Vaag experiment

Algemeen

Moderator: Moderators

Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

Ciska Lacomte schreef:
laura_girl19 schreef: ...........'geslacht' zoals wij dat kennen ..............
Dat moet je dus eerst maar es zien te definiëren: BitchFight 399.....

Kijk overigens ook hier: http://www.travestie.org/html/forum/vie ... php?t=4790
ter illustratie hoe moeilijk het kan zijn mentaal te bevatten wat "geslacht" is.

Overigens komt dat uit een vraag die ook in de Cogiatti-test staat.

Ciska.
Klopt.. ik wist dat ik het ergens van internet had gelezen.. maar wist zo gauw niet waar van daan.

Geslacht is voor mij simpelweg of je een jongen of meisje bent... maar als er mensen zijn die daar iets aan toe willen voegen is dat hun beleving.

P.S. ik snap niet waarom je het hebt over een bitch fight??
Dit is gewoon een interessante kritische discussie.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Mina,

<help jij me dan even met mijn transitie...>

Doe ik toch al? Hele lappen text in je pb hoor ;-) Voor de overige lezeressen hier; nee, ik stalk Mina niet ;-)

Enneh, hoezo voel je iedere dag wat anders? Ik kan me namelijk wel voorstellen dat je 'zelfgevoel' ondergesneeuwd raakt dankzij 'de verkeerde reflectie' van de buitenwereld.

Groetjes Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Enneh, hoezo voel je iedere dag wat anders? Ik kan me namelijk wel voorstellen dat je 'zelfgevoel' ondergesneeuwd raakt dankzij 'de verkeerde reflectie' van de buitenwereld.>

Wat ik bedoel is dat je jezelf 'makkelijker' als vrouw beleeft als je ook ondubbelzinnig zo gezien word door de buitenwereld (en je dus niet hoeft uit te leggen, laat staan te verdedigen....lijkt me erg vermoeidend).

Groetjes Mila.
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

mina schreef:
laura_girl19 schreef:@ Mina : Zou je dat willen dan mina? Dat dat verschil wordt weggenomen.
Het verschil lijkt me juist de reden dat je verandert van je geslacht... ik stel de vraag anders: Zou je nog steeds willen veranderen van geslacht in een wereld waarin 'geslacht' zoals wij dat kennen niet bestaat? In een wereld waarin alleen jij een wereld van geslacht herinnert en de rest onzijdig is...
Er is wel een tijd geweest waarin ik dat verschil in de wereld of in mijzelf wilde wegnemen....

Ik WAS een meisjesachtige homoseksueel (hoewel ik het woord altijd verschrikkelijk heb gevonden), ik hou van mannen - ALS een meisje...maar ik zie mijzelf niet als 100% vrouw...gek genoeg had ik dat ook niet nodig omdat ik ook al vrouwelijk was...en ik was meisjesachtig in mijn muziek en kledingkeuze - en vooral mijn gevoelswereld was heel meisjesachtig...had helemaal niks gemeen met jongens toen...
maar ik ben veel harder geworden omdat ik me destijds (misschien zoals Mila heeft gedaan) niet heb kunnen laten verdwijnen in de maatschappij als meisje...ik ben doorgegaan met het verschil in mijn ziel ...maar met een uiterlijk dat steeds jongensachtiger geworden is...
Ik heb daarom steeds het gevoel gehad dat ik er niet tussenpas, en dat vind ik soms helemaal niet fijn....daarom zei ik: "wat een zegen!" toen ik je stukje las dat je je zo op je gemak voelt bij de genderidentiteit van een meisje....
Het is duidelijk dat ik niet terug kan....en ik zie er tegenop een toekomst als man, dat is op allerlei vlakken heel ongunstig voor me (want ik hou van meisjeskleding en van jongens die op heel meisjesachtig vallen!)....
Daarom noem ik mij nu transgender omdat ik aan het twijfelen ben wat ik nu moet gaan ondernemen....
Ik ben dus geen echte jongen...ik ben niet echt een meisje (althans niet op de manier waarop een TS dat is - mogelijk)...ik ben geen homo, voelde me totaal niet thuis tussen de homo's. Op dit forum voel ik me nog het meeste thuis van alles...wat seksualiteit en identiteit betreft. Maar ik ben geen klassiek transseksueel...maar wat ben ik dan wel?
God zal het weten!

:)
Mina,

ps1: zo ben ik ook eens heel duidelijk geweest over mijn geaardheid! x)

ps2: en ik ben ook wat sommigen noemen hooggevoelig en anderen overgevoelig...
Hmm over je PS2 dat noem je toch Hypersensitief persoon (HSP) of zo iets. Kun je vast iets over vinden op Google. Komt trouwens vaker voor bij vrouwen dan bij mannen , volgens mij...

