man of vrouw of is iedereen gemengd?

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

man,vrouw, iedereen gemengd

man
1
4%
vrouw
2
8%
iedereen is gemengd
16
67%
enkel sommigen zijn gemengd
5
21%

Totaal aantal stemmen: 24

Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

lief dinnetje schreef:Neem jij ook hormonen ?
Oestrogenen ? Androcur ?
Wat een vragen :o .

Een enkele keer (de laatste was een half jaar geleden) vraagt nog wel eens iemand: "Ben jij al geopereerd?' of iets subtieler: "Hoe ver ben je in je proces?" Waarom zou iemand dat willen weten? Om te beslissen of hij/zij al dan niet met mij naar bed wil?

Mijn ervaring heeft me geleerd, dat die vragen meestal voortkomen uit een onzekerheid omtrent mijn identiteit. Vaak heeft de vraagsteller zelf wel een paar criteria in het hoofd om de realiteit aan te toetsen, zoals bijvoorbeeld: "Mannen hebben een penis, vrouwen een vagina." Of: "Als het geen penis heeft, is het een vrouw." Of: "Als-ie niet aan de androcur is, is het een man."

Ik laat de beslissing over wie ik ben liever niet over aan mensen die mijn identiteit aan de hand van dat soort vragen willen vaststellen. Mijn genderexpressie is voor de meeste mensen duidelijk. En als je toch niet weet hoe ik aangesproken en benaderd wil worden, dan vind ik dat men mij dat beter gewoon kan vragen, dan via de omweg van die criteria zelf te beslissen hoe men mij wil labelen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

Sticky schreef:
Janiek_ schreef:Ik vind het niet oké om (ook) als man gezien te worden, maar zie te erg tegen operaties op.
Hebben we iets gemist Janiek? :)

Sticky
Ja Janiek, maar met een opmerking zoals hierboven roep je die vraag over jezelf af.
Misschien een indiscrete of onbeschofte vraag voor de groentenboer om de hoek, maar als zusje durf ik 'm wel te stellen.
Al was het maar omdat ik me weleens eerder heb afgevraagd hoe je het allemaal redt.

Sticky
Vrouw
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Hey Janiek......krijg je van mij dan maar het labeltje van de dag.....ik ken je van zien en ff babbelen en je bent een van de passabelste natureal born she-males die ik ooit heb leren kennen.....

......hahahaha.....dit ff ter antwoord op de vraag van de groenteboer uit welke hoek dan ook :lol:

liefs

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Sticky schreef:Ja Janiek, maar met een opmerking zoals hierboven roep je die vraag over jezelf af.
Misschien een indiscrete of onbeschofte vraag voor de groentenboer om de hoek, maar als zusje durf ik 'm wel te stellen.
Al was het maar omdat ik me weleens eerder heb afgevraagd hoe je het allemaal redt.
Nou, dan hebben we het daar IRL wel eens over, als de gelegenheid zich voordoet.

Voorlopig heb je misschien iets aan Mara's antwoord :wink: ?
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Mara schreef:Hey Janiek......krijg je van mij dan maar het labeltje van de dag.....ik ken je van zien en ff babbelen en je bent een van de passabelste natureal born she-males die ik ooit heb leren kennen.....

......hahahaha.....dit ff ter antwoord op de vraag van de groenteboer uit welke hoek dan ook :lol:

liefs

Mara
:lol: :lol: :lol:

Als je maar weet dat jij de enige bent van wie ik het goed vind, dat je mij een she-male noemt :wink: .

Misschien komen we elkaar over een dag of drie wel tegen op de Brennerpas. Of over een dag of tien in Ligurië. Of over 20 dagen ergens in de Franse Alpen. Knipper maar met je lichten :roll: :roll: .
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ojee Janiek, als ik met de lichten knipper raak je blind hoor......dat dingen heeft immers 10 verstralers en ze doen het ook nog alle gelijktijdig :lol:

Je kent onze website wel en die routes die jij opteld, rijden we vaak, dus let maar op de rozebeugelclub.....zo noemen we ons bedrijfje meestals vanwege de roze lampenbeugel op het dak.....trouwens heb ik als je in het donker kijkt un blauw verlicht naambordje achter de voorruit.....maandag of dinsdag ga ik weer op pad.... 8)

We zijn er nu al drie vrouwelijke chauffeurs.....gaat de goeie kant op :)

liefs

Mara
Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

Janiek_ schreef:IRL
Dat zal dan wel na je vakantie worden zo te lezen... pas je goed op voor aanstormende vrachtwagens op bergpassen? Die verstralers komen hard aan...

Sticky
Vrouw
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Sticky schreef:
Janiek_ schreef:IRL
Dat zal dan wel na je vakantie worden zo te lezen... pas je goed op voor aanstormende vrachtwagens op bergpassen? Die verstralers komen hard aan...
Zodra ik een roze beugel zie, zet ik mijn roze bril op :wink: .

