Passabiliteit part 187...

Algemeen

Moderator: Moderators

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Passabiliteit part 187...

Bericht door Frederique_ »

Ik zag dat we dit onderwerp nog maar 186 keer bij langs geweest zijn en dat de laatste keer al langere tijd geleden is. Hoognodig tijd voor part 187, zeker als we dit jaar de 200 nog willen passeren... :wink:

Passabiliteit, dus. Deze keer de combinatie van de mate van passabiliteit zoals je die van jezelf ervaart in combinatie met je eigen man/vrouw-gevoel. Het valt me op dat ik, sinds ik 2 maanden geleden met hormonen begon, er in mijn gezicht vrouwelijker uit begin te zien. Als ik nu in de spiegel kijk dan zie ik voor mijn eigen gevoel een vrouw en geen man meer. Een paar weken geleden was dat duidelijk anders...

...toch merk ik dat ik me overdag nog steeds "ergens tussen man en vrouw" voel. Op het werk zo'n 60% vrouw, 40% man; thuis en in het weekeind zo'n 90% vrouw, 10% man. En als ik in de spiegel kijk dan zie ik 99% vrouw en 1% man... Mijn uiterlijk loopt dus voor op mijn innerlijk, al was het maar geheel subjectief voor mijn eigen gevoel...

Wie herkent dit? Trekt je zelf-gevoel later bij? Of went het idee dat je er vrouwelijker uitziet als dat je je voelt?
Kijk ook eens op de genderkalender !
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

is dit een grap?

of denk je werkelijk dat er behoefte is aan nog een passabiliteitstopic?
:roll:
troeteltrans
Banned Lid

Bericht door troeteltrans »

Malle schreef:is dit een grap?
Alle Malle babe's op een stokje...

Frederique!!!!!!! nr 187 bestaat al... dit had 188 moeten zijn (zie open transseksualiteit).
http://www.travestie.org/html/forum/vi ... php?t=5646

Ik herken het zeker wel wat je zegt...
Het uiterlijk veroorzaakt bij mij regelmatig wel voor verwarring en daardoor verschuivingen in mn gevoelens.
maar als ik heel erg zen ben, dan lukt het me wel goed bij mn eigen gevoel te blijven... maar dat is dus niet altijd vanzelfsprekend, jammer genoeg.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Re: Passabiliteit part 187...

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:En als ik in de spiegel kijk dan zie ik 99% vrouw en 1% man...
Je Transitie is geslaagt.......nu nog aan je gedrag en stem werken en je kunt staelth leven :wink:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Sticky
ForumFan

Re: Passabiliteit part 187...

Bericht door Sticky »

Frederique_ schreef:En als ik in de spiegel kijk dan zie ik 99% vrouw en 1% man... Mijn uiterlijk loopt dus voor op mijn innerlijk, al was het maar geheel subjectief voor mijn eigen gevoel...

Wie herkent dit?
Nee, sorry. Ik denk ook eigenlijk niet dat na 2 maanden een lichte dosis hormonen je uiterlijk zodanig is veranderd. Krijg je dat van je omgeving ook terug dan? Dat je uiterlijk ineens naar 99% vrouw gegaan is?
Wat wel een verschil maakte bij mij: pre-hormonen kon ik in de spiegel kijken, me vrouw voelen, maar mijn lijf voelde mannelijk. Na een tijdje androcur was dat wel weg :) en ervaar ik mezelf ook lichamelijk niet meer zo als man.
Mijn uiterlijk wordt wel wat vrouwelijker door hormonen, dat zegt mijn omgeving ook wel, maar absoluut niet zoals jij het hier beschrijft.
Dus heb je het nou over spiegelbeeld of over zelfbeeld?

Sticky
Vrouw
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Ik heb het over zelfbeeld n.a.v. het spiegelbeeld :wink:

Ik hoor vanuit mijn omgeving ook dat ik langzaam maar zeker er veel vrouwelijker uit zie in mijn gezicht. Natuurlijk zijn er (zeker op mijn werk) meerdere mensen die me structureel nog met hij/zijn/etc aanspreken. Vind ik ook niet raar of vervelend, al vind ik het wel prettig dat ik ook steeds vaker zij/haar/etc hoor. Maar juist doordat mijn gevoel wat tussen man en vrouw zit heb ik in beide gevallen wel iets van "het past toch niet helemaal"... Buiten mijn werk om word ik nog steeds gespot als iemand die als man geboren is. Ik heb daar ook geen moeite mee. Wel valt het op dat mensen me vaker "mevrouw" noemen dan een paar maanden geleden.

