Een poging tot humor, schatje...TV-Bea schreef:He Babette jij hield toch niet van een hokjes gedachte??

Groetjes en liefs,
Babette.
Moderator: Moderators
Je staaft je argument met een verdraaid beeld.Frederique_ schreef:
Zo'n dag vraagt toch aandacht voor homo's (en travestieten, transgenders, transseksuelen?). Maakt, dat mensen er toch even weer op gewezen worden dat er mensen zijn die niet zo open durven te zijn als de homo's die met hun blote kont of in het roze op een boot in de Amsterdamse grachten dobberen...
Hallo zeg, zo blijft er straks geen hetero meer over. Volgens mij zijn er heel wat minder transen. De LKGlijkt dat met me eens te zijn.Frederique_ schreef: Homo's (travestieten, transgenders, transseksuelen?) die nog in de kast zitten kunnen de kat wat uit de boom kijken: hoe reageert de omgeving op zo'n dag? En dan een paar dagen later zeggen "ehm.. pap, mam, weet je nog van gister/eergister/vorige week maandag met die homo's die in de kast zaten? 1 op de 10 (homo's, 1:100 travestieten, 1:5000 mv-transseksuelen) - 't Komt vaker voor dan je denkt. En ik ben er ook een van..."
Heb je de film Velvet Goldmine gezien? Daar zit een scène in dat Brian Slade, de hoofdpersoon, op tv over z'n biseksualiteit vertelt. Een jongen roept dan tegen z'n ouders "zo ben ik ook!" Z'n ouders reageren niet bepaald met blijdschap dat hij ooxoo* is. Jouw verwachting dat een nationale coming out dag (NCOD) steunbetuigingen van nietzeau's aan ooxoo's gaat opleveren lijkt me erg naïef. Al was het alleen maar omdat de beeldvorming in de media waarschijnlijk net zo verdraaid zal zijn als bij de gaypride. De overheid zou er m.i. goed aan doen om haar pijlen te richten op het onderwijs ipv een NCOD op te leggen.Transseksualiteit komt voor bij 1:13.000 mannen en bij 1:29.000 vrouwen. Een aantal transseksuelen kiest er voor om zijn/haar geslacht operatief aan te laten passen. Dat wordt meestal gedaan bij het VU-ziekenhuis in Amsterdam. Er zijn zo’n 2000 cliënten bij de kliniek en per jaar worden zo’n 80-100 operaties verricht.
Anderen kiezen alleen voor hormoonbehandelingen.