als je een meningsverschil hebt
Moderator: Moderators
-
troeteltrans
- Banned Lid
als je een meningsverschil hebt
hoe vaak probeert de ander je dan te raken vanwege je trans-zijn?
ik hoor het wel eens, als ik stelling neem over iets, dan mag ik niks zeggen want ik ben maar een nepwijf oid...
ik zit er trouwens helemaal niet mee... maar blijkbaar kunnen mensen soms maar weinig kritiek verdragen van mensen waarvan ze diep van binnen blijkbaar toch denken dat ze minder zijn dan henzelf...
Dan is het ineens van, hoe durft een trans zoiets over mij te zeggen, of dat hoef ik niet te nemen van zo iemand als jij...
hoe vaak hebben jullie zoiets meegemaakt...?
ik hoor het wel eens, als ik stelling neem over iets, dan mag ik niks zeggen want ik ben maar een nepwijf oid...
ik zit er trouwens helemaal niet mee... maar blijkbaar kunnen mensen soms maar weinig kritiek verdragen van mensen waarvan ze diep van binnen blijkbaar toch denken dat ze minder zijn dan henzelf...
Dan is het ineens van, hoe durft een trans zoiets over mij te zeggen, of dat hoef ik niet te nemen van zo iemand als jij...
hoe vaak hebben jullie zoiets meegemaakt...?
-
Anja Lasagna
- ForumFan
Re: als je een meningsverschil hebt
Ja hoor, dat is mij wel eens gebeurd. Wat dacht je van versierderige mannen/jongens? Die staan zichzelf (eindelijk eens) toe iets met een TS te mogen hebben, zonder er bij stil te staan dat de TS in kwestie wel eens 'nee, dankje' zou kunnen zeggen.elsie schreef:hoe vaak probeert de ander je dan te raken vanwege je trans-zijn?
Dan ben je opeens een omgebouwde flikker ed. Als dat gebeurt, dan breng ik hem subtiel aan het verstand dat hij mij probeert te versieren, en dat dat 'omgebouwde flikker' hem dus tot een halve flikker maakt, en dat word niet zo gewaardeerd, to say the least
Verder had ik een bio vriendin die het presteerde om mij na/tijdens een meningsverschil via mail voor rotte vis uit te maken, daarbij zoveel mogelijk 'hij' en 'hem' gebruikend en zelfs mijn oude naam (die niet masculien is, en tamelijk zeldzaam).
Ze sleepte zelfs het verbroken contact met mijn ouders erbij, om het kwetsende effect wat te vergroten, daarbij vergetend dat mijn ouders 5 kinderen hebben, en met geen daarvan nog contact, dus dat sorteerde niet het gewenste effect bij mij.
Het was idd wel zo dat ik dacht van......'zie, daar komt de ware persoonlijkheid naar boven, en wat ze al die jaren werkelijk over me dacht'.
Dat was het meest teleurstellende, nog niet eens dat gehij en gehem en het verbroken contact met mijn ouders er bij betrekken.
Voor alle duidelijkheid: ik heb onze wederzijdse vrienden de desbetreffende mail doorgestuurd, anders hadden ze me ws niet eens geloofd..... en die waren behoorlijk geschokt, to say the least, en schoven het op een tijdelijke geestelijke crackdown. Ook al was het dat, dan nog......
Ondanks lijmpogingen van wederzijdse vrienden blijf ik er bij dat ik haar never nooit niet meer kan vertrouwen, en dat de vriendschap voor wat mij betreft voor altijd over is, en blijft.
Verder gebeurt het bij tijd en wijle hier op het forum wel eens dat deze of gene begint over mijn non op status, ook al om te kwetsen, maar dat zijn zelf transen, en daar moet ik om lachen (vooral als ze zelf volop gebruik hebben gemaakt van hun piemel, om er kinderen mee te verwekken bv).
Het postje van 'exhetrotransvader' was de laatste, en ook hoogst amusant
Mila.