Maar wat mij vooral opviel was dat het in mijn eigen zelfbeeld zo snel veranderde: tot een paar weken geleden zag ik een mannengezicht als ik in de spiegel keek (en geen make-up droeg). Tegenwoordig zie ik echt een vrouw...

Groetjes,

Frederique
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Maar wat mij vooral opviel was dat het in mijn eigen zelfbeeld zo snel veranderde: tot een paar weken geleden zag ik een mannengezicht als ik in de spiegel keek (en geen make-up droeg). Tegenwoordig zie ik echt een vrouw...
Hmmmm....dit kan natuurlijk de euforie zijn.....dat had ik namelijk ook net een paar maanden op de monen zijn geweest.....maar dat neemt weer af en je kijkt weer kritischer in de spiegel na verloop van tijd.....volgens mijn ervaring dan.....

groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Ok, ik ben gerustgesteld :wink:
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ik heb gisteren gesproken in een zaal met tussen de 70-100 personen (opening nieuw Crisiscentrum in Rotterdam), en ik geloof niet dat er veel mensen daar waren die meteen of achteraf dachten, dat is iemand die van geslacht veranderd is. Een aantal mensen in de zaal wisten het, mede raadsleden, behandelaars/verpleegkundigen. Maar ook meer dan genoeg buitenstaanders. Dus ja, passabiliteit hangt in mijn optiek ook af van omstandigheden en ook van hoe je je voelt zelfs.
Niemand
dagelijks aanwezig

Bericht door Niemand »

Als ik hier ook maar één ding geleerd heb qua passabiliteit (en dat is vooral dankzij Frederique) dan is het wel....

WHO CARES?

Als je jezelf maar prettig voelt.

Ik liep net in de stad en er kwam achter mij vandaan een klik klak klik klak.
Toen ze langskwam, ver boven mij uit torenend dacht ik, "hey daar gaat er weer een, ze ziet er hartstikke leuk uit zeg"
Verder leek het niemand enen reet te kunnen schelen of ze daar nu wel of niet liep.
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

dat is een waarheid als een koe

het interesseert anderen geen moer hoe jij erbij loopt, maar andersom ook niet

e doch, 'we' zijn er nu eenmaal gevoelig voor, en dat is ook wel te begrijpen

niemand wil afwijzing, en hoe je gedachtengang volstrekt logisch is te volgen, op de straat , de praktijk, kun je je total anders voelen

het is ook nogwal wat, je stelt je namelijk ontzettend kwetsbaar op, en dat is moeilijk
Niemand
dagelijks aanwezig

Bericht door Niemand »

Malle schreef: e doch, 'we' zijn er nu eenmaal gevoelig voor, en dat is ook wel te begrijpen

niemand wil afwijzing, en hoe je gedachtengang volstrekt logisch is te volgen, op de straat , de praktijk, kun je je total anders voelen

het is ook nogwal wat, je stelt je namelijk ontzettend kwetsbaar op, en dat is moeilijk
Je moet problemen pas aanpakken als ze zich voordoen.
Je twee weken lang zorgen maken om een tandarts afspraak en dan te horen krijgen, "alles is goed, goedemiddag!"
Maak je maar druk als ie zegt, "dat wordt een wortelkanaaltjeeee" :)

Maar ja, talk is cheap huh? ;)
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

tijd voor Eckart Tolle bedoel je

;)
Niemand
dagelijks aanwezig

Bericht door Niemand »

Malle schreef:tijd voor Eckart Tolle bedoel je

;)
Oh nee hoor, tot 5 seconden geleden geen idee wie dat was. :)
Het gaat er zuiver om dat wij mensen ons erg druk kunnen maken om dingen die nooit zullen gebeuren.

Die tolle wordt gepromoot door oprah winfrey!?
Hij denkt vast aan z'n oudedag.., oh wacht. ;)
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Daar hebben we zelfs een spreekwoord voor:
De mens die lijdt het meest om het lijden dat ie vreest
Irene
Kleine stapjes
Plaats reactie