De lellebel

Algemeen

Moderator: Moderators

Dorothy
ForumFan

De lellebel

Bericht door Dorothy »

Vorige week zondag ben ik op bezoek geweest in de Lellebel. Ik was er in geslaagd, om mij zonder bloedvergieten te scheren, de make-up was ook redelijk goed gelukt, dus ik had geen enkel excuus om thuis te blijven :wink:

Nadat ik over de eerste verbazing heen was: zo'n klein cafeetje en een podium van ruim 1 vierkante meter; viel mij ook op dat de klandizie voornamelijk uit mannen bestond. Behalve de dames achter de bar en later op het podium, was ik de enige T-bezoekster op de hele avond.
Mede door het gedrag van enkele mannelijke bezoekers, kan ik mij nu niet aan de indruk onttrekken dat het gewoon een homo-cafe is met een travestie-act.
Ik heb niets tegen homo's, maar adverteer dan niet met de slogan "travestie-cafe".

Of heb ik het helemaal mis en was ik er gewoon op de verkeerde dag of tijd. Het kan natuurlijk ook zijn, dat ik er heel andere verwachtingen van had.
Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

Overigens heb ik wel plezier gehad van die avond, afgezien van die ene man, die aan mijn billen wilde voelen :evil:
Daarentegen was een andere man zo galant om mij in m'n jas te helpen, toen ik wegging. Dat is mij nog nooit overkomen :P

Afbeelding
A candle loses nothing by lighting another candle.
Yil
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Yil »

Hoi Dorothy,
Ik ben een keertje in Lelebel geweest en dat is een tijd geleden.
Het was er toen stamp vol. groot gedeelte was man maar er waren ook veel T's. ik was er toen op een zaterdag avond.
We zijn er niet lang gebleven en gingen ergens anders heen.
Groetjes,
Derya
Monica Dreamgirl
ForumFan

De lellebel

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi Dorothy,

ik kom een aantal keren per jaar in De Lel en voel me er altijd prima thuis. Inderdaad zijn de mannen meestal in de meerderheid, maar er zijn ook vaak genoeg meerdere T's, met name op woensdag (praatcafé), vrijdag en zaterdag. Wat dat betreft is zondag misschien niet de beste dag, of heb je gewoon pech gehad.

Verder zijn veel van de mannen die er komen niet homo, maar ofwel T's die geen tijd hebben gehad om zich om te kleden of T-bewonderaars, die zichzelf meestal beschouwen als hetero, maar met een fascinatie voor ons soort vrouwen. Onder die laatste groep zitten inderdaad rare snoeshanen, maar ook hele aardige en galante types. En dat er één in je billen knijpt, ach, dan weet je ook eens wat de meeste goeduitziende bio-vrouwen elke zaterdag overkomt als ze naar de disco gaan. Je kan het opvatten als gebrek aan respect (wat het meestal is) of als bevestiging van je vrouwelijkheid (wat in elk geval een positievere kijk op de zaak is).

groetjes,

Monica
chica
dagelijks aanwezig

Bericht door chica »

Hoi, ik zit midden in acceptatieproces om mijn vriend, n T* te begrijpen en te accepteren. In de fase:
Ik accepteer dat dit een deel van je is, dus je moet er iets mee doen, maar ik wil haar echt (nog) niet zien of kennen.

Hij heeft er sinds het begin van onze relatie, 1 jaar, niks mee gedaan. Alleen eerder stoppen met werken en kleding , schoenen, make-up en weet ik wat te kopen. OOk onzinnig en zonde geld denk ik dan..
Hij voelt het alsof hij me kwetst, het stiekum moet doen omdat hij het dus zal moeten doen als ik er niet ben.. Hij is bang voor de stap er nu ook daadwerkelijk iets mee te doen en de gevolgen daarvan.
Nu ben ik de laatste tijd veel info aan het zoeken, lezen enz.