Uw sterverslaggeefster 
Als iemand zich door een belangrijke ander gekwetst, vernederd, in het nauw gedreven voelt (en dat gebeurt bij sommige mensen als je kritiek uit) dan komt de neiging om terug te kwetsen op. Je anderszijn is dan vaak wel een voordehandliggende plek waar men je denkt te kunnen raken. Ja, misschien denken sommige mensen wel diep in hun hart dat transen, homo's etc. minder zijn. Elke overduidelijke minderheid is daar in principe vatbaar voor.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
-
Anja Lasagna
- ForumFan
En het is zó ontzettend voor de hand liggend, dat het me niet eens raakt. Het komt op mij over als 'bomen' tegen een bos roepen of zo, of 'zie je wel, die spleetogen zijn niet te vertrouwen' oid.Janiek2 schreef:Als iemand zich door een belangrijke ander gekwetst, vernederd, in het nauw gedreven voelt (en dat gebeurt bij sommige mensen als je kritiek uit) dan komt de neiging om terug te kwetsen op. Je anderszijn is dan vaak wel een voordehandliggende plek waar men je denkt te kunnen raken. Ja, misschien denken sommige mensen wel diep in hun hart dat transen, homo's etc. minder zijn. Elke overduidelijke minderheid is daar in principe vatbaar voor.
Daarbij word de desbetreffende ex vriendin zelf altijd door iedereen in de 1e instantie voor een TS aangezien, terwijl ze een bio is.....en dat is voor haar kwetsend, maar ik ben een TS.
Dus mij daarop 'attenderen' werkt niet, ik weet wie ik ben, wat ik ben, wat ik wil, en wat ik niet wil, dus het raakt me niet zo.
Mila.
Uw sterverslaggeefster 
Dat het je verbaast waarom ze je TS zijn kiezen, snap ik wel. Maar dat het je niet raakt, kan ik me maar moeilijk voorstellen. Het is immers duidelijk dat het de bedoeling is je te kwetsen?
Net als met die discussie over "homo" als scheldwoord. Die jongen is in hoger beroep alsnog veroordeeld, omdat hij zelf toegaf dat "homo" voor hem dezelfde gevoelswaarde had als eikel of sukkel.
Net als met die discussie over "homo" als scheldwoord. Die jongen is in hoger beroep alsnog veroordeeld, omdat hij zelf toegaf dat "homo" voor hem dezelfde gevoelswaarde had als eikel of sukkel.
-
Anja Lasagna
- ForumFan
Dat schreef ik dus......ik ben een TS, en ik zal de laatste zijn die dat ontkend.Janiek2 schreef:Dat het je verbaast waarom ze je TS zijn kiezen, snap ik wel. Maar dat het je niet raakt, kan ik me maar moeilijk voorstellen. Het is immers duidelijk dat het de bedoeling is je te kwetsen?
.
Als ik nou bij hoog en bij laag vol zou houden dat ik ondanks alles, hoe dan ook, een vrouw ben, kijk, dan stel ik me kwetsbaar op voor evt 'open deuren' of 'een schot voor open doel'.
Daarbij vind ik TS zijn nou niet bepaald een 'tekortkoming', ik vind het een legitieme, verworven identiteit (waar ik eigenlijk wel redelijk trots op ben, eerlijk gezegd).
Biologisch gezien ben ik idd een man (geweest) en dat weet ik zelf ook wel. Sterker nog: ik ontken het niet.
Dus als iemand mij daarmee probeert 'te kwetsen', daar zal hij/zij naar zwaarder geschut moeten zoeken, het sorteert hoe dan ook geen effect bij mij.
Wat wel effect sorteert is dat ik bij een dergelijke gelegenheid te zien krijg dat iemand (na jaren) blijkbaar niet te vertrouwen is, en dan niet alleen gaat hijen en hemmen, maar ook probeert het verbroken contact met mijn ouders er bij te betrekken.
En niet kunnen vertrouwen is voor mij een no no, dus: weg ermee.
Voor wat dat betreft ben ik erg praktisch ingesteld.
Mila.
P.s: dat met voor de hand liggende zaken proberen te kwetsen kan helaas niet als graadmeter gebruikt worden, want dat gebeurt altijd achteraf en onverwacht. De ex vriendin in kwestie profilieert zich namelijk als 'zeer ruimdenkend, tolerant etc'
Uw sterverslaggeefster 
-
Anja Lasagna
- ForumFan
Zoiets kan trouwens ook subtieler gebeuren hoor.......ik word door sommige mensen dermate 'anders' gevonden dat ik verondersteld word meer dan 'ruimdenkend' en 'tolerant' te zijn.elsie schreef:hoe vaak probeert de ander je dan te raken vanwege je trans-zijn?
?
Als dan blijkt dat ook ik stelling neem, mijn grenzen stel, en niet zo heel erg ruimdenkend blijk te zijn, dan krijg ik wel eens te horen 'goh, dat had ik van jou (ts) niet verwacht hoor'.
