old friends are like old tax returns?

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Leanne
ff weer wat posten

old friends are like old tax returns?

Bericht door Leanne »

Hi allemaal,

Over twee weken ga ik naar Nederland terug voor een vakantie van 2 weken. Omdat ik al héél lang niet meer in Nederland ben geweest hebben vrienden en familie een grote bijeenkomst geregeld waar uitgebreid bijgepraat kan worden (ik ben getrouwd en ga met mijn partner/vrouw en twee kinderen).

Nu heb ik al wat veranderingen ondergaan en ik ga ook een oude (maar erg goeie) vriend ontmoeten waar ik praktisch mee opgegroeid ben. Mijn partner vind dat ik mijn ouders moet vertellen van mijn huidige plannen maar omdat het zulke oude bessies zijn met hun eigen beslommeringen wil ik dat liever niet.
Maar goed, die vriend... die gaat iets zien en vragen stellen. En om eerlijk te zijn hou ik er niet van om te liegen. Hij is -in mijn ogen- een hard core militair die de wereld gezien heeft vanuit de lucht en van achter een automatisch schietijzer.

Natuurlijk komt deze vraag in al zijn facetten op dit forum terug en ik stel 'm hier nu ook:
1. ga ik het mijn ouders vertellen?
2. most important: ga ik het die vriend vertellen?
Ik ben bang mezelf overigens te verraden, misschien dat anderen iets zullen zeggen over mijn haar, oorbellen maar hij ziet ook de wenkbrauwen en de gelaserde baard...
>hoop op enig commentaar< :roll:

Leanne
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik ga niet zeggen wat je moet doen natuurlijk, dat kan ik ook niet afgaande op de beperkte informatie, maar ik zal wel zeggen wat ik in een vergelijkbare situatie denk dat ik zou doen.

Mijn ouders, zeker als die al op leeftijd zijn zou ik het niet vertellen, als ze er niet naar vroegen. Als ze er wel naar vroegen zou ik waarschijnlijk een smoes verzinnen.

De oude vriend zal moeten bewijzen dat het een echte vriend is, daar zou ik niet tegen liegen, en als het een echte vriend is zal het misschien wel een ruwe bolster blanke pit kunnen zijn die je verteld dat hij altijd al gemerkt had dat er iets anders met je was. En misschien daardoor was de vriendschap wel zo goed. Twee tegenpolen zonder seksuele gevoelens kunnen heel goed klikken.

sterkte

Irene
Kleine stapjes
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi Leanne,

ook ik kan je niet vertellen wat je moet doen, maar als je veranderingen zo zichtbaar zijn en er een grote bijeenkomst is geregeld, lijkt het me de enigste keuze om open te zijn over je plannen. Bovendien heeft ieder mens het recht om te zijn wie zhij is, toch? Ook zullen er altijd mensen zijn die je afwijzen om wie je bent. Ik ben het met je partner eens.

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Plaats reactie