Reactie op telegraafartikel

Algemeen

Moderator: Moderators

Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

[offtopic]
Ik ben voor de verandering met Joy eens (hoewel ik het anders zou verworden) -- ook de wat mindere nette profielen vertegenwoordigen een beleving van het T*-zijn en ook al is het niet onze beleving het is wel een van de velen; onze website pretendeert open te zijn en respect te hebben voor eenieders eigen beleving ook al is het niet den onze

Dus zolang men aan de regels voor de profielen houdt (ook al blijven ze heel erg dicht bij de grens van het aanvaardbaar) laten wij het staan

En als ze overheen gaan (en wij dat merken) dan worden ze direkt verwijderd
[/offtopic]

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Mensen die alleen hun achterwerk laten zien beschouw ik niet als ' minder nette profilen' zelfs niet ranzig, maar ordinair en afstotend. En in feite maken die figuren het hele T*gebeuren belachelijk. Vraag mij ook af wat de zin hiervan is.
elsa
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

eigenlijk maken ze alleen zichzelf belachelijk, en ook dat is dan slechts een mening

joy
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Patricia1979 schreef:
Joy schreef:eigenlijk maken ze alleen zichzelf belachelijk, en ook dat is dan slechts een mening

joy
En de rest van de T-wereld.

En er word altijd gezegd, t-zijn heeft niets met sex te maken.
Voor een aantal mensen dus wel.

Sorry overigens dat we afdwalen :D
Het is gewoon zo dat sex en t-zijn dus wel voor een aantal mensen met elkaar verweven zijn; dat zijn niet alleen travestieten maar er zitten ook transseksuelen en transgenders (ik merk dat aan de profielen dat ik zie alsmede de contact ads -- om te zwijgen over artikelen zoals deze hierboven over transseksuele prostituees). Als wij dat ontkennen dan zijn wij ongeloofwaardig in discussies met de buitenwereld. Maar gelukkig kan je gewoon merken aan de verhouding tussen de 'nette' serieuse profielen en de mindere dat het aantal verhoudingsgewijs meevalt.

En daarom maken ze alleen zichzelf belachelijk en de rest van ons niet.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Patricia1979 schreef:
Joy schreef:eigenlijk maken ze alleen zichzelf belachelijk, en ook dat is dan slechts een mening

joy
En de rest van de T-wereld.

En er word altijd gezegd, t-zijn heeft niets met sex te maken.
Voor een aantal mensen dus wel.

Sorry overigens dat we afdwalen :D
ik zie niet hoe de rest van de te wereld belachelijk wortd gemaakt
dat er mensen zijn die zich zodanig profileren, zegt toch niets over die rest?

of denk jij bij het zien van een iknoemmaarwat, een carnavalsfiguur in een bananenpak:

dus zo zien alle caranavalsvierders eruit?

joy
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Hahaha die Joy....ik zie al overal carnevalsbananen :wink:

Maar idd un travestiekunstenaar gaat ut nie wild bedrijven op de planken, maar ik moet wel zeggen, dat ik me liet helpen ook om seks te kunnen beleven, tis menslijk en toch wel uiterst prettig, maar mun kont laat ik dan ook maar zien, waar die gezien wil worden.....

.....maar iedereen heeft gelijk, T*zijn en seks hoort dan net zo bijmekaar dan mens-zijn en seks, dus niet meer of minder!

En ja, ik vind sommige profielen hier ook goor, maar ik hoef ja nie te kijken, als tolerant iemand moet ik me daar dus nie gestoort door voelen, want zeker zijn die profielen dan voor iemand juist aantrekkelig en dan is het toch weer goed.....

.....en met die krantartikel, sensatietrekkerij he, meer toch niet denk ik, het land gaat door un paar onterechte uitkeringstrekkers niet ten donder, kijk wat ze anders weer voor de economie bijdragen om weer dure spullen door het geld te kopen in ons land.....de roebel rolt toch verder dan we denken, ook als nu door zo'n artikel meer kranten worden verkocht.... :wink:

groetjes vanuit Brunello

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

hey die Mara, jij bent ook altijd onderweg he?

keep on truckin meid!!

xx

Dorine
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Haha Mara, wat een optimisme...ik geef je helemaal gelijk!

x,
Mina
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ja Dorine, zoals elke echte Nederlander, ik pas me dus aan, alleen overdrijf ik het een beetje met de reizelust van dat volkje links boven op de kaart....en trouwens, wat moet ik in NL nu, hier is toch veel beter weer.....

......en Mina, mss is juist het steeds mooie weer wat ik deze winter had/heb goed om un beetje positief ingestelt te zijn, of zal et kunnen, dat me nu niks meer stoord, omdat ik nu eindelijk ik kan zijn overal en altijd, mij boeit echt niks meer en opregen over iets is me ook nie meer eigen....echt sinds un jaar geen last meer gehad van slechte zin of zo.....

groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Update: de kamer is tot volgende week op reces. Daardoor is er afgelopen dinsdag geen vragenuurtje geweest. Wel is het voor kamerleden mogelijk om schriftelijke vragen te stellen. Dat is ook gebeurd door kamerlid Fritsma van de PVV: zie hier voor zijn vragen.

