Veel verschil tussen stijl Tgirls?
Moderator: Moderators
<
Tien tegen een dat Mila in San Fransico was>
Ja, klopt, was in SF, enige stad trouwens, erg relaxt. Pre en post transitie. Voor mij dan. Ik logeerde met 2 homovrienden bij een lesbische vriendin, in de slechtste wijk van SF, ik ben even de naam kwijt.
Ik had nergens probs, maar mijn homovrienden werden af en toe stijfgescholden buiten de Castro, wat trouwens het enige minpunt van onze logeerpartij daar was.
Verder was ik nogal verbaasd over de 'begrensde' ethnische groepen; blanke wijk, latino wijk, italiaanse wijk, chinese wijk, japanse wijk, etc en een homowijk, en ze mengden niet.
Oh ja....die slechtste wijk......ik probeerde daar eens 's nachts een taxi te krijgen om uit te gaan; bijna onmogelijk.
Ik ben maar op straat gaan staan om naar taxi's te zwaaien; eentje stopte, ik stapte in, vertelde waar ik heen wilde, en de chauffeur vroeg me terloops of ik 'een working girl' was?? (ik zag er allesbehalve sexy of hoerig uit, maar stijlvol en europees chic).
Ik zou best nog wel eens naar SF terug willen, heerlijk weer daar ook trouwens, leuke atmosfeer, en niet alleen in de (toenmalige) Trannyshack.
Mila.
Tien tegen een dat Mila in San Fransico was>
Ja, klopt, was in SF, enige stad trouwens, erg relaxt. Pre en post transitie. Voor mij dan. Ik logeerde met 2 homovrienden bij een lesbische vriendin, in de slechtste wijk van SF, ik ben even de naam kwijt.
Ik had nergens probs, maar mijn homovrienden werden af en toe stijfgescholden buiten de Castro, wat trouwens het enige minpunt van onze logeerpartij daar was.
Verder was ik nogal verbaasd over de 'begrensde' ethnische groepen; blanke wijk, latino wijk, italiaanse wijk, chinese wijk, japanse wijk, etc en een homowijk, en ze mengden niet.
Oh ja....die slechtste wijk......ik probeerde daar eens 's nachts een taxi te krijgen om uit te gaan; bijna onmogelijk.
Ik ben maar op straat gaan staan om naar taxi's te zwaaien; eentje stopte, ik stapte in, vertelde waar ik heen wilde, en de chauffeur vroeg me terloops of ik 'een working girl' was?? (ik zag er allesbehalve sexy of hoerig uit, maar stijlvol en europees chic).
Ik zou best nog wel eens naar SF terug willen, heerlijk weer daar ook trouwens, leuke atmosfeer, en niet alleen in de (toenmalige) Trannyshack.
Mila.
Re: Veel verschil tussen stijl Tgirls
My God, waar is dat boek te koop? Bij regel 1 gaat het bij mij al misUit het passabiliteits handboek:
Regel 1: Voordat je naar buiten gaat, kijk dan eerst eens in de spiegel en vraag je af hoeveel vrouwen van jouw leeftijd vergelijkbare kleding dragen.
hihhi zo een coole opstellingFrederique_ schreef:Helemaal niet mee eens.
Regel 1: draag de kleding zoals jij die bij jezelf en bij de gelegenheid vindt passen.
Regel 2: als dat ongelijk is aan kleren van mensen van dezelfde leeftijd bij dezelfde gelegenheid: ga er vanuit dat je weerstand tegen zult komen en leer daarmee om te gaan.
Groetjes,
Frederique
Ik vind het woordje vreemd meer gepast dan het woord gek in deze discussie.... en denk jij wel aan je lijn??mila schreef:<niet jij (in de zin van: de transgender) bent gek - de wereld is gek.>
Dat is een opvatting die gekken handhaven zolang er al gekte bestaat; de gek vind zichzelf niet gek, de wereld is volgens hem/haar gek.
Tjah. Zo lust ik er nog wel een paar.
Mila.
