Lisa, nu je het onderwerp over het vertellen van onze T-gevoelens aan zoon of dochter lief hebt aangestipt voel ik me genoodzaakt mijn duit in het zakje te doen. Allereerst wil ik nog even kwijt dat je een kanjer van een dochter hebt (No hard feelings en zo moet het ook!). Gefeliciteerd met je coming out naar je dochter toe.
Mijn zoon van tien is nog niet op de hoogte van mijn wel zeer speciale hobby. Althans dat dacht ik!!! Deze week zitten we rustig te eten en hij vertelt dat ze op school een gesprek hadden over wanneer kinderen het niet eens zijn met hun ouders. Hij vertelde daarbij dat hij had willen vertellen aan de juf dat, en ik citeer hem nu letterlijk, dat hij zijn vader maar een 'mietje' vond. Gelukkig heeft hij dat niet gedaan, maar hieruit blijkt wel degelijk dat mijn zoontje iets in de gaten heeft. Ahoewel ik denk dat hij me nog niet als vrouw heeft gezien.
Nu sta ik voor een dilemma!!! Hij heeft een foute voorstelling over het hele T-wereldje en het wordt tijd dat hij juist door me geinformeerd wordt. Maar hij is nog zo jong en bovendien een heel emotioneel type. Wat doe je in zo'n geval, zeg ik niets, dan zal het beeld dat hij van me krijgt waarschijnlijk de verkeerde richting uit gaan en zal hij misschien ooit van me walgen. Vertel ik alles, dan zadel ik een kind van tien op met een voor hem verschrikkelijk geheim. Stel je voor dat zoiets uitlekt, het zou een hel voor hem worden (pesterijen op school, enz...).
Nu is mijn vraag naar jullie toe, wie heeft het zijn kinderen al verteld en hoe reageerden die daarop? Natuurlijk ben ik in het bijzonder geinteresseerd in de reacties van T's met nog jonge kinderen, maar andere reacties zijn ook welkom. Misschien dat andere T's zich daaraan kunnen optrekken en ook het een en ander daaruit kunnen leren.
Voor het overige zit ik goed in mijn vel tegenwoordig en ik geniet volop van mijn vrouwelijke zijde. Mi sento felice.
Groetjes vanuit Belgie, ciao...