Veel verschil tussen stijl Tgirls?

Algemeen

Moderator: Moderators

Amsterdam
is nieuw hier

Veel verschil tussen stijl Tgirls?

Bericht door Amsterdam »

Ik heb eens rond gekeken en merk dat er een groep is die zich alleen in vrouw kleedt voor het kleden en een groep die er zo mooi mogelijk uit wil zien.
Is hier verschil tussen of verschijnt iedereen zoals het haar uitkomt?

Groetjes

Amsterdam
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Amsterdam,

Er zullen nog wel meer groepen zijn. Zo is er de groep die zich als vrouw wil voordoen (TV) en de groep die het liefst vrouw wil zijn (TS) en wat daartussenin zit (TG).

Ook zijn er diverse stadia van ontwikkeling (uit de kast komen), waarbij de grens steeds verder opschuift.

Maar uiteindelijk bepaal je alleen zelf waar je je het beste bij voelt en wat het beste bij jou past. En of je daar nou helemaal alleen in staat of dat er een grote groep is die hetzelfde voelt maakt uiteindelijk helemaal niks uit. JIJ moet je er lekker bij voelen toch?
Cyn.
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

er zijn zoveel groepen als er mensen zijn.....iedereen gaat haar eigen gevoel toch achterna??
Monica Dreamgirl
ForumFan

Veel verschil tussen stijl Tgirls

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi Amsterdam,

Iedereen verschijnt zoals hij/zij zich het beste voelt. Maar het is volgens mij wel belangrijk om te bedenken wat je gaat doen voor je je gaat omkleden. Kleed je voor de gelegenheid.
Daarmee bedoel ik dat je best kan volstaan met sexy lingerie, een microjurkje en paalhakken van 14 cm. als je van plan bent binnen te blijven en jezelf te plezieren, maar dat je beter een vlot broekpak met lage hakken kan aandoen als je gaat winkelen, een spijkerbroek met sportschoenen voor een strandwandeling en een leuke jurk met hoge sandalen voor een feestje. Hetzelfde geldt voor make-up.

Je hoeft er niet als een perfecte vrouw uit te zien, anderen mogen best doorhebben dat je eigenlijk een man bent, als je er maar uitziet alsof je je best hebt gedaan op je uiterlijk. Dat is de enige manier om acceptatie en evt. respect af te dwingen en de mensen om je heen een beeld te geven van travestie als een normaal en sociaal te accepteren verschijnsel. Als je eruit ziet als een zanger in een ranzige heavy metalband of als heroinehoer (ik chargeer nu even) dan blijft je omgeving je vanzelf zien als een mafketel aan de rand van de samenleving.

Je uiterlijk bepaalt de mate waarin je sociaal geaccepteerd wordt, en je uiterlijk bepaal je zelf.

groetjes,

Monica
Danielle Deborah
ff weer wat posten
Contacteer:

Re: Veel verschil tussen stijl Tgirls

Bericht door Danielle Deborah »

[quote="Monica Dreamgirl"] en evt. respect af te dwingen en de mensen om je heen een beeld te geven van travestie als een normaal en sociaal te accepteren verschijnsel.

Hoi Respect kun je nooit af dwingen............. Respect verdien je door zelf ook respect te tonen en te geven.

Ik heb een heel leuk voorbeeld..... Ik heb eens een man ontmoet in een café die naar me toe kwam... Hij zie tegen mij of ik me wel helemaal lekker voelde... Ja ik voel me heel lekker antwoorde ik daar op. Het kwam er op neer dat hij het niet goedkeurde wat ik deed.... En ik zij tegen hem.... dat ik zijn mening respecteerde..... maar dat ik me zo voelde.... en hoopte dat hij me op zijn minst me als mens wilde zien... en weet je... als ik hem nu tegen kom hebben we heel veel lol... Hij respecteerd me zoals ik ben... dit heb ik niet kunnen krijgen als ik zijn mening niet had gerespecteerd.

Groetjes Danielle Deborah.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

En dus kun je respect afdwingen :D :D
Danielle Deborah
ff weer wat posten
Contacteer:

Joanne schreef:En dus kun je respect afdwingen :D :D
Nee ik heb het niet afgewongen maar heb het verdient door ook zijn mening te respecteren. Afdwingen is tegen iemands wil in.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Mijns inziens dwing je het af door je zo op te stellen. Ik stel me ook al jaren zo op en heb zo mijn plekje veroverd in een stad waar ze toch behoorlijk wat vooroordelen hadden ten opzichte van T's. Door gewoon mijzelf te zijn en gewoon te blijven doen waar ik zin in heb. Uiteindelijk kunnen ze niet om me heen en zijn ze gedwongen hun mening bij te stellen. Behalve de mensen die het echt niet willen of kunnen die laat ik dan ook in hun waarde hoewel ik ook dat soort mensen een stukje begrip en respect bijgebracht heb. Mening is goed maar het uiten daarvan hoeft men niet ten alle tijden te doen. Dat is ook een stukje afdwingen. Maar als jij het anders ziet prima ben het er alleen niet mee eens.
Danielle Deborah
ff weer wat posten
Contacteer:

Ja het is maar hoe je het zelf natuurlijk bekijkt.... Ook ik kan me wel een beetje aan je verhaal aansluiten. Ik probeer ook altijd zo goed mogelijk mezelf te zijn... En vooral eerlijk te blijven. En uit te leggen hoe het allemaal in elkaar zit. De meeste mensen beginnen dan pas een beetje te snappen wat het inhoud. :D :D
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

En zo heb je een stukje respect afgedwongen en dat mag daar heeft een ieder recht op. Man, vrouw of T.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Re: Veel verschil tussen stijl Tgirls

Bericht door petra_ »

Monica Dreamgirl schreef: Kleed je voor de gelegenheid.
Uit het passabiliteits handboek:

Regel 1: Voordat je naar buiten gaat, kijk dan eerst eens in de spiegel en vraag je af hoeveel vrouwen van jouw leeftijd vergelijkbare kleding dragen.
Monica Dreamgirl
ForumFan

Veel verschil in stijl T girls

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi Dames,

Ik geloof dat je respect in sommige gevallen kunt afdwingen, maar in dit geval geef ik Danielle toch gelijk, ik had het beter moeten formuleren. Respect moeten we verdienen. Als ik de verhalen van Danielle en Joanne lees dan geloof ik dat we daar allemaal op onze eigen manier goed mee bezig zijn.

groetjes,

Monica
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Helemaal niet mee eens.

Regel 1: draag de kleding zoals jij die bij jezelf en bij de gelegenheid vindt passen.
Regel 2: als dat ongelijk is aan kleren van mensen van dezelfde leeftijd bij dezelfde gelegenheid: ga er vanuit dat je weerstand tegen zult komen en leer daarmee om te gaan.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Het is maar net wat je uit wilt drukken met je kleding. Kleding is een soort taal: je kunt er mee schelden en vleien, preken en dichten, aantrekken en afstoten.

Het kan een dialoog zijn of een monoloog.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Guest0
ForumFan

Bericht door Guest0 »

Goh zijn er ook al regels? :)

Ik draag een beetje de kleding die iedere meid van 20 zou kunnen dragen. Alhoewel ik gewoon de dingen draag die ik leuk vind.

ps: kleding heeft niets met passabiliteit te maken.
Plaats reactie