Mina
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Mina schreef:
Irene
Zo zie je maar dat het gevoel voor woorden voor iedereen verschillend is. Bij mij thuis is het een standaard dooddoener we doen nier raar, maar wel gek. Gek is een positief woord en raar een negatief woord, vreemd ligt daar een beetje tussen in. Nergens op gestoeld, puur gevoel.Ik vind het woordje vreemd meer gepast dan het woord gek in deze discussie
Irene
Kleine stapjes
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Nou, ook Seattle, Fort Lauderdale (Wilton Manors), Miami Beach (South Beach), Ashville in North Carolina, Lakewood in New Jersey, om een paar plaatsen te nemen, hebben onder amerikaanse T*'s een naam als ruimdenkend en tolerante plaatsen. Amerika is een zeer groot land van zeer uiteenlopende tegenstellingen, dus naast alle schrikverhalen is het niet verwonderlijk dat er af en toe positieve verhalen naar boven komen.adriana schreef:Tien tegen een dat Mila in San Fransico was, er is geen andere stad in Amerika waar je jezelf kunt zijn zoals daar
Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
- Arike
- Eredivisie
- Contacteer:
Dat heb ik dus nog nooit uitgeprobeerd... maar als het ergens waard is om dat te proberen is dat bij de bijenkorf in A'dam wel. Wat een overvol hok is daar dat veel te kleine damestoilet op de vijfde. Dan zit je bij de heren rustiger... Dat moeten die twee dames ook gedacht hebben die ik vanmorgen uit de herentoiletten bij de v&d in Gouda zag komen....mila schreef:... Pre transitie ging ik eens met mijn moeder in de Bijenkorf naar het toilet; ik twijfelde (als vaker voorheen) en liep (pre transitie dus) naar het herentoilet.
De toiletjuffrouw kwam achter me aan gerend; 'mevrouw! mevrouw! U gaat naar het verkeerde toilet'! ...
groetjes,
Arike
"But life is too short
Better listen to yourself"
Arike
"But life is too short
Better listen to yourself"
-
Wonder woman
- ff weer wat posten
HoiKimyy schreef:Goh zijn er ook al regels?
Ik draag een beetje de kleding die iedere meid van 20 zou kunnen dragen. Alhoewel ik gewoon de dingen draag die ik leuk vind.
ps: kleding heeft niets met passabiliteit te maken.
Hier ben ik het helemaal met je mee eens kim ,Ik ben 24 en wil ook gewoon dingen dragen van een meis van 20 a 30 jaar maar het moet wel leuk wezen ..,Ik vind ook dat passabiliteit eigenlijk ook niets met kleding temaken heeft ,Ik zou van me zelf ook niet weten waarom ik nou een rokje zou moeten dragen om meer vrouw tevoelen ..
Btw kim jij ziet er altijd erg leuk uit vind ik hoor op foto s ik vind je smaak goed bij je passen
Groetjes
Het is maar net hoe je jezelf voelt. Kleding maakt in zovere iets uit...IK (dus mijn eigen mening, voor we weer discussie krijgen) vind dat je je moet kleden naar je leeftijd (ook bio-vrouwen maken kledingblunders!) en..zoals er al eerder is gezegd...zorg dat je verzorgd overkomt! Besteed aandacht aan jezelf!Wonder woman schreef:HoiKimyy schreef:Goh zijn er ook al regels?
Ik draag een beetje de kleding die iedere meid van 20 zou kunnen dragen. Alhoewel ik gewoon de dingen draag die ik leuk vind.
ps: kleding heeft niets met passabiliteit te maken.
Hier ben ik het helemaal met je mee eens kim ,Ik ben 24 en wil ook gewoon dingen dragen van een meis van 20 a 30 jaar maar het moet wel leuk wezen ..,Ik vind ook dat passabiliteit eigenlijk ook niets met kleding temaken heeft ,Ik zou van me zelf ook niet weten waarom ik nou een rokje zou moeten dragen om meer vrouw tevoelen ..
Btw kim jij ziet er altijd erg leuk uit vind ik hoor op foto s ik vind je smaak goed bij je passen
Groetjes
Misschien dat ik het nu bot zeg...
Maar met alleen een pruik op je kop zetten en een jurk cq. blousje/rokje aandoen met hoge hakken kom je er niet. Dat is mijn mening.
Ik voel me daar niet lekker bij. Als alles tot in de puntjes verzorgd is wel.
Als je daar echter zelf vrede mee hebt, so be it... wie ben ik om te (ver)oordelen. Heb genoeg aan mezelf
Kleding en passibiliteit is dus deels wel zeker gelinkd aan elkaar.
"Dream as if you'll live forever,
live as if you'll die today"
Mijn partner, een geboren vrouw, draagt zelden of nooit een rok, laat staan een rokje. Als zij het wel doet, moet ze er ook eerst weer aan wennen. Ik draag geloof ik één of twee keer per jaar een rok. En nou mag elke T* daarvan zeggen of denken wat ij wil...Patricia1979 schreef:Nee idd. T*s die dat zeggen noem ik achterlijk. Ik bedoel als ze zeggen, je moet rokjes dragen, anders ben je geen of minder vrouw.Wonder woman schreef:Ik zou van me zelf ook niet weten waarom ik nou een rokje zou moeten dragen om meer vrouw tevoelen ..
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
De titel in de topic is "veel verschil tussen STIJL tgirls?"