De procedure is dat de regering zo'n 3-6 weken later reageert. Ik zal het in de gaten houden en hier ook het antwoord van de regering posten.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Update: Uit de kamerstukken:

Mededeling
Mededeling van staatssecretaris Albayrak (Justitie), mede namens de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. (Ontvangen 15 maart 2007)

Het kamerlid Fritsma heeft vragen gesteld aan de Minister van Justitie en aan de Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid inzake de toelating van frauderende seksvluchtelingen (2060708100), welke zijn ingezonden op 21 februari 2007.

Onder verwijzing naar de vorenbedoelde brief deel ik u, mede namens de Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, mee dat de vragen van het lid Fritsma niet binnen de gebruikelijke termijn kunnen worden beantwoord, aangezien nog niet alle voor de beantwoording benodigde informatie voorhanden is. Daarbij komt nog dat voor de beantwoording van deze vragen nader overleg en afstemming nodig is tussen de betrokken ministeries.

Ik verzoek u, mede namens de Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, dan ook voor de beantwoording uitstel te willen verlenen. Gestreefd wordt om u de antwoorden op deze vragen zo spoedig mogelijk te doen toekomen.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Vragen van het lid Fritsma (PVV) aan de ministers van Justitie en van Sociale Zaken en Werkgelegenheid inzake de toelating van frauderende seksvluchtelingen. (Ingezonden 22 februari 2007)

1
Heeft u kennisgenomen van het artikel "Nederland paradijs voor sexvluchtelingen"? (1)

2
Realiseert u het zich dat de Nederlandse belastingbetaler niet zit te wachten op het financieren van kostbare "ombouwoperaties" van Roemenen, die daarna een lucratieve loopbaan beginnen in de prostitutie, waarbij ze de belastingbetaler verder belasten door onder meer bijstandsfraude te plegen?

3
Wat is de financiële schade voor de samenleving als gevolg van deze rare vorm van gastvrijheid, gelet op de kosten van de ombouw-operaties en de kosten die gemoeid zijn met het misbruik van sociale voorzieningen?

4
Hoe beoordeelt u de stelling in het artikel dat de Dienst Werk en Inkomen en de Immigratie- en Naturalisatiedienst niets hebben gedaan met de terzake gedane fraudemeldingen? Vindt u het, in het verlengde daarvan, niet de hoogste tijd worden dat ook vreemdelingen hard worden aangepakt als ze frauderen? Welke concrete maatregelen stelt u voor om de laksheid van de overheid in deze kwestie om te zetten in daadkracht, waarbij in ieder geval de ten onrechte betaalde uitkeringen met terugwerkende kracht worden teruggevorderd?

5
Deelt u de mening dat de verblijfsvergunningen van de beschreven "seksvluctelingen" al lang ingetrokken hadden moeten worden, omdat de reden van het verleende asiel wegviel op het moment dat deze homo's die kennelijk vanwege discriminatie in hun land van herkomst, vrouwen werden en voort omdat er bovendien grootschalige fraude is gepleegd?

6 Wat gaat u ondernemen om de toelating van andere skesvluchtelingen en de mogelijk hieruit voortvloeiende kosten voor de samenleving tegen te gaan?

(1) De Telegraaf, 17 februari 2007.

Antwoord
Antwoord van staatssecretaris Albayrak (Justitie), mede namens de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. (Ontvangen 2 april 2007), zie ook Aanhangsel Handelingen nr. 1004, vergaderjaar 2006-2007

1
Ja.

2
In het artikel wordt gesproken over mensen die naast een bijstandsuitkering werkzaam zijn in de prostitutie. Als dit vermoeden klopt, gaat het hier om een vorm van bijstandfraude. Op grond van de Wet werk en bijstand is het de verantwoordelijkheid van de gemeente bijstandsfraude op te sporen en te handhaven. De kosten van een genderbehandeling vallen niet onder de Wet werk en bijstand maar zullen gedekt moeten worden uit een ziektekostenverzekering. Om zich tegen ziektekosten te mogen verzekeren, moet een vreemdeling blijkens artikel 2 van de Zorgverzekeringswet in het bezit zijn van een verblijfsvergunning. Daarmee valt de vreemdeling onder de kring van verzekeringsplichtigen. Het koppelingsbeginsel ligt hieraan ten grondslag. Het staat verder een ieder vrij om zelf een keuze te maken uit de zorgverzekeraars. Indien een verzekeringsplichtige een ziektekostenverzekering afsluit bij een verzekeraar, die de kosten voor een genderbehandeling vergoedt, dan kan de betrokkene op grond van de gesloten verzekeringsovereenkomst aanspraak maken op de vergoeding van die kosten.
Het overtreden van de verplichtingen van de Wet werk en bijstand mag vanzelfsprekend niet lonen. Mocht iemand de verplichjtingen uit deze wet onverhoopt niet naleven, dan hecht ik er groot belang aan dat gemeenten door adequate handhaving daartegen optreden.