Nu gaan we komend weekend een weekendje naar A'dam en ik zag de Lellebel in de agenda.
Zou het wat zijn hier eens binnen te lopen?
Zou het heel gemeen zijn er per ongeluk langs te lopen en hem mee naar binnen te nemen of moet ik m toch even inlichten..? 8)
Stephan
ff weer wat posten

Bericht door Stephan »

just-me schreef:Hij is bang voor de stap er nu ook daadwerkelijk iets mee te doen en de gevolgen daarvan.
Ik vind het nogal onbegrijpelijk dat als je vriend nog niet zover is en jij eigenlijk ook niet echt, dat je hem ongevraagd wil meenemen naar een bar als de lellebel.

maar zo denk ik erover.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Re: De lellebel

Bericht door Morbide »

Monica Dreamgirl schreef:Je kan het opvatten als gebrek aan respect (wat het meestal is) of als bevestiging van je vrouwelijkheid (wat in elk geval een positievere kijk op de zaak is).

*Proest* Wil je jezelf zo graag voor de gek houden?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Sam schreef:
just-me schreef:Hij is bang voor de stap er nu ook daadwerkelijk iets mee te doen en de gevolgen daarvan.
Ik vind het nogal onbegrijpelijk dat als je vriend nog niet zover is en jij eigenlijk ook niet echt, dat je hem ongevraagd wil meenemen naar een bar als de lellebel.

maar zo denk ik erover.
+1!
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
lightningbolt
ForumFan

Re: De lellebel

Bericht door lightningbolt »

Morbide schreef:*Proest* Wil je jezelf zo graag voor de gek houden?
+10 :)
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi,

Voor alle duidelijkheid: een transitie is niet niets en het is ook voor je vriend -veel- moeilijker dan -bijvoorbeeld- "'trek gewoon je vrouwenkleren aan, dan gaan we morgen iets leuks doen' en je trekt hem de Lellebel in en hij is helemaal gelukkig".

Het is een proces van zoeken, kijken wat wel/niet bij je past (zowel qua uiterlijk als kleding), niet durven maar wel graag willen (en soms heeft dat niet durven een verduveld goede reden: namelijk dat het uiterlijk dat daar bij hoort niet door de omgeving geaccepteerd zal worden), net wel durven en dan heel voorzichtig toch maar iets doen. En regelmatig bedenken "dit was toch niet handig" en het dan de volgende keer toch maar wel anders doen...

Waar je vriend vermoedelijk enorm bang voor is is dat hij afgaat met jou ernaast. Geef hem de rust, de tijd en de ruimte om voor zichzelf uit te zoeken wat hij wel/niet wil. En als hij de rust heeft zal hij vanzelf laten weten dat hij er klaar voor is om een volgende stap te zetten - en aan jouw reactie meten hoe jij daar over denkt.

Bij partners gaat het vaak op het tempo van de traagste van de twee. En dan gaat het soms ook goed. Alles wat je niet afstemt en een ander forceert (in jouw geval: de Lellebel) heeft een enorme kans om te mislukken omdat je niet weet in welke mate het bij zijn proces hoort (ter illustratie: ik ben nog nooit in de Lellebel geweest en heb er geen enkele interesse in: de Lellebel past niet bij mijn proces) en ook niet of hij er op dat moment wel/niet klaar voor is (en wel/geen zin in heeft).

Praten-praten-praten, langzaam-langzaam-langzaam en samen voelen-voelen-voelen: soms interessant, vaak vervelend, maar voor zover ik dat als buitenstaander ik kan schatten wel de enige manier om er samen uit te komen.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Monica Dreamgirl
ForumFan

Bericht door Monica Dreamgirl »

Monica Dreamgirl schreef:
Je kan het opvatten als gebrek aan respect (wat het meestal is) of als bevestiging van je vrouwelijkheid (wat in elk geval een positievere kijk op de zaak is).

*Proest* Wil je jezelf zo graag voor de gek houden?

