Dank voor de bijdrage Nathalie, zoals gebruikelijk eigenlijk hihihi
Martine, zeker een goede tip en voor een aantal een uitkomst.
Edoch, feit is wel dat het uitzoeken van de juiste kleur en consistentie(hoe smeert het uit en hoe blijft het zitten ?) alleen maar te testen zijn door het (van-te voren) uit te proberen. Met name de kleuren kunnen erg moeilijk zijn om via postorder te bestellen.
Het beste advies wat ik kan geven (op basis van ervaring) is toch een keer een afspraak te maken met een visagiste (er zijn er genoeg die graag een TV, TG of TS willen doen) en je laten adviseren over de basismakeup en de producten en kleuren die voor jouw huid geschikt zijn. Als je die kennis eenmaal hebt.. dan kun je bestellen wat je wilt !
Kan me er helemaal in vinden, zit toch een maar aan...
Ik ben me wel bewust dat toch niet iedereen de stap zal zetten naar een visagiste, ondanks acceptatie. Ikzelf zou het wel doen, maar voor de meiden die nog wat terughoudend zijn is dit een mogelijke tussenweg.
De basiskleuren in combinatie met de eigen huid zijn inderdaad even pittig, zeker als je net begint, een goed advies raad ook ik aan vooral ook om nodeloos kosten te maken te vermijden.
Ik weet zelf welke kleuren bij mij behoren dus een bestelling was simpel, voor de onervaren dames is het even een tip om daar goed op te letten. Er zijn ongetwijfeld tips om zelf te bepalen wat je juiste huidskleur/type is, deze bezit ik helaas niet, geloof best dat dit ooit wel eens ter sprake is gekomen hier op het forum.
dank voor het adres pinkslipper, helaas nog niet echt nederlands maar zal heus wel komen, mijn engels is gelukkig prima, hihihi.
Ben het met je eens dat de Otto dan haast wel importeur moet zijn, overigens juig ik die initiatieven wel toe, het maakt het voor ons toch altijd een stuk makkelijker

wel leuk dat we wat dat betreft qua denken ook op 1 lijn zitten
Mischien is de link dan toch een uitkomst Pamela? je weet het nooit
Vind het jammer voor Patricia Paay en heb de kwestie niet echt gevolgd, wat ik begrepen had was dat ze een hele leuke winkel had, maar ja als je eenmaal ruzie hebt met een paar juristen aan 2 kanten kan zelfs de beste winkel niks meer verkopen

wel een goed idee voor een topic hierover, maar die gun ik bij deze aan iemand anders
Zo, nou het is al laat, heb gelukkig vakantie maar toch

hoop toch dat veel meiden hier wat in kunnen vinden