Ook een prettige vakantie, voorzover van toepassing.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Maar Janiek.....nie mun colegas lastig vallen he.....er zijn namelijk nog 16 andere trucks onderweg en allemaal hebben ze zo'n stoere beugel met zo'n zwoele kleur :lol:
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Mara schreef:Maar Janiek.....nie mun colegas lastig vallen he.....er zijn namelijk nog 16 andere trucks onderweg en allemaal hebben ze zo'n stoere beugel met zo'n zwoele kleur :lol:
:D Er is er maar één met jouw kenteken, en dat weet ik nu :wink: .
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Janiek_ schreef: :D Er is er maar één met jouw kenteken, en dat weet ik nu :wink: .
Oeps :oops:
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Janiek schreef :

Verder word ik niet veel vaker als man gezien dan de gemiddelde post-op van mijn leeftijd. Als ik bijvoorbeeld - zoals laatst - een lezing houd in de Mozes en Aäronkerk, dan ben ik gewoon mevrouw en wordt verder nergens naar gevraagd. Het is eigenlijk alleen zwemmen, wat minder comfortabel is. En seks hebben als vrouw is terra incognita.

Neem jij ook hormonen ?
Oestrogenen ? Androcur ?

Die vraag kwam er omdat je zelf 2 voorbeelden gaf van dingen die voor jou niet gekend zijn als vrouw ; zwemmen en seks.
ik gaf even een derde en heel belangrijke aan ....namelijk een vrouwelijke hormonenspiegel en de gevolgen van die hormonen op je 'vrouwelijk' gevoel en op je lichaam.

Groetjes,

Mel
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

lief dinnetje schreef:Die vraag kwam er omdat je zelf 2 voorbeelden gaf van dingen die voor jou niet gekend zijn als vrouw ; zwemmen en seks.
ik gaf even een derde en heel belangrijke aan ....namelijk een vrouwelijke hormonenspiegel en de gevolgen van die hormonen op je 'vrouwelijk' gevoel en op je lichaam.
Dat is inderdaad een andere insteek dan ik verwacht had. Ik weet niets over mijn hormoonspiegel. Sommige transen hebben mij wel eens - serieus - gesuggereerd dat ik misschien ergens een paar verborgen eierstokken zou kunnen hebben :D .

Misschien is het vooral dit :wink: :

http://janiek.wordpress.com/2008/05/24/oxytocine/
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Janiek_ schreef:
Nee. Waarom zou ik? Voor mijn eigen besef ben ik gewoon een vrouw en dat ik dat in iemand anders' beleving niet zou zijn, - omdat die niet kan accepteren dat een trans vrouw (whatever de mate van medische interventie) een vrouw is - maakt mij niet hypocriet.
Je hebt gelijk, hypocriet is niet het goede woord. Ik had er wat meer woorden tegenaan moeten gooien. Zelf hou ik namelijk aan dergelijke gelegenheden een nogal dubbel gevoel over. Een soort van gemiste kans zeg maar. Mij bekruipt vaak het gevoel dat bio's transen gekken vinden en dat transen daarom met een korreltje zout genomen dienen te worden. Als ik dan ergens ben uitgenodigd om te komen spreken of debatteren, dan wringt er bij mij achteraf meestal wat. Maar ja, aan de andere kant ben ik ook niet bereid om tijdens het voorstellen al te gaan uitleggen dat ik trans ben want dat lijdt alleen maar af. Dubbel dus.
Janiek_ schreef: Ik heb ook nooit de bedoeling mijn achtergrond te verbergen. Zodra die ter sprake komt, ben ik bereid er open over te zijn. Maar ik voel me niet verplicht e.e.a. zelf ter sprake te brengen, alleen omdat ik vermoeden kan, dat mijn manier van bestaan discutabel zou zijn binnen een bepaalde groep. Vragen over operaties e.d. vind ik wel grensoverschrijdend. Die vragen zijn in principe intiem. En waar ze gebruikt worden om mijn vrouw zijn mee te erkennen of te diskwalificeren, vind ik ze onterecht.
Ik had er laatst weer eentje, een man met vragen, en toen ik zei dat het hem allemaal geen donder aanging zei hij dat dat het antwoord was waar hij op zat te hopen. Dat heeft me even flink verbaast doen kijken.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Janiek_ schreef:.

In hoeverre leef jij in een 'hokje transigheid'? En hoe sterk hecht je eraan, dat iedereen met wie je dat deelt op het punt van lichaamsbeleving dezelfde ervaring heeft gehad als jij? En is een TG (m>v) dan een man of een vrouw of moeilijk?
Moeilijk. =P (Dat is een antwoord op je eerste vraag.) Ik leef in en naast en rondom het hokje transigheid. Het is afhankelijk van de situatie. Hoe anderen daar terechtgekomen zijn interesseert me niet zoveel, maar als ik mensen onderweg zie waarvan ik denk dat ze een verkeerde straat inslaan, kan ik het meestal niet laten om er wat van te zeggen. Dat ik dat niet altijd even diplomatiek aanpak, daar ben ik me van bewust. Op je laatste vraag kan ik geen antwoord geven omdat dé TG niet bestaat. Ik ga dus meestal maar af op de indruk die men wekt en als ik er naast zit dan hoor ik dat wel neem ik aan. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zeggen dat de TG's die ik (in mannenmodus) in het wild ben tegengekomen maar moeilijk in het gewenste geslacht kon zien. Zo toverde er laatst een man een topje uit z'n tas om dat aan mij te showen. Toen ik weigerde om hem vervolgens van het ene op het andere moment als vrouw aan te spreken en ik bovendien niet bereid was om hem te gaan complimenteren met zijn kledingsmaak, beende hij verbouwereerd weg met een luid "nou moe, ik had gehoord dat je aardig was, doei!" Tsja, sorry, maar ik kan daar niks mee.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Plaats reactie