Eehh, hoezo?
Ik ben mezelf.
chica
dagelijks aanwezig

Bericht door chica »

Morbide schreef:
Sam schreef:

maar zo denk ik erover.
+1!
Volgens mij begrijpen jullie het verkeerd (of heb ik me verkeerd uitgedrukt, kan ook :wink: ). Beetje weinig achtergrondinformatie.

Hij is er regelmatig mee bezig geweest voor onze relatie begon, verkleedde zich regelmatig, zeer uitgebriedt, met alles erop en eraan.
Hij scheert ook zijn hele lichaam al jaren, epileert zijn wenkbrauwen en laat zijn nagels groeien . In het verleden heeft n kennis eens foto's gemaakt van haar en daar heeft hij erg van genoten.
Tot 10 jaar geleden heeft hij het weg proberen te stoppen, er zijn zelfs al verschillende kasten met kelding van 'haar' weggegooid in de hoop dat het over zou gaan.
Aan het begin van onze relatie was dat ook geen probleem, maar na verloop van tijd kwamen de gevoelens weer naar boven natuurlijk. Nu voelt en ziet hij het vooral als verraad en stiekum gedoe om het daadwerkelijk weer te gaan doen als ik er niet ben. Alsof hij me kwetst en pijn doet en de gevolgen. Dat is zijn idee en excuus het niet te doen..

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat uitstel afstel is in deze.
Hij wil graag contact met andere T*'s, zo leest hij hier ook mee.
Het lijkt hem prachtig als ik ooit, uiteindelijk foto's van hem zou maken, hem zou opmaken, maar zover ben ik nog niet en dat respecteert hij.
Hij heeft m.i. vooral het laatste zetje nodig.
Best kans dat hij het best leuk vind als aanzet van mijn kant om daar effe binnen te lopen..
en anders is het toch heel vrijblijvend en kunnen we na een drankje weer weggaan?
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:(ter illustratie: ik ben nog nooit in de Lellebel geweest en heb er geen enkele interesse in: de Lellebel past niet bij mijn proces)
Gewaagt uitspraak voor iemand wie er nog nooit was.....de rest heb je wel goed verwoord Frederique :wink:

@just me: het gaat nooit over, hij/jullie moet/en het un plekje geven waar allebei mee kunnen leven.....succes ermee......en un leuke avond in de Lellebel :wink:

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Monica Dreamgirl schreef:
Eehh, hoezo?
Nou, wat er staat. Ik vind dat behoorlijk triest dat je mensen voorstelt om onbehoorlijk gedrag van mannen te gaan zien als bevestiging van je vrouwelijkheid. Er is geen positieve kijk op grijpgrage mannen. Ik denk dat ik binnen de korste keren een Lellebel verbod zou hebben, mocht ik er ooit naar toe gaan. Mannen die in me knijpen sla ik namelijk neer. Overigens ben ik wel zo beleefd om eerst 2x te waarschuwen.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

chica schreef: Hij wil graag contact met andere T*'s, zo leest hij hier ook mee.
Lol, een creatieve manier op hem mee te vragen naar de Lellebel dan. Als je man de behoefte heeft om zich te verkleden dan wordt dat niet vervuld door hem in mannenmodus mee te nemen naar een tent als de Lellebel, of een T en T tent. Dus ik zie het nut er niet zo van in. Helemaal niet als jij er niet aan toe bent om met zijn andere kant geconfronteerd te worden. Ik vind het wel lovenswaardig dat je hem probeert te helpen.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Frederique_ schreef:
Voor alle duidelijkheid: een transitie is niet niets en het is ook voor je vriend -veel- moeilijker dan -bijvoorbeeld- "'trek gewoon je vrouwenkleren aan, dan gaan we morgen iets leuks doen' en je trekt hem de Lellebel in en hij is helemaal gelukkig".
Het gaat over wel of niet naar een bepaalde kroeg gaan en jij begint direct over een eventuele transitie? Off topic, Frederique! =P
Plaats reactie