Hoi hoi, ik kwam het onderstaande in de Volkskrant van afgelopen zaterdag tegen. Belangrijk genoeg om met jullie te delen, vond ik...
Groetjes en liefs,
Babette.
Meisje zijn is pech hebben
Niet hier, wel in ontwikkelingslanden. Daar worden ze miskend, mishandeld en misbruikt. Jij kunt daar iets aan doen. Draag het "Because I am a Girl"-T-shirt of doneer aan het "Because I am a girl"-fonds. Nog geen 20 euro per jaar voorkomt dat een meisje in Mali voor het leven verminkt raakt door meisjesbesnijdenis. Twee tientjes zijn voldoende om een Indiaas meisje bewust te maken van de gevaren van kinderhandel. Sluit je aan bij de "Because I am a Girl-campagne van Plan Nederland en geef meisjes een betere toekomst.
www.plannederland.nl
Moderator: Moderators
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
- Monica Dreamgirl
- ForumFan
Helaas heb ik bijzonder slechte ervaringen met "plan".
Ik had een "pleegkind". Kreeg regelmatig brieven. Daarin stond dat ze zo genoot van haar kleuren TV en haar nieuwe nintendo spelletjes. En mij was de indruk gegeven dat ze nauwelijks geld hadden om te kunnen eten. Zelfs was ik op dat moment blij dat ik iedere maand de eindjes aan elkaar kon knopen. Vond dat ik het goed genoeg had om toch iedere maand een kind te helpen... maar een nintendo zat er voor mijn kind niet in... En dit is nog maar een klein voorbeeldje.
Snap je dat ik twijfel?
Groetjes, Yip
Ik had een "pleegkind". Kreeg regelmatig brieven. Daarin stond dat ze zo genoot van haar kleuren TV en haar nieuwe nintendo spelletjes. En mij was de indruk gegeven dat ze nauwelijks geld hadden om te kunnen eten. Zelfs was ik op dat moment blij dat ik iedere maand de eindjes aan elkaar kon knopen. Vond dat ik het goed genoeg had om toch iedere maand een kind te helpen... maar een nintendo zat er voor mijn kind niet in... En dit is nog maar een klein voorbeeldje.
Snap je dat ik twijfel?
Groetjes, Yip
Herkenbaar Yip.
Ik heb een soort zelfde ervaring met Plan (vroeger FosterParentsPlan)
Ik steunde ook een kindje en kreeg op een gegeven moment ook brieven waarin stond hoe ze genoot van al haar spulletjes. Uiteindelijk bleek dat er wel 3 gezinnen in Nederland haar sponsorden en eenzelfde foto op de kast hadden staan van dit meisje.
Goed inititief dus deze I'm a girl actie, maar er moet wel zorgvuldig mee worden omgegaan.
Ik heb een soort zelfde ervaring met Plan (vroeger FosterParentsPlan)
Ik steunde ook een kindje en kreeg op een gegeven moment ook brieven waarin stond hoe ze genoot van al haar spulletjes. Uiteindelijk bleek dat er wel 3 gezinnen in Nederland haar sponsorden en eenzelfde foto op de kast hadden staan van dit meisje.
Goed inititief dus deze I'm a girl actie, maar er moet wel zorgvuldig mee worden omgegaan.