Veel verschil tussen stijl Tgirls?

Algemeen

Moderator: Moderators

Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Kimyy schreef:ps: kleding heeft niets met passabiliteit te maken.
Misschien niet als je fysiek gezien zo begenadigd bent dat je zowel in je blootje als in een overall probleemloos voor vrouw kunt doorgaan.

Ken je die mop al van die twee gekken, die tijdens een wandeling op een hoge muur stuiten? De ene gek gaat op de schouders van de ander staan om te zien wat zich achter die muur bevindt. "Allemaal blote mensen!" roept hij opgewonden naar zijn makker. "Mannen of vrouwen?" vraagt die weerom. "Tja, dat kan ik niet zien; ze hebben immers geen kleren aan."
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Guest0
ForumFan

Bericht door Guest0 »

Janiek2 schreef:
Kimyy schreef:ps: kleding heeft niets met passabiliteit te maken.
Misschien niet als je fysiek gezien zo begenadigd bent dat je zowel in je blootje als in een overall probleemloos voor vrouw kunt doorgaan.

Ken je die mop al van die twee gekken, die tijdens een wandeling op een hoge muur stuiten? De ene gek gaat op de schouders van de ander staan om te zien wat zich achter die muur bevindt. "Allemaal blote mensen!" roept hij opgewonden naar zijn makker. "Mannen of vrouwen?" vraagt die weerom. "Tja, dat kan ik niet zien; ze hebben immers geen kleren aan."
Hihi..

nja ook in het zwembad word ik als een mevrouw gezien ("duh"). :)

Enne, overallen vind ik dan weer té mannelijk, doe mij maar een leuke jeans, sneakers eronder en een leuk topje of shirtje. :)
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Janiek2 schreef:Ken je die mop al van die twee gekken, die tijdens een wandeling op een hoge muur stuiten? De ene gek gaat op de schouders van de ander staan om te zien wat zich achter die muur bevindt. "Allemaal blote mensen!" roept hij opgewonden naar zijn makker. "Mannen of vrouwen?" vraagt die weerom. "Tja, dat kan ik niet zien; ze hebben immers geen kleren aan."
:wink:

Het doet me denken aan wat Vreer ooit op het Noodles-forum schreef: niet jij (in de zin van: de transgender) bent gek - de wereld is gek.

Ik heb er vaak aan teruggedacht en er veel kracht uit geput- zhij heeft gelijk.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<niet jij (in de zin van: de transgender) bent gek - de wereld is gek.>

Dat is een opvatting die gekken handhaven zolang er al gekte bestaat; de gek vind zichzelf niet gek, de wereld is volgens hem/haar gek.

Tjah. Zo lust ik er nog wel een paar.

Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef:de wereld is gek.
Kinderen en gekken zeggen de waarheid...

Dus tja, gelijk hebben... En zo ja: wat heb je eraan?

Volgens mij moet het ook voor een transgender mogelijk zijn om zonder zichzelf geweld aan te doen met de wereld in contact te blijven, zodat zhij niet voor zo'n raar dilemma komt te staan als in "wie is er gek: de wereld of ik?".
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Volgens mij moet het ook voor een transgender mogelijk zijn om zonder zichzelf geweld aan te doen met de wereld in contact te blijven, zodat zhij niet voor zo'n raar dilemma komt te staan als in "wie is er gek: de wereld of ik?".>

Maar wie zegt dat een transgender niet ramgek kan zijn? Ondanks alle tegenwerpingen dat de wereld om zhaar heen stapelmesjokke is, en niet zhij?

Het zijn af en toe net gewone mensen hoor, transgenders, en net als gewone mensen kunnen transgenders óók stapelgek zijn.

Bovendien lijkt het me niet eens zo raar dat een transgender stapelgek gevonden word door 'de wereld' als die aan de vrouwelijke hormonen gaat, een srs en borstvergroting ondergaat, dan na een paar jaar de borstimplantaten laat verwijderen, van de vrouwelijke hormonen afgaat en aan de mannelijke hormonen gaat.
En dus noodgedwongen als tussenvorm gaat leven, gezien de voormalig uitgevoerde srs en vrouwelijke hormoonkuur.

Wat niet zo had gehoeven had, lijkt mij, maar tijdelijke gekte bestaat ook geloof ik.....

Anyway, transgenders zijn soms net als gewone mensen, dus moet het hun ook pre/post transitie toegestaan worden om stapelgek te zijn, en te beweren dat zij niet gek zijn, maar de wereld om hun heen.

Je moet toch wat, als gekke transgender?

Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Gek is niet hetzelfde als ongewoon of ongebruikelijk. Met degene die hier over de tong gaat valt goed te communiceren, zhij weet in zhaar eigen levensonderhoud te voorzien en leeft allerminst in een sociaal isolement.

Er zijn natuurlijk mensen die iemand die ze niet begrijpen "gek" noemen, maar dat kan ook betekenen dat zij zelf een beperking hebben in plaats van dat degene die "gek" is onbereikbaar is geworden. Volgens mij ga je van "gek" spreken als er geen gedeelde werkelijkheid meer mogelijk is en dan heeft een gek au fond net zoveel gelijk als "de wereld", met als verschil dat de gek er alleen voor staat. Het gevoel van ondereikbaarheid is er aan beide kanten.
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Re: Veel verschil tussen stijl Tgirls

Bericht door Arike »

Patricia1979 schreef:
petra_ schreef:
Monica Dreamgirl schreef: Kleed je voor de gelegenheid.
Uit het passabiliteits handboek:

Regel 1: Voordat je naar buiten gaat, kijk dan eerst eens in de spiegel en vraag je af hoeveel vrouwen van jouw leeftijd vergelijkbare kleding dragen.
Helemaal mee eens!
je fysieke leeftijd of je gevoelsleeftijd?
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

Patricia1979 schreef:... (Of ze moet zich al 60 gevoeld hebben :) )
Als ze dan zorgt dat rest van haar entourage ook er uitziet als 60, dan is er niks aan de hand... ze zou dan gewoon passabel moeten zijn... maar ik begrijp dat dat in dit geval niet gelukt was...

Arike hield al nooit van de M/V hokjes, dus heeft ook geen behoefte aan leeftijdshokjes. Ik zorg er wel voor dat rest van mijn looks in overstemming zijn met de "leeftijd van mijn kleding"...
Nee, en ik draag dus geen schooluniformpjes :wink:

En met bloemetjesjurken heb ik al helemaal niets

btw: leuke nieuwe avatar, patricia
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<nog een trans van ongeveer 40. Ze had bloemetjeskleding aan voor een vrouw van 60. Dat bedoel ik ermee. >

Interessant, een ts die zich (veel) ouder kleed. Komt niet zo vaak voor denk ik, eerder andersom.

Zoals het 55+ 'meisje'. Lang geblondeerd 'haar', joekels van lange rode nagels, superstrak truitje met diep decollete, een ultra minirok en een paar hoge naaldhakken.

Het 55+ 'meisje' is gelukkig niet zo heel vaak meer te zien onder transen.....de laatste was een paar jaar geleden, een racewagenbouwer die zichzelf ombouwde tot vrouw, aldus de gretig opgezochte Telegraaf, de Rits en overige media om wereldkundig te maken dat mr Macho himself een vrouw werd.

Als ik trouwens een dergelijk 55+ 'meisje' zie in ultra mini etcetc, dan moet ik toch onwillekeurig eerder aan een doorgeschoten fetisjistische trav denken dan aan een trans, eerlijk gezegd.

Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Patricia1979 schreef:Die zei kijk toch eens, das toch geen porem.
En als we het dan toch over decorum hebben: vrouwen die grof in de mond zijn, dat klinkt voor mij als een piepend krijtje op een schoolbord :wink: .
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<En als we het dan toch over decorum hebben: vrouwen die grof in de mond zijn, dat klinkt voor mij als een piepend krijtje op een schoolbord >

Nou, laat Frederique dat maar niet horen! Die pleit toch voor 'jezelf zijn onder alle omstandigheden'?
Persoonlijk vind ik het wel prettig als een (bio) vrouw zich niet aan 'aangeleerd' 'soft' taalgebruik houd, dat kan zo eh, 'toneelspelerig' overkomen.

En jij werkt toch ook in de Thuiszorg, net als ik? Nou, ik heb eens een cliente gehad die volgens haar status 'verbaal ontremd' was.
Bleek een lief omaatje te zijn, compleet met brilletje, grijs knotje en een bloemetjesjapon, maar die in 1 zin 2 keer voluit 'gvd' zei.
Ik keek nogal verbaasd, en ze zei 'oh, sorry, vind je het erg als ik zo vloek? Het is een gewoonte van me'.
Waarop ik eerlijksheidshalve zei: 'nee hoor, ik ben niet gelovig oid, en nou hoef ik zelf ook niet zo op mijn woorden te letten ;-)'
Zo verbaal ontremd vond ik haar niet vanwege dat gevloek, en verder mankeerde ze (geestelijk) niets.
En het is me opgevallen dat meer (bejaarde) vrouwelijke clienten kunnen vloeken en praten als bootwerksters, vooral de authentieke amsterdamse vrouwen, zal ik maar zeggen.
Ik heb geen idee of ze dat ook doen als er een man bij is, maar een gegeven feit is is dat ik me er niet aan stoor, integendeel, ze komen op mij gewoon als authentiek zichzelf over.

