Ze kunnen de ballen krijgen

Algemeen

Moderator: Moderators

Kunnen ze van jou de ballen krijgen ?

Van mij hebben ze ze al
7
23%
Ik kom er binnenkort wel van af
2
7%
Ik wil ze nog liever gisteren dan vandaag kwijt
10
33%
Misschien dat ik kwijt wil, maar ik twijfel nog
4
13%
Misschien dat ik ze ooit laat weghalen, maar voorlopig zeker niet
7
23%

Totaal aantal stemmen: 30

Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

tijgertje schreef: omdat ik waarschijnlijk sydroom van Asperger heb -_-'
dat belemmert je trans-zijn geenszins... Het versterkt het alleen maar! Wel is het pienter om daar voorzichtig mee om te springen... :wink:

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

leg eens uit?

waarom zou syndroom van asperger juist versterken?
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Tijgertje,

Veel sterkte (en snel hormonen) toegewenst...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ja, daar deden ze 10 jaar geleden iets makkelijker over, oftewel, ze keken minder naar andere eventueel aanwezige psychische problemen. Maar ja, Asperger kan geen reden zijn om geen geslachtsverandering te doen, want alleen hier op het forum zijn er al een aantal met Asperger die geopereerd zijn.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Malle schreef:waarom zou syndroom van asperger juist versterken?
de meeste autistjes die ik ken zijn gevoelsmensen pur sang. Vanuit mijn optiek is transwatdanook-zijn een pure gevoelsaangelegenheid, en vanuit m'n eigen ervaringen worden die gevoelens nog eens versterkt door m'n "asperges"...

Groetjes en liefs,

Babette.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

tijgertje schreef:Bij mij zitten ze ook een beetje te zeuren
loop er al ruim 1,5 jaar en ze willen nog met de psych van het GGZ praten omdat ik waarschijnlijk sydroom van Asperger heb -_-'

Ik wil verdomme verder!
Dat waarschijnlijk is niet zo leuk voor je, want de diagnose mag ALLEEN door een team voor autisme worden vastgesteld in Nederland, en daar bestaan voor zover ik weet bij de meeste wel wat wachtlijsten voordat met diagnostisering begonnen kan worden (soms zelfs een wachttijd van een jaar). Maar waarschijnlijk willen ze van je psycholoog alleen maar weten of het bij een geslachtsverandering op enig gebied problemen of extra aandachtsgebieden oplevert.
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

Babette schreef:
Malle schreef:waarom zou syndroom van asperger juist versterken?
de meeste autistjes die ik ken zijn gevoelsmensen pur sang. Vanuit mijn optiek is transwatdanook-zijn een pure gevoelsaangelegenheid, en vanuit m'n eigen ervaringen worden die gevoelens nog eens versterkt door m'n "asperges"...

Groetjes en liefs,

Babette.
Pluspunten

Mensen met het syndroom van Asperger kunnen zich, net als mensen met andere autistische stoornissen, volledig van de buitenwereld afsluiten en zich intensief en langdurig bezighouden met de eigen interesses. Daarnaast zijn zij heel erg precies en perfectionistisch (soms tot in het extreme), wat in bepaalde beroepen een voordeel kan zijn. In combinatie met een uitzonderlijk talent (wat overigens op zich weinig met het syndroom van Asperger te maken heeft) kan deze preoccupatie leiden tot bijzondere prestaties.

Er bestaat een trend om mensen met uitzonderlijke kwaliteiten, uit heden en verleden, het syndroom van Asperger toe te dichten. Men denkt dan bijvoorbeeld aan mannen als Béla Bartók, Salvador Dalí, Albert Einstein, Bill Gates, Leonardo da Vinci, Andy Warhol en Ludwig Wittgenstein.

Prevalentie

Extreem mannelijk gedrag?
Nog meer dan andere stoornissen uit het autismespectrum blijkt Asperger meer voor te komen bij mannen dan bij vrouwen.

Soms wordt het wel omschreven als "extreem mannelijk" gedrag, bijvoorbeeld door Simon Baron-Cohen in zijn boek The essential difference (2003). Mensen met Asperger zijn sterk gericht op technische details en resultaten (systematiseren), en juist weinig op contact en samenwerking (empathiseren), iets wat in de hersenen aan te wijzen is (zie amygdala); in het algemeen wordt het eerste als typisch mannelijk, het tweede als typisch vrouwelijk beschouwd.