Kijk eens naar de verschillen in (kleding)stijl bij bio-vrouwen
Iedere vrouw (zou?) wil er graag goed uitzien. Maar niet elke vrouw heeft de (financiele)middelen of het ZELFVERTROUWEN om er goed uit te zien.
Slank of gezet postuur, je kunt er altijd goed en verzorgd uitzien. Veel komt aan op zelfvertrouwen. Er worden naar 2 typen vrouwen ECHT gekeken in het dagelijksleven, of je nu Tgirl bent of niet...dat zijn mooie en lelijke vrouwen. Alles daar tussen wordt wel naar gekeken maar meer niet.
Lullig..maar de meeste mensen zijn nu eenmaal vrij visueel ingesteld. Zeker mannen (ja, ook ik kijk naar mooie vrouwen...en ja, ook ik zie vrouwen dat ik denk 'meid, heb je niks anders in de kast hangen dan dit?'). Dus ook amehoela met 'uiterlijk is niet belangrijk in een relatie'...
Als je zelfvertrouwen hebt en je lekker in je vel zit, dan straal je dat uit en is kleding minder belangrijk. En dan komen we terug op dezelfde vraag...heb je dan genoeg zelfvertrouwen om dat aan te kunnen?
Ieder mens is verschillend, maar blijft een mens. Zoveel stijlen, zoveel verschillen. Ieder z'n ding...
Blijf jezelf...mensen stoppen je toch wel in een 'hokje' en/of 'drukken een stempel op je voorhoofd'. Helaas zit de wereld nu zo in elkaar.
ZORG DAT JE ZELF HAPPY BLIJFT!
Kijk eens naar de verschillen in (kleding)stijl bij bio-vrouwen
Iedere vrouw (zou?) wil er graag goed uitzien. Maar niet elke vrouw heeft de (financiele)middelen of het ZELFVERTROUWEN om er goed uit te zien.
Slank of gezet postuur, je kunt er altijd goed en verzorgd uitzien. Veel komt aan op zelfvertrouwen. Er worden naar 2 typen vrouwen ECHT gekeken in het dagelijksleven, of je nu Tgirl bent of niet...dat zijn mooie en lelijke vrouwen. Alles daar tussen wordt wel naar gekeken maar meer niet.
Lullig..maar de meeste mensen zijn nu eenmaal vrij visueel ingesteld. Zeker mannen (ja, ook ik kijk naar mooie vrouwen...en ja, ook ik zie vrouwen dat ik denk 'meid, heb je niks anders in de kast hangen dan dit?'). Dus ook amehoela met 'uiterlijk is niet belangrijk in een relatie'...
Als je zelfvertrouwen hebt en je lekker in je vel zit, dan straal je dat uit en is kleding minder belangrijk. En dan komen we terug op dezelfde vraag...heb je dan genoeg zelfvertrouwen om dat aan te kunnen?
Ieder mens is verschillend, maar blijft een mens. Zoveel stijlen, zoveel verschillen. Ieder z'n ding...
Blijf jezelf...mensen stoppen je toch wel in een 'hokje' en/of 'drukken een stempel op je voorhoofd'. Helaas zit de wereld nu zo in elkaar.
ZORG DAT JE ZELF HAPPY BLIJFT!
"Dream as if you'll live forever,
Ik wil me helemaal niet kleden zoals andere meisjes... dat kan toch ook helemaal niet,
ik vind dat je je beter kunt kleden naar wat leuk bij je staat, en je daarbij niets aantrekken van of het normaal is of niet...
Ik moet me er prettig in voelen, het moet bij me passen... passabiliteit speelt daarbij geen rol, het moet voldoende vrouwelijk zijn zodat het overeenkomt met mn identiteit that's all...
om heel eerlijk te zijn, ik spiegel me echt niet aan leeftijdsgenootjes, jongens of meisjes... zelfs niet eens aan andere transjes....alleen bij hoge uitzondering, dat ik iemand zie en denk, wow wat mooi, dat zou ik ook wel willen... en ik probeer erop te letten de dingen die ik minder mooi aan mezelf vind te camoufleren met bijv kleding e.d.
Ik wil me helemaal niet kleden zoals andere meisjes, ik wil me kleden als mezelf.
Ik begrijp die gedachtengang dan ook totaal niet... ik ben toch geen spion ofzo... alles doen om maar in de menigte op te gaan...dan kan ik beter als jongen verder leven
x
Mina
ik vind dat je je beter kunt kleden naar wat leuk bij je staat, en je daarbij niets aantrekken van of het normaal is of niet...
