Sticky
Mag Janiek terugkomen?
Moderator: Moderators
-
dhiamara
- ForumFan
Jammer Janiek
Maar ik kan je wel begrijpen, (let wel dit is mijn eigen gedachten over het geheel en ik weet niet of jij het ook zo voelt) want als ik de afgelopen postings wat terug lees zag ik een Janiek die in haar schrijven trachtte om het gekrakeel en schrijven van hetze 's op een fatsoenlijke manier probeerde te normaliseren. Helaas streek je daarbij juist die personen in de haren die dit leuk vinden
Met als resultaat zelfs dit topic waarin gesuggereerd werd dat je een ban hebt en of je wel terug mocht komen. Nu blijkt dus dat je alleen door een griep geplaagd werd
Ik denk voor mijzelf dat ik in deze situatie ook zou besluiten om weg te gaan.
Maar ik hoop dat dit voor jou een tijdelijk besluit gaat worden. Hou maar even in de gedachte dat griep een reinigingsmiddel is voor diverse ergernissen die je hebt opgeslagen en nu verwijderd hebt (Holistisch gezien) Je komt er sterker weer uit en kunt dit besluit straks anders gaan zien.

Maar ik kan je wel begrijpen, (let wel dit is mijn eigen gedachten over het geheel en ik weet niet of jij het ook zo voelt) want als ik de afgelopen postings wat terug lees zag ik een Janiek die in haar schrijven trachtte om het gekrakeel en schrijven van hetze 's op een fatsoenlijke manier probeerde te normaliseren. Helaas streek je daarbij juist die personen in de haren die dit leuk vinden
With Love and Lightness.
"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Het was een poging tot humor op een saaie vrijdagavond, met als dubbele bodem een prikkelende manier om Janiek als mod voor te dragen. Dan weet je meteen wat ik gestemd heb.dhiamara schreef: Met als resultaat zelfs dit topic waarin gesuggereerd werd dat je een ban hebt en of je wel terug mocht komen. Nu blijkt dus dat je alleen door een griep geplaagd werdIk denk voor mijzelf dat ik in deze situatie ook zou besluiten om weg te gaan.
Na een week waarin de boel hoog was opgelopen op dit forum, leek het me leuk om een beetje leven in de brouwerij te brengen en het gebannerij hier eens op de hak te nemen. Plagerig, ja, maar niet wegpesterig.
Ik heb me trouwens zeer vermaakt om de reacties en had nooit gedacht dat ook maar iemand zou geloven dat Janiek geband zou zijn, wat ik ook nergens gezegd heb, hooguit op een Telegraaf-achtige manier gesuggereerd.
Mijn inschatting is, dat Janiek mij goed genoeg kent om te weten dat ik haar aanwezigheid hier zeer waardeer.
Als ik ernaast zat, hoor ik het graag, maar je kunt het ook te zwaar maken.
Sticky
-
dhiamara
- ForumFan
Hoi Sticky
Ik heb aan mijzelf gemerkt dat mijn laatste reacties op diverse threads innerlijk vooral ingegeven werden door mijn eigen emoties op de negatieve opmerkingen die de laatste week weer werden geplaatst. Ik denk dat ik daarom bovenstaande reactie ook geplaatst heb in deze thread en heb ik janiek gebruikt als spiegel van mijzelf. Wat zou mijn reactie wezen als dit zo geschreven werd? Let wel die reactie veroorzaak ik bij mijzelf. Gezien de stukken die ik gelezen heb kwam ik voor mij in een negatieve spiraal terecht en dan is het wel eens moeilijk om dit humoristisch te kunnen bekijken. Vooral omdat Janiek door omstandigheden niet kon reageren werd jouw suggestie versterkt tot een realiteit.
Weer heb ik gemerkt hoe moeilijk het is om via dit medium de essentie van iets te begrijpen. In real life kun je nog weer afgaan op lichaamstaal etc maar hier heb je alleen maar woorden.
Dus misschien wel wat te zwaar opgenomen maar het was vanaf mijn kant ook een poging om de negatieve sfeer weer eens om te buigen.
Jij op jouw manier en ik op de mijne.
Ik heb aan mijzelf gemerkt dat mijn laatste reacties op diverse threads innerlijk vooral ingegeven werden door mijn eigen emoties op de negatieve opmerkingen die de laatste week weer werden geplaatst. Ik denk dat ik daarom bovenstaande reactie ook geplaatst heb in deze thread en heb ik janiek gebruikt als spiegel van mijzelf. Wat zou mijn reactie wezen als dit zo geschreven werd? Let wel die reactie veroorzaak ik bij mijzelf. Gezien de stukken die ik gelezen heb kwam ik voor mij in een negatieve spiraal terecht en dan is het wel eens moeilijk om dit humoristisch te kunnen bekijken. Vooral omdat Janiek door omstandigheden niet kon reageren werd jouw suggestie versterkt tot een realiteit.
Weer heb ik gemerkt hoe moeilijk het is om via dit medium de essentie van iets te begrijpen. In real life kun je nog weer afgaan op lichaamstaal etc maar hier heb je alleen maar woorden.
Dus misschien wel wat te zwaar opgenomen maar het was vanaf mijn kant ook een poging om de negatieve sfeer weer eens om te buigen.
Jij op jouw manier en ik op de mijne.
With Love and Lightness.
