Vaag experiment

Algemeen

Moderator: Moderators

Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

Ciska Lacomte schreef:
laura_girl19 schreef: Maar ontopic: volgens mij ging dit 'vaag experiment' niet over transsexualiteit maar intersexualiteit en dat is toch heel iets anders.
Hoewel een interesexuele activist in Amerika (Kiira Triea) vindt dat HSTS (homosexual transkids -- homo toen ze nog jongen waren) wel veel lijkt op intersexualiteit.
Transseksualiteit, Interseksualiteit, Genderdysforie, Genderdysfasie.....
Zijn dat allemaal verschillende namen voor hetzelfde beestje?
Ik weet niet wat genderdysfasie is... maar interseksualiteit kent vele vormen en is toch wel iets anders als transseksualiteit.
Een interseksueel wordt bijvoorbeeld geboren met een dubbelzinnig lichaam, of een ander voorbeeld: Een meisje met AOS... geboren als meisje met vagina maar zonder baarmoeder en genetisch een man (xy).
Dat laatste komt enigszins in de buurt bij post-op transmeisje... maar toch. Bij interseksueel wordt je vaak geboren met een dubbelzinnig lichaam en bij transseksueel is dat juist niet... die hebben gwn een normaal lichaam tot ze eracter komen dat er iets niet klopt... Heel iets anders dus!
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

het lijkk mij verstandig de heer campo hier volledig buiten te laten,niet serieus te nemen inzake genderdysforie

daanaast wilk ik opmerken dat genderdysforie niet is op te lossen en dat hoeft ook niet

Joy
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

Joy schreef:@sem

mis?

is er iets mis dan?
Weet niet precies wat je bedoelde Joy... maar als je niet in het goeie lichaam bent geboren lijkt me wel dat er iets mis is ja :roll:
Ciska Lacomte
Banned Lid

Bericht door Ciska Lacomte »

laura_girl19 schreef:
Ik weet niet wat genderdysfasie is... maar interseksualiteit kent vele vormen en is toch wel iets anders als transseksualiteit.
Genderdysfasie is een naam die de laatste tijd opduikt om secudaire Transen 'op te leuken' en interseksualiteit was de term die een paar generaties geleden gebruikt werd voor elk mens wat niet direct te benoemen was als "man' of 'vrouw', dus ook TG's en TS-en die zich openlijk anders manifesteerden dan hun 'geboortegeslacht'.

Eigenlijk is de ondertoon van mijn opmerking: "Als ze nog geeneens weten hoe ze de zaak moeten noemen, kunnen ze er beter niks over zeggen".
Joy schreef:het lijkk mij verstandig de heer campo hier volledig buiten te laten,niet serieus te nemen inzake genderdysforie

daanaast wilk ik opmerken dat genderdysforie niet is op te lossen en dat hoeft ook niet

Joy
Daar komt het helemaal op neer.

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

Interseksueel : Bij interseksualiteit vertoont een lichaam zowel mannelijke als vrouwelijke kenmerken.

Transseksueel : Transseksualiteit is in enge zin het proces van een persoon die in een lichamelijke verandering van de ene naar de andere sekse zit.

(bron: wikipedia)

Lijkt me dus nogal een verschil.. Ik denk trouwens dat veel interseksuelen het je niet in dank afnemen om inter- en transseksualiteit over een kam te scheren.

De term interseksualiteit wordt nu nog steeds gebruikt en de omschrijving die jij geeft 'elk mens wat niet direct te benoemen was als "man' of 'vrouw'' klopt ook wel, maar het gaat er bij interseksualiteit over dat het geslacht niet is te benoemen bij de geboorte. Dat het geslacht bij sommige TS of TG's niet valt te benoemen heeft te maken met een lichamelijke verandering die pas na de geboorte tot uiting is gekomen met een hormoonbehandeling. Dat is dus het onderscheid tussen transseksueel en interseksueel.

Maar het is algemeen bekend dat er wel eens transseksuelen zijn die zich meer 'socially legitimate' voelen als ze hun genderdysforie als interseksualiteit uitleggen of daarmee willen vergelijken. Dat maakt het soms voor de omgeving makkelijker te accepteren... maar als je als transseksueel zoiets doet terwijl je nog een lage stem hebt of ook maar enigszins een uiterlijk dat afwijkt van de vrouwelijke norm dan zullen mensen je nog gewoon als trans benaderen lijkt me.

