemand tegengekomen die me wel een keer prive-training wilde geven. Nouja, 3 weken geleden alweer, op een van de 6 velden bij Kampong een ruim uur de basis meegekregen van hockey.

Morgen avond een training van het trimhockey bij diezelfde club meenemen en dan maar zien hoe erg het hockey-virus nog verder in het bloed komt.

Nog even en dan sta ik nog met een complete outfit op het veld, inclusief bitje, scheenbeschermers en gerokt klaar om de eerste wedstrijd te spelen :D *Laat ik maar voorzichtig zijn met die uitspraak, dat kan nog wel een hele tijd duren Meike*
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

Keej:D have phun zou ik zeggen :P

zelf doe ik ook gwn sport alleen omdat bij mij ook nog niet alles juridisch is afgerond, heb ik soms grappige en rare situaties...dan sta ik op de wedstrijdlijst onder mijn oude jongensnaam en dan vraagt de wedstrijdleider als we uit moeten spelen 'ehmm... dat meisje daar (wijst naar mij) heet zij ..............(oude jongensnaam)..:S?'
haha en dan sta ik daar met een verlegen vingertje in de lucht op een verlegen stemmetje 'ehhh.. ja dat ben ik :oops::roll:'

Ag jah wel grappig ergens :P

Groetjesss laudje
Meikemeid
dagelijks aanwezig

Bericht door Meikemeid »

Wat voor een sport doe je dan Lautje ?

Tot m'n 13e heb ik op fietscross gezeten (6 jaar lang). Ik kon toen moeilijk meekomen met de jongens. Er werd toen ook al eens geroepen en gedacht om mij eens met de meisjes mee te laten fietsen/crossen, want het tempo lag duidelijk lager bij mij dan mijn leeftijdsklasse. Helaas mocht het dus niet van de sportbond...

Ik zie wel hoe het morgen gaat, maar zoals de club Kampong nu op me overkomt is als een zeer relaxte en open club.

Word vervolgd dus.. :)
Plaats reactie