Ik moet me er prettig in voelen, het moet bij me passen... passabiliteit speelt daarbij geen rol, het moet voldoende vrouwelijk zijn zodat het overeenkomt met mn identiteit that's all...
om heel eerlijk te zijn, ik spiegel me echt niet aan leeftijdsgenootjes, jongens of meisjes... zelfs niet eens aan andere transjes....alleen bij hoge uitzondering, dat ik iemand zie en denk, wow wat mooi, dat zou ik ook wel willen... en ik probeer erop te letten de dingen die ik minder mooi aan mezelf vind te camoufleren met bijv kleding e.d.
Ik wil me helemaal niet kleden zoals andere meisjes, ik wil me kleden als mezelf.
Ik begrijp die gedachtengang dan ook totaal niet... ik ben toch geen spion ofzo... alles doen om maar in de menigte op te gaan...dan kan ik beter als jongen verder leven
x
Mina
-
lief dinnetje
- Eredivisie
Mina schreef :
Wel ik heb er ooit anders over gedacht .... maar ik begin nu ook wel meer en meer zo over te denken.
Het is wel een goed punt hoor ..... want uiteindelijk heeft een ander geen zaken met wat ik draag.
Opvallend ook hoe ik steeds minder en minder wakker lig van de impact van mijn uiterlijk/kleding op mijn passabiliteit.
Zaterdag ben ik gewoon eventjes naar de bank en naar de winkel gegaan in wieleruitrusting en met het haar in een staartje.
Amai zeg wat kunnen mensen toch staan gapen .... die moeten echt wel een geweldig saai en vervelend leven hebben dacht ik toen.
Gewoon lekker als mezelf gaan winkelen en daarna voor een training van 6 uur de fiets op.
Het voelde goed om zo vrij te zijn, zonder me een bal aan te trekken van al die anderen ......je moet dat als trav en trans zeker eens doen.
Het werkt echt bevrijdend.
Uiteindelijk stond mijn zaterdag in het teken van een duurtraining van 6 uur en niet in het teken van die sukkels in de bank of in de winkel.
Oh ja en ze spraken me overal nog steeds aan met mevrouw hoor ......ook zonder make-up of haar dat mijn gezicht afdekte.
IK stel gewoon vast dat ik er steeds minder bij stil sta (wil staan), gewoon leven en de anderen laten voor wat ze zijn.
IK heb vandaag een pak feedback gekregen van een goede vriendin.
En ergens had ze wel een punt, waarom moeite doen om absoluut zo vrouwelijk mogelijk te zijn.
We zullen als trans toch nooit echt een 100% vrouw zijn, niet qua uiterlijk en niet qua gedrag. Je kan het best de mannelijke kant een plaats geven en leren leven met de 2 kanten , die de meeste transen of trav toch ergens in hun hebben.
We zijn daarom niet minder, misschien integendeel .......we hebben van alles een beetje.
Groeten,
Melina
Wel ik heb er ooit anders over gedacht .... maar ik begin nu ook wel meer en meer zo over te denken.
Het is wel een goed punt hoor ..... want uiteindelijk heeft een ander geen zaken met wat ik draag.
Opvallend ook hoe ik steeds minder en minder wakker lig van de impact van mijn uiterlijk/kleding op mijn passabiliteit.
Zaterdag ben ik gewoon eventjes naar de bank en naar de winkel gegaan in wieleruitrusting en met het haar in een staartje.
Amai zeg wat kunnen mensen toch staan gapen .... die moeten echt wel een geweldig saai en vervelend leven hebben dacht ik toen.
Gewoon lekker als mezelf gaan winkelen en daarna voor een training van 6 uur de fiets op.
Het voelde goed om zo vrij te zijn, zonder me een bal aan te trekken van al die anderen ......je moet dat als trav en trans zeker eens doen.
Het werkt echt bevrijdend.
Uiteindelijk stond mijn zaterdag in het teken van een duurtraining van 6 uur en niet in het teken van die sukkels in de bank of in de winkel.
Oh ja en ze spraken me overal nog steeds aan met mevrouw hoor ......ook zonder make-up of haar dat mijn gezicht afdekte.
IK stel gewoon vast dat ik er steeds minder bij stil sta (wil staan), gewoon leven en de anderen laten voor wat ze zijn.
IK heb vandaag een pak feedback gekregen van een goede vriendin.
En ergens had ze wel een punt, waarom moeite doen om absoluut zo vrouwelijk mogelijk te zijn.
We zullen als trans toch nooit echt een 100% vrouw zijn, niet qua uiterlijk en niet qua gedrag. Je kan het best de mannelijke kant een plaats geven en leren leven met de 2 kanten , die de meeste transen of trav toch ergens in hun hebben.
We zijn daarom niet minder, misschien integendeel .......we hebben van alles een beetje.
Groeten,
Melina