Oftewel: als je zó anders bent als ik, dan mag je je geen eigen mening vormen en/of je grenzen stellen.
Dan mag je 'blij zijn dat jij (ook) geaccepteerd word' enzo hoor.
Alsof je een hond een kluif geeft......die zich dan maar dankbaar moet tonen. (en dan vooral stil moet blijven)
Ontluisterend.
Mila.
Uw sterverslaggeefster 
Hmm, dit geeft me wel te denken. Ruimdenkend en tolerant zijn is natuurlijk een deugd, die iedereen siert. Maar ik moet toegeven dat ik wat dat betreft van mensen die ook 'anders' zijn hogere verwachtingen koester dan van 'de grote massa'. Immers, wij weten zelf uit ervaring wat het is om tot een minderheidsgroep gerekend te worden?Lala Ferrari schreef:'ruimdenkend' en 'tolerant'
Daarom heb ik er niet zoveel begrip voor als "transgenders" zich in een flyer profileren als "zeker ook niet homo", zonder daarbij te vermelden dat zij "zeker ook niet hetero" zijn. En daarom snap ik er niks van als ik hier zie hoe iemand zich afzet tegen fetisjistische travestieten. En als ik hier iemand een groep mensen over één kam zie scheren en ze vervolgens in een kwaad daglicht zie stellen, valt me dat misschien wel net ietsje meer tegen dan wanneer ik dat in de grote boze buitenwereld zie gebeuren.
Daar gaat die strip van Dirkjan ook over, volgens mij dan. En daarom vond ik die reactie daarop die ik elders las ook zo mooi:
Ik geloof dat ik met zulke transgenders graag mode-ontwerper zou zijn. Maar met zo'n mode-ontwerper word ik denk ik liever popster ;o)
- Monica Dreamgirl
- ForumFan
Mila schreef:
grappig dat je dat voorbeeld geeft. Dat is me vorige week precies overkomen in de disco. Ik was lekker aan het dansen met een vriendin van me toen er een gozer bij kwam staan die duidelijk ook met me wilde dansen. Hij was totaal niet mijn type, dus ik negeerde hem, maar het duurde zeker een half uur voor hij de hint eindelijk door wenste te hebben en afdroop. Toen ik even later aan de bar stond om drankjes te kopen kon hij het niet nalaten om me toch even te vertellen dat hij "nog nooit een travestiet met zoveel kapsones" had gezien. Dat was duidelijk kwetsend bedoelt, al vond ik het eigenlijk wel een compliment. Maar het schijnt inderdaad maar moeilijk tot dat soort sneue eikels door te dringen dat je als T niet per definitie zo wanhopig bent dat je maar met iedereen meegaat.
groetjes,
Monica
Hoi,Ja hoor, dat is mij wel eens gebeurd. Wat dacht je van versierderige mannen/jongens? Die staan zichzelf (eindelijk eens) toe iets met een TS te mogen hebben, zonder er bij stil te staan dat de TS in kwestie wel eens 'nee, dankje' zou kunnen zeggen.
grappig dat je dat voorbeeld geeft. Dat is me vorige week precies overkomen in de disco. Ik was lekker aan het dansen met een vriendin van me toen er een gozer bij kwam staan die duidelijk ook met me wilde dansen. Hij was totaal niet mijn type, dus ik negeerde hem, maar het duurde zeker een half uur voor hij de hint eindelijk door wenste te hebben en afdroop. Toen ik even later aan de bar stond om drankjes te kopen kon hij het niet nalaten om me toch even te vertellen dat hij "nog nooit een travestiet met zoveel kapsones" had gezien. Dat was duidelijk kwetsend bedoelt, al vond ik het eigenlijk wel een compliment. Maar het schijnt inderdaad maar moeilijk tot dat soort sneue eikels door te dringen dat je als T niet per definitie zo wanhopig bent dat je maar met iedereen meegaat.
groetjes,
Monica
Ik ben mezelf.
-
troeteltrans
- Banned Lid
Monica, schouders ophalen over die figuren en negeren. . . Die lieden, beter gezegd stukken verdriet, denken alleen maar met hun je-weet-wel. Ondertussen bezoeken ze allerhande sites waar erotiek en T* met elkaar verbonden zijn met de broek naar beneden en nog wel meer. Eigen sop gaar laten koken, die lui zijn gek.
liefs, Josette