Reis

Algemeen

Moderator: Moderators

Sem
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Reis

Bericht door Sem »

Misschien een beetje idioot om hier over een topic te gaan openen, maar ik wil straks niet zomaar spontaan verdwijnen hier, nee ik ga niet weg hier, maar jullie zullen me over 2 a 3 jaar echt een jaartje moeten missen hier.
Ik wil tussen de overgang van 2 verschillende levens een reis maken, ik wil mijn jeugd en schooljaren straks gaan afsluiten, dan een reis maken, en dan een geheel nieuwe start maken.
Het is niet zomaar een reis, het idee reist nu al 2 jaar in mijn hoofd, ik heb de knoop definitief doorgehakt, ik ga te voet naar Madrid en weer terug, weet je hoe ver dat is ja dat weet ik zo'n 2500 a 3000 kilometer, en dat ook nog is terug. Dit heb ik nodig om verder te komen in het leven, ook om nieuwe dingen te leren, ik zal mijn vriendje een jaar moeten missen.
Ik weet nog niet wanneer ik begin met mijn reis te plannen, wel weet ik zeker dat ik tot de grens van kunnen zal gaan, en dat ik mezelf keihard ga tegen komen weet ik ook.
Je moet toch eens de dromen die je in je hoofd hebt zitten waar maken, dus bij deze kondig ik het ruim van te voren aan. :wink:
Veni, vidi, Vici--- Ik kwam, Ik zag, Ik overwon
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi Xham,

hartstikke leuk idee, hoor, zo'n reis, en ook nog eens vol van symboliek! Ik kan me het heel goed voorstelen dat je zoiets wilt ondernemen! En een voettocht kan echt louterend werken; als m'n partner en ik iets te bepraten hebben, gaan we dat altijd tijdens een lange wandeling doen. Je laat dan als het ware je probleempjes en sores achter in je voetstappen, en in jouw geval je "oude" leven.

En dank voor je vroege aankondiging: kunnen wij ons er alvast mentaal op voorbereiden :lol: !

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Sem
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Sem »

Babette schreef:Hoi hoi Xham,

hartstikke leuk idee, hoor, zo'n reis, en ook nog eens vol van symboliek! Ik kan me het heel goed voorstelen dat je zoiets wilt ondernemen! En een voettocht kan echt louterend werken; als m'n partner en ik iets te bepraten hebben, gaan we dat altijd tijdens een lange wandeling doen. Je laat dan als het ware je probleempjes en sores achter in je voetstappen, en in jouw geval je "oude" leven.

En dank voor je vroege aankondiging: kunnen wij ons er alvast mentaal op voorbereiden :lol: !

Groetjes en liefs,

Babette.
Graag gedaan, ja dat is het doel ook van mijn reis de problemen achter me te laten en in mijn geval is dat mijn oude leven, het zal een hele lange reis worden, maar zeker de mooieste uit mijn leven. :D
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi Xham,

ik vind dat het hele leven een hele mooie reis is, en iets om intens van te genieten....

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Sem
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Sem »

ik vind dat het hele leven een hele mooie reis is, en iets om intens van te genieten....
Dat is zo dat het leven opzich al een hele mooie reis is.
Ik heb wel is op tv gehoord dat mensen de oceaan over steken, of per tractor de wereld over gaan, dan zal het mij vast en zeker ook lukken om mijn droom waar te maken. :D
Juliette
ForumFan

Bericht door Juliette »

Hey Sem,

een hele goeie reis en een fantastische manier om de wereld te leren kennen zoals deze is. En wellicht tot ziens, tot aan parijs reis ik zelf ook vaak de wereld door.

Julliete wenst je een behouden vaart :)
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
mireille
Eredivisie

Re: Reis

Bericht door mireille »

Sem schreef:...Het is niet zomaar een reis, het idee reist nu al 2 jaar in mijn hoofd, ik heb de knoop definitief doorgehakt, ik ga te voet naar Madrid en weer terug, weet je hoe ver dat is ja dat weet ik zo'n 2500 a 3000 kilometer, en dat ook nog is terug.

