Pakistaanse transgender gearresteerd na 'homohuwelijk'

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mireille
Eredivisie

Pakistaanse transgender gearresteerd na 'homohuwelijk'

Bericht door mireille »

Gezien op de "beeb", vrij opmerkelijk omdat het een v->m transseksueel betreft...

http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_depth/6679733.stm

En hier een nederlandse vertaling: http://gay.nl/article/10158/Pakistan_ar ... ransgender
Een getrouwd stel uit Pakistan is afgelopen zondag gearresteerd omdat de man uit het stel een transman (een vrouw die man werd) is.
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Patricia1979 schreef:
Wel vreemd trouwens dat een site als GAY.NL spreekt over ombouwen :roll:
Tsja, I rest my case zou ik kunnen zeggen. Dat hele holebitra-gedoe is waanzin.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

haha I agree somehow :)
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Patricia1979 schreef:ombouwen
Nou, ik zei net tegen mun planner dat ik van plan ben mun gezicht te laten verbouwen.....to the point, want hij wist direct wat ik bedoelde :wink:

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Mara schreef:
Patricia1979 schreef:ombouwen
Nou, ik zei net tegen mun planner dat ik van plan ben mun gezicht te laten verbouwen.....to the point, want hij wist direct wat ik bedoelde :wink:

Mara
Nu Mara dan ga je zeker naar:
Morbide schreef:. De rest is gewoon kilo utrecht tango met dt. Triest. Ga naar een kroeg, timmer iemand op z'n bek, maar doe dit niet. Kee?

groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

TV-Bea schreef:
Nu Mara dan ga je zeker....
Morbide schreef:....naar een kroeg
Was het maar zo makkelijk, maar die jongens daar zijn zooooo onvoorspelbaar......de laatste poging ging dus mis en ik heb alleen un schuine neus aan overgehouden.....en nee verder geen echte femininere iig :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Patricia1979 schreef:Wel vreemd trouwens dat een site als GAY.NL spreekt over ombouwen :roll: In principe is dat wel zo, maar het klinkt zo raar.

Transformeren of liever geslachtsverandering klinkt al een stuk anders cq beter.
Zag gelukkig in de reacties op het artikel (of was het op dat verwante artikel op dezelfde site?) dat de auteur ook herhaaldelijk op z'n vingers werd getikt voor dit ongepaste taalgebruik.

@ Morbide: wat een "strakke" conclusie. Dat het (nog?) niet veel voorstelt en misschien beter "queer" kon heten, zou ik zeggen. En ja, er zijn vast heel wat transen die zich niet veel aan verwantschap met holebi voor kunnen stellen. En andersom idem.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

De belangen botsen veel te veel, Janiek. Transen die andere transen gaan indelen in primair, secundair, ex-homo, ex-hetero. Latente homofielen die het jammer vinden dat een pre-op post-op wordt. Die dingen. Queer kan, het COC roert zich lekker, maar ik voel niet de behoefte om me aan te sluiten bij een belangenstroming die speciaal voor een bepaald soort mensen is bedoeld.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Esther Vos
dagelijks aanwezig

.

Bericht door Esther Vos »

Morbide schreef:
ik voel niet de behoefte om me aan te sluiten bij een belangenstroming
Dat is zonder twijfel de beste instelling. Maar ik vind dat er voor de mensen die een zetje, hulp of gewoon een lekkere plek zoeken toch een mogelijkheid moet zijn.
Ik denk dat mijn gewaardeerde tomaatjes zich daarin wel kunnen vinden. :lol:

Wat de naam betreft, ik spreek meestal over de roze gemeenschap. Klinkt wat leuker en makkelijker dan LGBTQI en AOS. En op die manier sluit je niemand bij voorbaat buiten.

Groetjes Esther
Rule #1 Let's make the world a better place, for everyone
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef:De belangen botsen veel te veel, Janiek. Transen die andere transen gaan indelen in primair, secundair, ex-homo, ex-hetero. Latente homofielen die het jammer vinden dat een pre-op post-op wordt. Die dingen. Queer kan, het COC roert zich lekker, maar ik voel niet de behoefte om me aan te sluiten bij een belangenstroming die speciaal voor een bepaald soort mensen is bedoeld.
Je hebt wel gelijk. Ik ben altijd iemand die graag kloven overbrugt en muren slecht en hokjesgeesten terug in de fles stopt. Maar eerlijk gezegd zijn de botsende vooroordelen tussen de minderheden waar we het hier over hebben onderling minstens zo groot als tussen "hlbtq's" en de "gewonen". Steun of tegenwerking kom je overal tegen.

@ Esther: wat doen "I" en "AOS" in jouw rijtje?
Esther Vos
dagelijks aanwezig

.

Janiek schreef:
Esther: wat doen "I" en "AOS" in jouw rijtje?
Hoi Janiek,
"Interseksuelen" en "Androgyn Ongevoeligheids Syndroom" horen eigenlijk onder de letter T thuis als mensen met een andere gender-identiteit. Ik heb ze even apart vermeld om het aantal gangbare afkortingen nog meer zichtbaar te maken.

Ik vind trouwens niet dat er alleen naar de verschillen moet worden gekeken maar ook naar het solidateitsprincipe. De strijd die wij nu voeren voor erkenning van rechten: naamswijziging, sterilisatieplicht en discriminatie hebben veel overeenkomsten met de strijd voor erkenning van de Holebi's in de voorgaande jaren.

Ik las laatst een stuk waarin werd gesteld dat veel transgenders vroeg of laat met homoseksualiteit te maken krijgen. Ik begrijp wat ze bedoelen, maar vind het niet goed omschreven.
Een homoseksuele T is iemand die het met andere T's doet. Een T die het met andere T's en mannen of vrouwen doet is dan dus een biseksueel. iemand die het met iedereen doet is dan triseksueel en waarschijnlijk doodmoe.

Groetjes Esther
Janiek_
ForumDiva 2000

Re: .

Bericht door Janiek_ »

Esther Vos schreef:Janiek schreef:
Esther: wat doen "I" en "AOS" in jouw rijtje?
Hoi Janiek,
"Interseksuelen" en "Androgyn Ongevoeligheids Syndroom" horen eigenlijk onder de letter T thuis als mensen met een andere gender-identiteit. Ik heb ze even apart vermeld om het aantal gangbare afkortingen nog meer zichtbaar te maken.
Pas maar op dat je dat niet op het Noodlesforum schrijft :lol: .

De mensen die jij bedoelt (ken je er een paar?) hebben over het algemeen helemaal geen ander genderidenteit, hoor.
Janiek_
ForumDiva 2000

Re: .

Bericht door Janiek_ »

Patricia1979 schreef:
Janiek2 schreef: Pas maar op dat je dat niet op het Noodlesforum schrijft :lol: .

De mensen die jij bedoelt (ken je er een paar?) hebben over het algemeen helemaal geen ander genderidenteit, hoor.
Dus eigenlijk horen ze dan ook niet onder de letter T thuis?
Nee, volgens henzelf niet, tenminste.
Esther Vos
dagelijks aanwezig

.

Hallo allemaal,
bedankt voor de aanvullende info.

Volgens mijn bronnen maken deze groepen wel deel uit van het hele verhaal rond gender-identiteit, maar vergissingen zijn altijd mogelijk.

Ik zal het wel aan een aantal mensen van de noodles site voorleggen omdat ik hun mening daarover juist waardeer.
Je moet altijd open staan om te leren zowel van gerenommeerde publicaties als van gerespecteerde ervaringsdeskundigen.

Groetjes Esther
Plaats reactie