Je stelt jezelf goede vragen...En ik vind het lief dat je zo blij voor me bent over hoe ik me voel als 'gewoon een meisje'. Nogmaals is dat hoe ik de wereld beleef, als tweeslachtig: jongen of meisje. Dat is omdat ik zelf niet kan invoelen hoe het is om er gevoelsmatig tussenin te hangen. Daarom ben ik trots op mijn vrouwelijkheid en meisje-zijn en dat breng ik graag tot uiting, zoals veel meiden bij mij in de klas.

Geef je zelf de tijd, mina. Ik denk dat je met de tijd er achter komt hoe jij het gelukkigst zult worden, op jouw manier.

<Ik WAS een meisjesachtige homoseksueel (hoewel ik het woord altijd verschrikkelijk heb gevonden), ik hou van mannen - ALS een meisje...maar ik zie mijzelf niet als 100% vrouw...gek genoeg had ik dat ook niet nodig omdat ik ook al vrouwelijk was...en ik was meisjesachtig in mijn muziek en kledingkeuze - en vooral mijn gevoelswereld was heel meisjesachtig...had helemaal niks gemeen met jongens toen...>

Tot dit stukje herken ik het wel enigszins voor mijzelf.. behalve dan dat ik mij gewoon 100 % meisje voel. Ik was altijd al meisjesachtig en vond jongens gewoon leuk gewoon als meisje-zijnde. Daarom vind ik aandacht van jongens ook heel leuk :P (zoals veel meiden op sgool)...

Vlakbij de school zijn ze nu aan het bouwen en daar loop ik vaak langs op mijn weg naar school soms ook met vriendinnen en vrijwel altijd wordt je nagegeken of er wordt gefloten of getoeterd of iets geroepen :P haha.. (stelletje geil bakken ;)) maja das weer een heel ander verhaal natuurlijk :roll:

Best Wishes in finding your path :)

Grtjss xxx lauwdje
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

mila schreef: Enneh, hoezo voel je iedere dag wat anders? Ik kan me namelijk wel voorstellen dat je 'zelfgevoel' ondergesneeuwd raakt dankzij 'de verkeerde reflectie' van de buitenwereld.
Very well said :)
Ik kan me denk ik wel voorstellen dat je zelfbeeld veel 'gewoner' en ongecompliceerder is als de mensen je zien en behandelen als meisje (vrouw) ipv trans.. .dat je jezelf niet uit hoeft te leggen dus...

PS Over zelfbeeld gesproken...als meisje zijnde heb ik ook zo mijn onzekerheden.. soms vind ik mezelf te dik,soms voel ik mezelf lelijk andere dagen weer mooi en zelfverzekerd, andere dagen onzeker vanwege een stom puistje... of omdat ik graag iets grotere borsten zou willen... maja das een ander verhaal. Denk dat veel meiden dat wel eens hebben.
Ciska Lacomte
Banned Lid

Bericht door Ciska Lacomte »

laura_girl19 schreef: P.S. ik snap niet waarom je het hebt over een bitch fight??
Dit is gewoon een interessante kritische discussie.
Eén van de eeuwige discussies op dit forum is: "wat ben ik". Daarbij vliegen meestal in no time de tassen in het rond, als het ware. Blijkbaar is hier een heel nieuw facet van 'leven tussen de genders' aangeboord, want er wordt ademloos geluisterd...........

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Laura,

<PS Over zelfbeeld gesproken...als meisje zijnde heb ik ook zo mijn onzekerheden.. soms vind ik mezelf te dik,soms voel ik mezelf lelijk andere dagen weer mooi en zelfverzekerd, andere dagen onzeker vanwege een stom puistje... of omdat ik graag iets grotere borsten zou willen... maja das een ander verhaal. Denk dat veel meiden dat wel eens hebben>

Oooooooohhhhh ja hoor, dat is helemaal niet TS gerelateerd. Ik heb ook regelmatig mijn 'bad hair days hoor'.
Het gekke is alleen dat mijn minnaar het niet ziet als ik klaag over een vlek op mijn gezicht, of een pukkel, of......of......of.....lol!

Groetjes Mila.
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Mila schreef :

Hoi Laura,

<http://transkids.us/learning.html>

Nou, dat is nog eens verhelderend zeg?? Thanks for the tip,

groetjes Mila.

Inderdaad, heel goede link.
Al is het voor mezelf nu nog steeds niet duidelijk of ik nu primaire of secundaire trans ben.
Ik lijk ze wel beide tegelijk te zijn.

Deze uitspraak vind ik wel straf :

Likewise with srs, agp transsexuals (secundaire transen) claim to want srs to "make them feel complete" or to confirm their gender as female, often insisting that their desire for srs has nothing to do with sex, whereas hsts transkids (primaire transen) want srs so that they can have sexual relations with straight men more easily.