3
Op grond van de Wet werk en bijstand zijn de gemeenten primair verantwoordelijk voor de invulling van het beleid en uitvoering. Binnen de context van de verantwoordelijkheidsverdeling van gemeenten voor de uitvoering van de WWB, beschik ik niet over de specifieke (financiële) informatie zoals die in de onderhavige kamervragen wordt gevraagd. Uit het bewuste krantenartikel lees ik dat er vermoedens zijn van uitkeringsfraude. Of er daadwerkelijk sprake is van uitkeringsfraude staat derhalve nog niet onomstotelijk vast. Het is aan de betreffende gemeente om eventuele uitkeringsfraude vast te stellen en zo nodig het onterecht uitgekeerde bedrag terug te vorderen. Het is mij bekend dat de gemeente Amsterdam onderzoek verricht naar mogelijke uitkeringsfraude. Zoals bij het antwoord op vraag 2 reeds werd opgemerkt, is in casu sprake van een overeenkomst tussen de ziektekostenverzekeraar en de verzekerde, waaruit aanspraken, rechten en verplichtingen voor beide partijen voortvloeien. Dit systeem, dat zijn basis vindt in de zorgverzekeringswetgeving, is van toepassing op een ieder die onder de kring van verzekeringsplichtigen valt. Asielzoekers die nog in de procedure zitten, kunnen overigens geen aanspraak maken op de vergoeding van de kosten van de genderbehandeling en de IFV-behandeling. Ook voor de herziening van het zorgstelsel waren de bedoelde vreemdelingen uitgezonderd van deze twee behandelingen.

4
Het werkterein van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) strekt zich tot aangelegenheden die de toelating en verblijf van vreemdelingen betreffen, alsmede tot het toezicht op en uitzetten van vreemdelingen. Derhalve rijst de vraag wat de IND in dit geval daadwerkelijk had kunnen doen gelet op haar taken en bevoegdheden. Tevens verdient opmerking dat het voor de IND herleidbaar moet zijn om welke vreemdelingen het precies gaat, zodat door de IND eventueel opgetreden kan worden. Daartoe biedt het dossiernummer van een vreemdeling een goede basis. Indien komt vast te staan dat een vreemdeling bijstandsfraude heeft gepleegd, kan dit gevolgen hebben voor zijn verblijfsrechtelijke positie. Bij het antwoord op vraag 5 zal nader op dit punt worden ingegaan. Bij vraag 3) heb ik aangegeven dat de gemeenten door de invoering van de Wet werk en bijstand de beleidsvrijheid hebben voor de uitvoering van de Wet werk en bijstand onder meer als het gaat om de wijze waarop aan handhaving vorm wordt gegeven. Binnen deze verantwoordelijkheidsverdeling ligt het niet op mijn weg om te interveniëren richting gemeenten.

5
Artikel 29 van de Vreemdelingenwet 2000 (hierna Vw 2000) bevat de toelatings-gronden, waaraan een asielaanvraag wordt getoetst. Een gegronde vrees voor vervolging in het land van herkomst - bijvoorbeeld vanwege de seksuele geaardheid - kan aldus de vorenbedoelde bepaling grond bieden tot toelating, mits de betrokkene dit aannemelijk heeft kunnen maken. Een verleende asielvergunning kan krachtens artikel 32 Vw 2000 worden ingetrokken, indien de grond voor verlening is komen te vervallen. Daartoe is vanzelfsprekend allereerst vereist dat vastgesteld wordt om welke vreemdelingen het precies gaat. Op basis van de personalia en het dossiernummer dient vervolgens een dossieronderzoek plaats te vinden ter vaststelling van de vraag of de grond voor verlening is komen te vervallen. Het plegen van fraude kan - indien deze is vastgesteld, afhankelijk van de omvang en de ernst daarvan, kracht5ens de vorenbedoelde bepaling grond vormen voor de intrekking van een verblijfsvergunning. Daarbij zal de eventuele intrekking van de vergunning worden beoordeeld in het licht van de criteria, welke zijn neergelegd in het beleid inzake het openbare orde.

6
Nederland is op grond van het internationale recht verplicht om de aanvragen van asielzoekers tot toelating in Nederland in behandeling te nemen. De aanvragen van asielzoekers worden op een zorgvuldige wijze beoordeeld door de IND. De IND gaat daarbij na of het asielrelaas van betrokkene consistent, deugdelijk en geloofwaardig is. Daarnaast vraagt de IND eventueel om een indivbideueel ambtsbericht bij de Minister van Buitenlandse Zaken omtrent de betrokken asielzoeker. Indien de IND op basis van haar onderzoek tot het oordeel komt dat de aanvraag van de betrokken asielzoeker moet worden afgewezen, zal de rechter zich buigen over het beroep van de vreemdeling. Ik ben van mening dat de asielprocedure in Nederland zorgvuldig en doeltreffend is en dat deze de waarborgen bevat zoals die zowel in het nationale als in het internationale recht zijn vervat. Om die reden zie dan ook geen aanleiding om terzake nadere maatregelen te moeten treffen.

[Bron: Parlando]
Plaats reactie