Reacties van derden op transsexualiteit
Moderator: Moderators
-
antoinette41
- dagelijks aanwezig
Reacties van derden op transsexualiteit
Lieve mensen,
Iedereen overkomt het weleens, dat mensen je nakijken en of raar gedrag vertonen.
Zelf woon ik in Heemstede een dorp van 26000 inwoners, de meeste mensen kennen me van mijn beide banen, zeker van de post,want dan kom je zowel door het hele dorp heen, veel mensen zijn er aan gewend en vinden het super interessant en leven met je mee.
Afgelopen middag hadden we zoveel wijken met post over , dat antoinette
weer het hele dorp door moest, niks mis mee.
Kom ik halverwege een vrouw tegen ,die met haar dochter en kleinkind rondliep,zitten ze me toch na te kijken en dom te lachen.
Supersnel het wijkgedeelte afgemaakt,en de Aldi ingedoken om ze toch te confronteren met dit onvolwassen gedrag, ze waren net verdwenen,jammer.
Een half uur laten kwamen ze voorbij de luchroom, waar ik met een paar mensen stonden te praten,en confronteerde beiden met het voorval, ze hadden het niet meer.
Ik vind als je iemand uit zit te lachen etc.. je ook zo flink moet zijn om de confrontatie aan te gaan.
Dit was weer een voorbeeld van onbegrip voor ons Ts.
Alleen ik ben er een die er gelijk werk van maakt en bepaalde dingen zeker niet accepteert.
Ze wonen hier niet , want ik had ze nog nooit eerder gezien.
Ik zat te denken als dat kind in die kinderwagen nou over een paar jaar, ook met het probleem komt, dat ze in een verkeerd lichaam zit, lach je die dan ook uit.
Ik heb voor de rest nooit iets raars meegemaakt,en ben op allerlei plekken geweest,de laatste jaren tot aan Monaco toe.
Ik wilde dit voorval wel met jullie delen.
antoinette
Iedereen overkomt het weleens, dat mensen je nakijken en of raar gedrag vertonen.
Zelf woon ik in Heemstede een dorp van 26000 inwoners, de meeste mensen kennen me van mijn beide banen, zeker van de post,want dan kom je zowel door het hele dorp heen, veel mensen zijn er aan gewend en vinden het super interessant en leven met je mee.
Afgelopen middag hadden we zoveel wijken met post over , dat antoinette
weer het hele dorp door moest, niks mis mee.
Kom ik halverwege een vrouw tegen ,die met haar dochter en kleinkind rondliep,zitten ze me toch na te kijken en dom te lachen.
Supersnel het wijkgedeelte afgemaakt,en de Aldi ingedoken om ze toch te confronteren met dit onvolwassen gedrag, ze waren net verdwenen,jammer.
Een half uur laten kwamen ze voorbij de luchroom, waar ik met een paar mensen stonden te praten,en confronteerde beiden met het voorval, ze hadden het niet meer.
Ik vind als je iemand uit zit te lachen etc.. je ook zo flink moet zijn om de confrontatie aan te gaan.
Dit was weer een voorbeeld van onbegrip voor ons Ts.
Alleen ik ben er een die er gelijk werk van maakt en bepaalde dingen zeker niet accepteert.
Ze wonen hier niet , want ik had ze nog nooit eerder gezien.
Ik zat te denken als dat kind in die kinderwagen nou over een paar jaar, ook met het probleem komt, dat ze in een verkeerd lichaam zit, lach je die dan ook uit.
Ik heb voor de rest nooit iets raars meegemaakt,en ben op allerlei plekken geweest,de laatste jaren tot aan Monaco toe.
Ik wilde dit voorval wel met jullie delen.
antoinette
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
-
antoinette41
- dagelijks aanwezig
Zekers dat ze aan het kortste end trekken,wij zijn zo sterk dat we bijna niet te overwinnen zijn toch.
Ik ben eenmaal iemand die zo ergens achter aan gaat, ook als anderen worden lastiggevallen , dan kan ik beter niet in de buurt zijn, is nog een erfenis van vroeger.
Het delen, het hier plaatsen en anderen laten meekijken in het leven van een mede ts.
Ik ben eenmaal iemand die zo ergens achter aan gaat, ook als anderen worden lastiggevallen , dan kan ik beter niet in de buurt zijn, is nog een erfenis van vroeger.
Het delen, het hier plaatsen en anderen laten meekijken in het leven van een mede ts.
-
antoinette41
- dagelijks aanwezig
Dat is een leuk idee, misschien iets voor de volgende keer, mijn reactie was voor hun persoonlijk al genoeg om het te begrijpen.
Dit waren gewone stumpers, en we maken het allemaal weleens mee, hoort er bij zeggen ze zelfs bij de Vu.
Ik vind het ook niet een wereldzonde, maar als je nooit iets mee maakt en dan opeens wel , dan is het nieuw voor mij zeker.
Dit waren gewone stumpers, en we maken het allemaal weleens mee, hoort er bij zeggen ze zelfs bij de Vu.
Ik vind het ook niet een wereldzonde, maar als je nooit iets mee maakt en dan opeens wel , dan is het nieuw voor mij zeker.
Een beetje late reactie, maar ik ben er dan ook ff niet geweest.
Waar ik woon (Rotterdam) maak je dit ook weleens mee. Er zijn altijd mensen die je dom na staan te lachen ofzo. Vaak is het ook een gevoel hoor.
