Babette schreef:Omdat een heel klein aantal schrijfstertjes, die schijnbaar de belangetjes van twee gebande schrijfstertjes behartigen, niet hun zin kunnen krijgen, is het forum verziekt. Toe maar weer! Persoonlijk vind ik het niet zo vanzelfsprekend dat als mensen die zich niet conform de forumregels gedragen hebben, zomaar weer terug mogen, zonder daarover in overleg met de Forumwatch te treden. Als men zich niet aan de spelregels wil houden, moet men ook niet zaniken als men eruit geknikkerd wordt.
Verziekt, daarmee bedoel ik het inconsequente beleid.
Ik wil niet in herhaling vallen, maar wel even terugwijzen naar de periode die vooraf ging aan de bans, met een moderator die meerdere keren enorm over de schreef is gegaan met aanvallen richting vooral Mila. Dat heeft gewoon meegespeeld in hoe het uit de hand gelopen is.
Dat daar nu aan voorbij wordt gegaan, maakt de sfeer er niet gezonder op.
Wat ik gezond zou vinden, is een sfeer waarin kritiek mogelijk is en meningsverschillen hoog kunnen oplopen. Dat je elkaar dan niet altijd even lieve mensjes vindt, hoort er weleens bij. Ik heb daar soms veel van opgestoken. Het gaat hier nou eenmaal over ingrijpende persoonlijke zaken, da's heftiger dan een theekransje over bloemschikken.
Als ik me goed herinner Babette, vond jij me al respectloos toen ik me erover verwonderde dat je jezelf TS noemt, terwijl je zo niet leeft. Het holle begrip respect komt dan al snel neer op 'jij mag niks over mij zeggen'. En toen werd het stil.
Sticky