Nannette schreef:Malle, ik zei al dat niet iedereen jouw afspraak je dank zou afnemen. Luc Gijs, fulltime psycholoog genderteam (en volgens mij ook het hoofd van de psychologen en niet Peggy Cohen-Kettenis), heeft tegen mee eens gezegd als er bij iemand binnen komt die zegt ik wil van geslacht veranderen, maar voor de rest heb ik geen pstychische problemen, dan wijs ik die direct de deur, want dat kan niet. Hoe een ieder met die psychische problemen omgaat, en hoe ernstig ze zijn is een heel ander verhaal.
ik weet niet of dat wel goed zou uitpakken voor de client
in mijn geval vond het vu het belangrijk om gespekken aan te gaan met een psych buiten het vu, simpelweg om de reden dat ik een diagnose adhd op zak heb
ik ben daar na enige weerstand toch een keer of 5 geweest en stond die 5 keer na 10 minuten weer buiten, kheb dus gedaan wat het vu er vroeg maar ben er ook weer op eigen beslissing mee gestopt, verloren tijdverdrijf
volstrekt onnodig daar ik ook nog eens met een andere psycholoog praatte, eentje waar het vu geen vertrouwen in had, wat niet mijn probleem was
al dat gedoe zou opgelost kunnen worden door een psychenteam binnen het vu op te nemen, vooral goed voor het vu zelf omdat ze dan de touwtjes in handen kunnen houden
ik denk dat het voor de client prettiger kan zijn buiten het vu omdat je dan vrijer kan babbelen
zo is mijn situatie althans en ik vind dat ok, het vu hoeft ook niet alles te weten natuurlijk