Mijn ex schoonmoeder is er ook zo ééntje. Als die Kelly op tv zag zeek ze bijna in d,r broek. Zij is dan ook een voorbeeld van een wereldvreemde burger die niks gewend is.
In alle winkels waar ik ook shop, restaurants waar ik eet en noem maar op krijg ik zelfs weinig tot geen reacties. Als ze er al zijn, zijn het vaak leuke danwel positieve. Het lijkt wel of de mensen wennen aan dit alles.
Dat soort dingen maken mijn dagen dan weer leuk en brengen mij weer een stap verder bij mijn uiteindelijke doel.
Als het niet zo zou zijn zou ik mijn doel ook echt niet bijstellen hoor.
Waar ik woon (Rotterdam) maak je dit ook weleens mee. Er zijn altijd mensen die je dom na staan te lachen ofzo. Vaak is het ook een gevoel hoor.
Mijn ex schoonmoeder is er ook zo ééntje. Als die Kelly op tv zag zeek ze bijna in d,r broek. Zij is dan ook een voorbeeld van een wereldvreemde burger die niks gewend is.
In alle winkels waar ik ook shop, restaurants waar ik eet en noem maar op krijg ik zelfs weinig tot geen reacties. Als ze er al zijn, zijn het vaak leuke danwel positieve. Het lijkt wel of de mensen wennen aan dit alles.
Dat soort dingen maken mijn dagen dan weer leuk en brengen mij weer een stap verder bij mijn uiteindelijke doel.
Als het niet zo zou zijn zou ik mijn doel ook echt niet bijstellen hoor.
2016 KAN MIJN OMMEKEER WEL EENS WEZEN
-
ik ben hier niet meer
- Forumdiva
Als iemand mij niet als vrouw aanspreekt, krijg ik vaak de neiging om de persoon tegenover mij ook expres verkeerd aan te spreken. Tot nog toe niet gedaan, ook omdat als het gebeurd ik dit voornemen vaak al weer vergeten ben. Gebeurt 1 a 2 jaar per jaar hooguit, door de telefoon iets vaker, maar vind ik ook minder irritant.
-
ik ben hier niet meer
- Forumdiva
-
Chan
- ff weer wat posten
- Contacteer:
ik dacht nog maar een maand of 4-5 geleden al zo "passabel" te zijn dat nog maar weinig mensen mij als "man" zouden herkennen, maar dat blijkt ook nog een misvatting hoor, een deel van de mensen die je nader beschouwen levert gewoon geen commentaar uit beleefdheid, een deel ziet het inderdaad ook echt niet; in Rotterdam zijn het m.n. groepjes Marokkaanse jongeren die uit stoerheid commentaar menen te moeten leveren, vaak door te vragen "bent u nou een meneer of een mevr." lastig om mee om te gaan. Ook bij de apotheek waar je in het systeem staat met een M, echter ook wel eens veranderd in een V, en kennelijk weer terugveranderd in een M, wel gemeneerd. Soms komen dit soort situaties maar 1x in de maand voor, maar ook wel een keer 2x op een dag voorgekomen, knap irritant. Kapsel, kleding, makeup zijn allemaal factoren die je kunnen helpen, over mijn kapsel (permanent) ben ik nu niet zo tevreden, maar moet de krullen nog even verder laten uitgroeien voordat ze er weer af kunnen.
Mijn telefoonstem is nog steeds niet goed, maar er wordt aan gewerkt....
Mijn telefoonstem is nog steeds niet goed, maar er wordt aan gewerkt....
ben oersaai, dus nix te vertellen
vooral kids kunnen zo direct uit de hoek komen
eej, bende gei ene man of vrouw?
soms zeg ik niks en sterft dat commentaar als vanzelf weg, en soms vraag ik met en lach wat ze er zelf van denken, en dan zie je ze even denken, en daarna wat gokken, en loop ik weer door
je moet het ook weer niet te dramatisch maken en met humor bereik je veel
volwassenen reageren beleefder, vanavond was ik een avondje uit, opgemaakt, en vrouwelijke kleding
je ziet mensen kijken en inschatten en vervolgens kijkt men weg en gaat verder waar men mee bezig is
int achterhoofd houden dat het 99,9 % van de mensen geen reet interesseert hoe jij er bij loopt, dat is namelijk omgekeerd ook het geval

als je na 4 jaar nog steeds moeite hebt met die opmerkingen, zou het dan niet raadzaam zijn te bekijken - bij voorkeur met een peut of ander soort hulpverlener,hoe je er beter mee om kan gaan?
eej, bende gei ene man of vrouw?
soms zeg ik niks en sterft dat commentaar als vanzelf weg, en soms vraag ik met en lach wat ze er zelf van denken, en dan zie je ze even denken, en daarna wat gokken, en loop ik weer door
je moet het ook weer niet te dramatisch maken en met humor bereik je veel
volwassenen reageren beleefder, vanavond was ik een avondje uit, opgemaakt, en vrouwelijke kleding
je ziet mensen kijken en inschatten en vervolgens kijkt men weg en gaat verder waar men mee bezig is
int achterhoofd houden dat het 99,9 % van de mensen geen reet interesseert hoe jij er bij loopt, dat is namelijk omgekeerd ook het geval
als je na 4 jaar nog steeds moeite hebt met die opmerkingen, zou het dan niet raadzaam zijn te bekijken - bij voorkeur met een peut of ander soort hulpverlener,hoe je er beter mee om kan gaan?