:wink:
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Ik kreeg dus de diagnose Asperger niet omdat ik tegoed communiceer, hetgeen ik echter geleerd heb in cursussen, en daarvoor echt niet kon cq deed. En ik ben een echte cijfertjesfreak. Ik scoor hoog op autismekenmerken, krijg alleen de diagnose niet.
Het feit dat het in de manlijke lijn hoger scoort op erfelijkheid, betekent absoluut niet dat het niet bij vrouwen voorkomt, ook vaak genoeg nog. Maar dat is hetzelfde als dat m2f vaker voorkomt dan f2m. Niet alles is duidelijk waarom iets voorkomt. En sommige dingen zijn ook door de eeuwen heen typisch manlijk of vrouwelijk gemaakt. We zien nu in de samenleving duidelijk dat dat echt niet zo zwart wit is in praktijk.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Sommige mensen met asperger, waaronder ikzelf, kunnen prima communiceren. Ook met m'n emphatisch vermogen is helemaal niets mis, dit in tegenstelling tot de meeste mannen die ik ken. Er zijn simpelweg teveel variaties om op te noemen, en tot op heden nog steeds te weinig kennis.

Nannette schrijft dat bepaalde zaken typisch mannelijk en/of vrouwelijk zijn gemaakt over de eeuwen: daar ben ik het volledig mee eens. Tot slot kan ik nog melden dat ik een relatie heb met een fantastische vrouw die me de "ins and outs" van het vrouw-zijn en wat daar allemaal bij komt kijken, heeft bijgebracht: een niet mis te verstaan voordeel! :D

Groetjes en liefs,

Babette.
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

Babette schreef:Sommige mensen met asperger, waaronder ikzelf, kunnen prima communiceren. Ook met m'n emphatisch vermogen is helemaal niets mis,

Groetjes en liefs,

Babette.
de vraag is of de diagnose asperger dan de juiste is ;)
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Volgens een psycholoog die bij het expertisecentrum autisme werkt (in Leiden) kan het wel degelijk voorkomen dat iemand met Asperger geleerd heeft om goed te communiceren. Maar waarschijnlijk niet op alle niveaus. Ik blijf het bv moeilijk vinden om in een persoonlijk gesprek iemand aan te blijven kijken. Daar moet ik dan echt bewust mee bezig zijn. En zoals bij veel zaken zijn er ook niveau verschillen, bij de een zijn x punten zwakker, bij de andere y.
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

waarom vind je dat moelijk?

ik heb dat namelijk ook maar dat is meer omdat ik reetesnel ben afgeleid van zaken die om me heen gebeuren :wink:
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Ik ben naar mijn weten de enige transseksueel hier op dit forum die pre-srs gecastreerd is. In 2005 in Antwerpen.
Ik ken nog 1 Nederlandse transseksueel die ook bij die zelfde kliniek als ik is gecastreerd.
In Azië is dit een hele 'normale' behandeling. Androcur moet daar vaak zelf betaald worden en is erg duur. En in de VS is Androcur niet toegestaan om te gebruiken en Spironolactone is een veel zwakker anti-androgeen.

Het enige nadeel wat ik zie aan een castratie is dat het permanent is. Als je terug zou willen zou je je leven lang testosteron moeten gebruiken. En onvruchtbaar ben je dan al sowieso.
Maar ik wilde niet terug, onder geen enkele voorwaarde. Die ballen waren voor mij de duivel en ik ben blij dat ze verwijderd zijn. Het voelde voor mij alsof twee kwaadaardige tumoren werden verwijderd.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Malle schreef:
Babette schreef:Sommige mensen met asperger, waaronder ikzelf, kunnen prima communiceren. Ook met m'n emphatisch vermogen is helemaal niets mis,

Groetjes en liefs,

Babette.
de vraag is of de diagnose asperger dan de juiste is ;)
m'n vader en beide zoons hebben, helaas voor hen, niet de mogelijkheid om zo goed te kunnen communiceren. Ook met hun emphatische vermogens is het een stuk minder. Alle vier hebben wij "asperges"... Wel kan ik zeggen dat ik 55 jaar de tijd heb gehad om bij te leren, en zoals al eerder gemeld heeft m'n partner daar een grote rol bij gespeeld. Je kunt trouwens menselijkheid gewoon niet generaliseren, door bijvoorbeeld te stellen dat mensen met een autistische aandoening niet zouden kunnen communiceren. Mensen met een verstandelijke beperking hebben ook hun talenten, alleen strookt die niet altijd met wat "normale" mensen denken en doen. 'T is een kwestie van perceptie... :wink:

Groetjes en liefs,

Babette.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Malle schreef:waarom vind je dat moelijk?

ik heb dat namelijk ook maar dat is meer omdat ik reetesnel ben afgeleid van zaken die om me heen gebeuren :wink:
Bij mij is het niet omdat ik afgeleid ben, ik vind het gewoon moeilijk om mensen recht in de ogen te kijken. Ik kijk weg. Het is normaal als je met iemand praat dat je hem/haar niet continue aankijkt, maar wel redelijk vaak. Bij is het af en toe kijken liefst. Soms kijk ik wel vaker, maar dan ben ik heel bewust daar mee bezig. Wat dat betreft is voorzitter zijn van een vergadering zijn zo makkelijk, je kant naar iedereen kijken. Je hoeft niet per definitie te kijken naar degene die aan het woord is, want je kunt ondertussen ook kijken naar de non-verbale communicatie van anderen.
Plaats reactie