Anyway.. een interesante discussie :)
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

laura_girl19 schreef:
Joy schreef:@sem

mis?

is er iets mis dan?
Weet niet precies wat je bedoelde Joy... maar als je niet in het goeie lichaam bent geboren lijkt me wel dat er iets mis is ja :roll:
-dat is 1 manier om ernaar te kijken..

joy
Ciska Lacomte
Banned Lid

laura_girl19 schreef:Interseksueel : Bij interseksualiteit vertoont een lichaam zowel mannelijke als vrouwelijke kenmerken.

Transseksueel : Transseksualiteit is in enge zin het proces van een persoon die in een lichamelijke verandering van de ene naar de andere sekse zit.

(bron: wikipedia)

Anyway.. een interesante discussie :)
Als je dit een interessante discussie vindt, moet je maar es goed rondneuzen op het forum. Op dit moment hierop doorgaan betekent : Aanvang tot Bitchfight 398a, ben ik bang. Met name de definitie die wikipedia geeft van Transseksualiteit brengt de nodige hormonen aan de kook. :) .

Maak er svp. een nieuwe draad van als je erop door wil gaan..... ?
Maar hier toon ik dus ook weer ff aan hoe warrig het hele gebied tussen de seksen is in de ogen van velen, ook die van mij.

Ciska.
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

Hmm okee... Naja een bitchfight hoeft niet voor mij hoor :P
Maar het gebied tussen de seksen vind ik helemaal niet warrig... Ik voel me gewoon een meisje en zo zie ik er uit en zo klink ik ook. Ik kan mij dan ook helemaal niet vinden in zoiets als transgender en juist wel in de wereld zoals die nu is... waarin mannen en vrouwen nog steeds aardig verschillend zijn. Veel jongens zijn trots op hun mannelijkheid en de meeste meisjes op hun vrouwelijkheid.
Maar dit is natuurlijk hoe ik het zie...:)
Ciska Lacomte
Banned Lid

laura_girl19 schreef:Hmm okee... Naja een bitchfight hoeft niet voor mij hoor :P
Maar het gebied tussen de seksen vind ik helemaal niet warrig... Ik voel me gewoon een meisje en zo zie ik er uit en zo klink ik ook. Ik kan mij dan ook helemaal niet vinden in zoiets als transgender en juist wel in de wereld zoals die nu is... waarin mannen en vrouwen nog steeds aardig verschillend zijn. Veel jongens zijn trots op hun mannelijkheid en de meeste meisjes op hun vrouwelijkheid.
Mag ik zo vrij zijn om te vragen of jij (ex)Trans bent of misschien Interseksueel? (op het risico van sloo-tsjet)

Ciska.
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

Ciska Lacomte schreef:
laura_girl19 schreef:Hmm okee... Naja een bitchfight hoeft niet voor mij hoor :P
Mag ik zo vrij zijn om te vragen of jij (ex)Trans bent of misschien Interseksueel? (op het risico van sloo-tsjet)

Ciska.
Tjah.. ciska, dat ligt er helemaal aan of we jouw of mijn definities gebruiken :roll:

Maar ik ben dus een meisje die is geboren als jongen en pas in de puberteit een meisje is geworden met de hormoontjes :)

grtjs Laura
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Laura,

<Maar ontopic: volgens mij ging dit 'vaag experiment' niet over transsexualiteit maar intersexualiteit en dat is toch heel iets anders.
Hoewel een interesexuele activist in Amerika (Kiira Triea) vindt dat HSTS (homosexual transkids -- homo toen ze nog jongen waren) wel veel lijkt op intersexualiteit.>

Dit 'experiment' werd uitgevoerd op een volstrekt normaal XY jongetje dat per ongeluk zijn piemeltje verloor toen ie als baby besneden werd, dat 'maakte de weg vrij' voor een 'genderswitch', want volgens de opvattingen van dr M (nee, niet Mengele), is de gender van een kind voor het 3e jaar 'open en ongevormd'.

<Hoewel een interesexuele activist in Amerika (Kiira Triea) vindt dat HSTS (homosexual transkids -- homo toen ze nog jongen waren) wel veel lijkt op intersexualiteit.>

Nou kijk, dit is nou een bericht waar ik echt op zit te wachten, ik ga meteen Kiira Triea googelen.......zo iemand ben ik dus, en mijn vrouwelijkheid maakt een stevig en diep verankerd deel uit van mijn natuur, zodanig, dat ik me als kind/puber/jongvolwassene niet eens 'had kunnen aanpassen' of me anders voor had kunnen doen, mijn ouders namen me als kind eens mee naar de dokter omdat ik zo vrouwelijk was, en wat er aan gedaan kon worden......