Mila.
dhiamara
ForumFan

Bericht door dhiamara »

tja hier kom ik me toch in een dip terecht :cry: Hou moet ik mij nu als 50+ transgender kleden? Voor de tv was er een programma waar de vrouw door ons neergesabeld werd om haar kleding terwijl zij heerlijk op haar gemak haar boerenbedrijfje gaande hield. Op leeftijd en in kleding die je toch vaak ziet. Heb toen ook regelmatig wat rondgekeken hoe sommige vrouwen er op haar leeftijd hier rondlopen. En dat waren er genoeg hoor die er in ongeveer de zelfde kleding rondliepen :D Daartegenover een aantal vrouwen die zelfs nog ouder waren in kleding die zo uit de bentex vakken waren gehaald en het stond hun nog leuk ook. :D
Nu moet ik er wel bij zeggen dat dit dus hun dagelijkse kleding is geweest. Hoe ze erbij lopen als ze op stap gaan of in sjiek zie ik niet zo vaak.
Mijn buurvrouw loopt het liefst in korte jurkjes etc en met zeer jeugdige byouterie erbij. En toch is ze boven de veertig. Van een ander weet ik toevallig dat zij op stap gaat in bijna mini en die is al boven de vijftig.
So What? Een ieder voelt zich zoals zij is en kleedt haar daarna!

Of hoort bij 50+ mantelpakjes, rokken, blouches etc.? Heb ooit als man zijnde twee keer een driedelig kostuum gekocht. Immers dat hoorde er toch bij als je wat ouder werdt? Ach weggegooid geld. totaal maar 4 keer gedragen.

Nee geef mij maar een lekkere spijkerbroek, shirtjes, topjes, lange jurken en rokken, leggings met een kort rokje, En als er een bloemetjespatroon is zit? So What als het MIJ het maar mooi staat en IK het mooi vind dan draag ik het.

Ooit als de pot met geld weer gevuld is wil ik wel eens een keer luxe kledij kopen maar of het dan echt richting 50+ idee wordt? Denk het niet. :) :) :)
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

das toch geen porem.
wat zegt ze dan als het wel staat: da s een porem?
of waarschijnlijk gewoon niks, beetje zure blik want niks aan te merken want het is makkelijker op anderen te zeuren dan ze een complimentje te maken.

Ik stoor me niet zo aan wat mensen ' gekken' noemen tenzij ze aggressief zijn of helemaal vervuilen of vloeken, kwijlen etc. of onhygienisch, zeg maar alles wat de fysieke ruimte van een ander geweld aandoet, heb ik ook met gewone mensen die bijv uitgebreid gaan roken in mijn huis of hun t shirtje uitdoen (gatver) afwijkende denkbeelden dagen me juist uit. Als ik over straat loop zie ik dus meer gekken die er normaal uitzien dan gekken die er als gekken uitzien.. hmm dus eigenlijk vind ik etiquette belangrijker dan gekte lol

wat betreft ex man ex tsvrouw en nu tg : heb ik ook niks op tegen maar ik vind wel dat mijn leven niet in een anders perspektief moet worden gezien. Ik ga dat ook niet meer verdedigen. Het leven is voor mij geen ' aktievoeren' voor non sex urinoirs of genderloze grammatica. En ik ben ook uitgebreid gewezen op mn lichamelijke beperkingen (testosteronschade)

Dat is alles wat ik wens, niet steeds uitleggen dat ik geen beperking voel in het vrouwzijn, maar in het lichamelijk manzijn. Nou ja dat hebben we hier ui ge breid bediscussieert. Ik ga liever met die beautiful kickboxer de ring in dan dat nog eens over te doen :evil: !

trouwens valt het me op (noem geen naamen!) dat veel overtuigde tg personen opeens heel enduidig voor man of vrouw kiezen, net terwijl ik nog aan het verteren ben hoe dat nou allemaal zit, intellectueel en gevoelsmatig

wat een complexe materie !
terra incognita
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

hoi dhiamara

nou groot gelijk heb je! en wie bepaalt het modebeeld? en wie mishandelt het haar van zovele vrouwen? Dat zijn echt niet de vriendelijkste types vooral niet als je kijkt naar draag gemak enzo

lekker je boerderij gaande houden nou daar hoort geen designer pakje bij
terra incognita
Plaats reactie