Hoi Adriana,
Werkgevers denken in de eerste plaats aan productiviteit en het daaraan gekoppelde rendement, helaas maar dit is de wereld waarin wij leven.
Bij uitzondering vind je werkgevers die het individuele welzijn van hun werknemers op de eerste plaats stellen en met dit inzicht vaak meer redement etc. verwerven.
Helaas is dit waar.
Zoals je beschrijft heeft het met je transitie temaken, gelukkig heb je ook rechten, volgens mij is ziekte het eerste jaar is geen geldige reden om iemand over te plaatsen of te ontslaan.
Juist hier om wil ik ook eerst met mijn maatschappelijk werkste praten voor ik een definitiefe beslissing neem.
Doe wat je denkt waar je recht op hebt en je kan het altijd nog bij de rechter brengen voor een finale toetsing wie gelijk heeft.
Begrijp dat midden in een transitie werk van groot belang is omdat je in de werk "maatschappij" meedraaid en een bevestiging van je vrouw zijn is.
Het nadeel van het naar de rechter gaan is dat de sfeer daarmee dusdanig verpest word dat het dan ook niet meer mogelijk is om daar te blijven werken.
Toch zoals Joanne ook zegt rust lijkt mij ook niet verkeerd voor een korte tijd, emoties welke niets met het werk tedoen hebben komen er nu waarschijnlijk ook uit en uiteindelijk werkt het als een veiligheids klep de druk moet er een beetje uit.
Rust is ook heel belangrijk. Emoties uit mijn verleden zijn er al uit en lijken al geheel verwerkt te zijn, voordat ik me ziek melde.
Ik kwam nu in de knoop met mezelf omdat ik mezelf niet meer bleek te zijn maar ik nog altijd probeerde te bewijzen dat mijn gevoelens vrouw te zijn echt zijn.
Ik denk niet dat het zeveel met je transitie temaken heeft, ieder ander waarvan men merkt dat hij/zij langdurig ziek kan worden of is die kan in het algemeen soms het zelfde verwachten.
Ieder ander krijgt op zijn minst eerst de kans om te herstellen en aan te tonen dat het echt beter gaat. Pas wanneer later blijkt dat het toch niet goed gaat krijgen ze de keus om een andere functie te nemen. Zeker niet terwijl je nog in het herstel proces zit en je de door de werkgever geboden mogelijkheid om met een maatschappelijk werkster te gaan praten accepteerd. Waarmee ze in eerste instantie doen alsof ze het beste met je voor hebben.
Ik kan er met de beste wil niks anders van maken dat ze misbruik proberen te maken van mijn emotionele instabiliteid.
Werk is belangrijk maar jezelf zijn/vinden gaat boven alles,
sterkte
Dit werkt wel wanneer je op een plek werkt waar je je lekker voelt,
Maar wanneer je je niet happy voelt op de plek waar je werkt dan is het jezelf zijn/vinden (bijna) niet mogelijk.
Groetjes,
FRANCISKA.