Zelf heb ik de indruk dat het wel eens een chromosomale kwestie zou kunnen zijn in mijn geval; het is namelijk ettelijke keren bij een test bij post op (ex homo) transen voorgekomen dat die wel XY chromosomen hadden maar dat de Y chromosoom beschadigd bleek; het pootje van de Y miste.

Helaas heeft de VU geen chromosoomtest op mij laten uitvoeren; te duur.

Als ik weer een keer naar Thailand ga dan neem ik contact op met het Yanhee hpt om daar een chromosomentest uit te laten voeren, kost daar een paar honderd dollar, heb ik er wel voorover.
Bij mij in de familie komen namelijk chromosoomafwijkingen voor, maar dan zonder dat dat zich in TS gedrag uit. (hier ga ik verder niet op in trouwens. te persoonlijk).

Nogmaals dank voor je postje,

groetjes Mila.
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

Interessante reply Mila :)

Tjah... ergens zou het mij ook niet verbazen als ik zo'n chromosoom afwijking had... Omdat ik al vna kinds af aan helemaal niet mannelijk was en wel vrouwelijk. Elke psycholoog of trans zegt tegen me hoeveel geluk ik wel niet had met mijn figuur,schouders,snoetje,lichaamsbouw en mijn hoge meisjesstem...

En ik heb nooit baardgroei gehad... waardoor ik het leuk vind om te denken toen ik eenmaal wist dat er genderdysforie bestond 'ooh... mijn lichaam heeft nooit een jongen willen worden!!'
Ik had namelijk ook weinig haren op me benen en verder had ik behalve schaamstreek nergens haar :)

Hoe dan ook... het is zielig voor dat jongetje, want een leven als jongen zonder piemel was volgens mij voor hem (na het lezen van het boek een tijd terug) nog altijd beter geweest als een leven als 'meisje' met vagina...

Jij ook thx voor je postje,

Grtjssss Laudje

PS ik heb al aardig wat email contact gehad met Kiira Triea... Kiira Triea maakt een onderscheid tussen AGP en HSTS waarbij die laatste volgens haar vrijwel gelijk zijn aan Intersexueel (interessante gedachte... hoewel het onderscheid zoals zij die maakt wel ver gaat)
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Laura,

<Hoe dan ook... het is zielig voor dat jongetje, want een leven als jongen zonder piemel was volgens mij voor hem (na het lezen van het boek een tijd terug) nog altijd beter geweest als een leven als 'meisje' met vagina...>

Nou, niet alleen voor dat jongetje was het vreselijk; zijn 2ling broer raakte schizofreen (eerder overleden dan hij), zijn moeder zwaar depressief en suicidaal, en zijn vader zwaar aan de drank. Daarbij verhuisden ze op 'advies' van die dr M naar een andere plaats waar niemand ze kende, en mede dankzij dat enorme geheim over Bruce/Brenda vereenzaamde het gezin, met alle gevolgen van dien.

Het is echt ongelooflijk wat die man ter meerdere eer en glorie van zichzelf *4* mensen heeft aangedaan......en dat ie er nog mee weg kwam ook :-(

En wat je zoal omschrijft over je fysiek geldt ook voor mij; ik had ook geen baardgroei, dikke, volle bos hoofdhaar, geen lichaamsbeharing, ook niet onder mijn oksels, wel spaarzaam schaamhaar, duidelijke heupen en taille etc, en ik ben uit angst alnog te vermannelijken aan de hormonen gegaan indertijd, als een soort 'omgekeerde' trans dus. Ik was namelijk al vrouwelijk qua verschijning etc.

Groetjes Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Laura,

<PS ik heb al aardig wat email contact gehad met Kiira Triea... Kiira Triea maakt een onderscheid tussen AGP en HSTS waarbij die laatste volgens haar vrijwel gelijk zijn aan Intersexueel (interessante gedachte... hoewel het onderscheid zoals zij die maakt wel ver gaat)>

Ik las over je ps heen, dus hierbij een ps van mij; heeft Kiira een website eigenlijk? Zo ja, gaarne de link?

Groetjes Mila.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

mila schreef:Hoi Laura,

Nou, niet alleen voor dat jongetje was het vreselijk; zijn 2ling broer raakte schizofreen (eerder overleden dan hij),
.

Groetjes Mila.
slightly off topic:

het broertje werd schizofreen als gevolg van de omstandigheden van zijn 2 ling broertje?

joy
Plaats reactie