-
troeteltrans
- Banned Lid
Dat is zeker idd moeilijk ja. En daaruit ontstaan ook vaak dit soort spanningen tussen mensen. Het is vrij normaal. Ik zie het heel vaak op fora. Travestie.org is daar geen uitzondering van. Wel vind ik dat er veel onderwerpen zijn die mede namens leden als Mila bijv echt de moeite van het lezen waard zijn geworden, het zijn soms kleine kunstwerkjes zelfs!dhiamara schreef: Weer heb ik gemerkt hoe moeilijk het is om via dit medium de essentie van iets te begrijpen. In real life kun je nog weer afgaan op lichaamstaal etc maar hier heb je alleen maar woorden.
Ik vind travestie.org een leuke site, ook wel voor een deel juist omdat het zo een rommeltje is af en toe. Het heeft een hoog cultgehalte gekregen
En het is allemaal maar virtueel... als we elkaar in real life zouden ontmoeten, dan zou er heel anders op elkaar gereageerd worden...
Het is daarom ook beter niet alles zo *gewichtig* en *persoonlijk* op te vatten, want dan zou er niets meer geschreven kunnen worden...neem het ook met een korrel zout af en toe wanneer dat nodig is.
Het is bijv jammer dat Janiek weggaat, om die reden, want ze ziet blijkbaar niet dat de meerderheid hier op haar gesteld is en haar zelfs graag in de rol van moderator willen zien...
Dus wat wil je nog meer!
In elk geval het beste Janiek... en tot een volgende keer.
groeten
Els
ik ben het helemaal met je eens dat "we" bepaalde zaken met een korrel zout zouden moeten nemen, maar dat vind ik toch nog wel iets anders dan de stijl die door sommige schrijfstertjes gehanteerd wordt... Ik begrijp werkelijk niet waarom het nodig is lelijk tegen anderen te doen, virtueel of niet. Mijns inziens is dat een vorm van zinloos geweld, en ik gok dat weinig mensen er voor voelen om dat te ondergaan...Elsie schreef:Het is daarom ook beter niet alles zo *gewichtig* en *persoonlijk* op te vatten, want dan zou er niets meer geschreven kunnen worden...neem het ook met een korrel zout af en toe wanneer dat nodig is.
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik ben het met Babette eens.
Er zit een *enorm* verschil tussen een forum en een chat. Bij een forum heb je de tijd om even naar je bericht te kijken en het nog eens voor een tweede (derde, vierde) keer te lezen voor je het bericht verstuurt. Mijn advies: doe dat ook. Probeer eens te lezen met de bril van de persoon over/aan wie je iets schrijft. En voorkom dat taalgebruik -te- kwetsend en aanvallend is. Want nogmaals: kwetsend en aanvallend taalgebruik overtuigt NOOIT: het zorgt er alleen maar voor dat mensen de verdediging in schieten. Als je wilt dat je bericht "spiegelt", schrijf dan eens opbouwend-kritisch, ja vriendelijk, ipv aanvallend. Je zult zien dat je bericht dan beter overkomt.
En wie schrijft om een ander bewust te kwetsen die wens ik van harte een permanente ban toe.
Groetjes,
Frederique
Er zit een *enorm* verschil tussen een forum en een chat. Bij een forum heb je de tijd om even naar je bericht te kijken en het nog eens voor een tweede (derde, vierde) keer te lezen voor je het bericht verstuurt. Mijn advies: doe dat ook. Probeer eens te lezen met de bril van de persoon over/aan wie je iets schrijft. En voorkom dat taalgebruik -te- kwetsend en aanvallend is. Want nogmaals: kwetsend en aanvallend taalgebruik overtuigt NOOIT: het zorgt er alleen maar voor dat mensen de verdediging in schieten. Als je wilt dat je bericht "spiegelt", schrijf dan eens opbouwend-kritisch, ja vriendelijk, ipv aanvallend. Je zult zien dat je bericht dan beter overkomt.
En wie schrijft om een ander bewust te kwetsen die wens ik van harte een permanente ban toe.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
ik ben hier niet meer
- Forumdiva
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Of 3x nalezen op tikfouten. =PIrene schreef:Bovendien is geschreven tekst bij uitstek geschikt om verkeerd te worden begrepen, puur vanwege het ontbreken van intonatie en lichaamstaal.
Drie keer ademhalen en nog eens bedebken of het wel de moeite is om te reageren. Bij twijfel niet posten
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Ach, de hitte van het debat enzo. =) Het doet me deugd dat er hier nog een paar mesen over zijn die daadwerkelijk van plan zijn om de schouders er onder te steken. Waarvoor dank.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Eerst drie keer lezen Morbide, typoos liggen altijd op de loerMorbide schreef: Het doet me deugd dat er hier nog een paar mesen over zijn die daadwerkelijk van plan zijn om de schouders er onder te steken. Waarvoor dank.
Je zou in reincarnatie gaan geloven.Morbide, in een ander draadje, schreef:En ja, dit forum is op sterven na dood. Helaas.
Gisteren Allah, vandaag Boeddha, waar moet het heen?
Sticky
Vrouw
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
The only way is up!Sticky schreef:Je zou in reincarnatie gaan geloven.'Gisteren Allah, vandaag Boeddha, waar moet het heen?
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
troeteltrans
- Banned Lid