...
Afbeelding

Lijkt me echt een heel mooi idee, gewoon even er helemaal uit en als nieuw terugkomen. :D

Suc6!
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ik had uns un lifter meegenomen, un klein stuk maar, die was het zelfde van plan.....veel succes met deze ervaring Sem.....lijkt me een aparte voornemen....

Groetjes vanuit onderweg ergens in Europa

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Sem
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Sem »

Dank jullie voor jullie aardige berichten. :)
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

hoi Sem

ik las laatst een boek over een toch die eigenlijk een pelgrimsreis werd van zelfontdekking. was heel mooi ging over Santiago de Compestella ik weet de titel niet meer maar het was door Coelho

centraal staat het overwinnen van je persoonlijke demonen in dat boek, angsten dus maar vooral ook gewoon het besef dat er krachten zijn die gewoon niet willen dat jij je positief ontwikkelt. Op die reis kregen die krachten vorm in een hondje, spelende kinderen, slecht weer etc. :-) maar op zon manier geschreven dat het wel geloofwaardig was, in ieder geval komt iedereen op zn/haar weg 'hindernissen' tegen dat kan je toeval of lot noemen, een persoonlijke uitdaging of gewoon pech.

Ik hoop dat je aankomt op jouw unieke bestemming! dat kan namelijk niemand zeggen en gelukkig maar...

liefs

Dorine
dhiamara
ForumFan

Bericht door dhiamara »

Toen ik dit stukje las was het rare dat ik ook dacht aan Santiago de Compostella. Dorine hielp mij even op weg :)

De titel is "Voettocht naar Santiago De Compostella.
Schrijfster: Shirley Maclaine (beroemde actrice )
De spirituele reis van een bijzondere vrouw.
ISBN 90-225-2830-8

Ik heb ook het idee dat er op de een of andere manier dit jou aangereikt wordt om dit eens te lezen Sem en ik wens je er veel inzichten door Zelf heb ik er toch ook wel veel aangehad.
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
dhiamara
ForumFan

Bericht door dhiamara »

Las het stuk van Dorine nog even terug. Wat mij even opviel is dat zij over de negatieve krachten spreekt die ons tegenwerken en terwijl ik in mijn geheugen het positieve van de reis weet te herinneren. Zo zie je maar weer twee verschillende mensen - twee verschillende invalshoeken

Hoop over enkele jaren Sem zijn ervaringen te lezen met zijn invalshoek :D
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
ChantelleTV
ff weer wat posten

Bericht door ChantelleTV »

Een doel als middel tot een doel, betekend veelal dat het 2de doel nooit wordt bereikt, want het 1ste is al moeilijk genoeg, maar ik wens je veel succes. Rest de vraag: Waarom Madrid? wat is er zo speciaal aan Madrid?
Durf jezelf te zijn, niemand anders doet dat!
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

Las het stuk van Dorine nog even terug. Wat mij even opviel is dat zij over de negatieve krachten spreekt die ons tegenwerken en terwijl ik in mijn geheugen het positieve van de reis weet te herinneren. Zo zie je maar weer twee verschillende mensen - twee verschillende invalshoeken
als toeschouwer positief, als deelnemer (doener) soms de wanhoop nabij! (negatief)

maar zoals elk goed spiritueel boek eindigt het ook weer in harmonie/balans !

liefs

Dorine
Sem
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Sem »

Brussel vond ik te dichtbij, en Parijs trok me niet, dus kwam ik uit in Spanje met mijn gedachte, heb nog wel moeten kiezen tussen 2 steden, maar ja misschien doe ik ze alle twee wel, als ik er toch eenmaal ben. :D En Madrid lijkt mij een hele mooie stad.
Plaats reactie