Dus een secundaire trans zou dan een SRS laten uitvoeren , alleen om het beeld van een vrouw beter te kunnen benaderen en dus niet om te kunnen vrijen met een man !

Eigenlijk beweren ze dat secundaire transseksualiteit een 'doorgedreven' vorm is van travestie , gebaseerd op pure 'eigenliefde' of 'liefde voor de schoonheid van het vrouwelijke beeld'.
Straf is die stelling wel.
Zelf zal ik zeker niet ontkennen dat er wel enige waarheid inzit, maar er is toch wel meer aan de hand lijkt me.

Stof voor discussie lijkt mij.

Groetjes,

Melina
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

Tjah 'wat ben ik?'
Voor sommigen is die vraag heel makkelijk te beantwoorden, anderen weten het (nog) niet...
Ik denk dat het een kwestie van persoonlijke beleving is waarbij een mening of belevingswereld van iemand anders niet afdoet aan die van een ander. Als iedereen dat accepteert en elkaar in hun waarde laat... hoeven er geen tassen in het rond te vliegen lijkt mij...

Of ben ik nu echt een dom blondje :P
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

<Oooooooohhhhh ja hoor, dat is helemaal niet TS gerelateerd. Ik heb ook regelmatig mijn 'bad hair days hoor'.
Het gekke is alleen dat mijn minnaar het niet ziet als ik klaag over een vlek op mijn gezicht, of een pukkel, of......of......of.....lol!

Groetjes Mila.>

Jah mannen zien dat niet haha... :P maar dat is mss maar makkelijk. Ik wilde ook laten zien dat dit soort dingen nix te maken hebben met TS ofzo...

@ melina : Tjah de discussie van die Transkids site gaat over het verschil tussen HSTS en AGP en daar wordt ook vanuit gegaan dat iedereen in een hokje is te duwen. En dat gaat niet altijd bij iedereen, hoewel er zeker waarheden staan in de tekst.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Melina,

<Al is het voor mezelf nu nog steeds niet duidelijk of ik nu primaire of secundaire trans ben.
Ik lijk ze wel beide tegelijk te zijn.>

Jij viel of valt toch niet op vrouwen/ts'en? De gemiddelde ags wel.....en eerlijk gezegd kan ik me je 'indulging' in vrouwelijkheid levendig voorstellen als je na 36 jaar eindelijk in de juiste verpakking zit.

Hoe vond je de verhandeling over TS lovers die 'doorschieten' en zelf (gedeeltelijk) TS worden? DAT is nou de 'ultieme' TS lover...transen en zichzelf hypersexualiseren.

Groetjes Mila.
lief dinnetje
Eredivisie

Hoi Mila,

Ja, ok ... maar ik ben nooit homoseksueel geweest.
Nu nog niet .... dat wil zeggen ik vrij enkel met een man , zoals een hetero-vrouw dat doet.
Dus altijd vaginaal en niet anaal.

Het klopt wel dat het in mijn mannelijke genderrol nooit is gelukt met vrouwen.
Mijn seksuele fantasie is ook altijd dezelfde gebleven, namelijk die van een hetero-vrouw.
Maar dan val je dus niet onder homoseksuele trans en ook niet onder heteroseksuele trans.

Na mijn SRS ben ik wel heel erg zeker .... lesbienne zal ik nooit worden.
Maar als 'homoseksuele trans' wil ik me toch ook niet beschrijven.
Neen gewoon een hetero-vrouw, die op hetero-mannen (of eventueel bi-mannen) valt.

Groeten,

Melina
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

De verwijzing naar homo kwam volgens voort uit de eerdere discussie en uit de post van Mila...

Met homoseksueel bedoelde Mila en ik (en ook de site van transkids) dat je zeg maar op jongens viel toen je nog jongen was en eigenlijk dus altijd hetero was als meisje (vrouw zijnde).
lief dinnetje
Eredivisie

Patricia schreef :

Er zijn anders ook zat hetero-vrouwen die daar niet vies van zijn. Jij associert anaal dus met homo?

Ja, ergens wel.
Ik heb dat in mijn travestie-tijd nooit gewild.
Het voelde aan als iets wat ik absoluut niet wou.
Ook nu zou ik het daar mentaal moeilijk mee hebben.
Ik heb een duidelijke voorkeur voor vaginale seks en ik heb dat altijd gehad , dus ook als ik nog geen vagina had.........

Groeten,

Melina
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Hey Melina...

Ik heb als homo ook altijd gebaald van het feit dat het in mijn *** moest hoor...dus die vergelijking gaat wat mij betreft niet op ;)

hihihi

x,
Mina
Plaats reactie