http://headlines.agapepress.org/archive/5/212004b.asp
Lisa

Moderator: Moderators
Betekent dit nu hoop voor 75% van de M->V transen?Ook na een geslachtsoperatie blijft een man een man en een vrouw een vrouw. Dat stelt de Congregatie voor de Geloofsleer van het Vaticaan
Zijn dat de cijfers die je hier hebt gelezen? Volgens mij was dat inclusief de andere T's. Voor zover ik weet is zo'n 40% van de mv transen lesbisch, maar daar heb ik geen bewijzen voor. Voor de rk kerk trouwen is vast wel mogelijk, maar ik denk dat wel dat de dienstdoende geestelijke je als man verwacht, in pak dus. Terwijl hij daar zelf wel in een jurk staat...Cynthia schreef: Want ik las onlangs dat 75% lesbisch blijkt te zijn. Die zouden volgens deze formulering dus wel voor de kerk mogen trouwen?
Je zou er versteld van zijn, van de RK geestelijken die er een ruimere interpretatie van de regels ophouden, dan datgene dat in Roma wordt bedacht. Er is altijd eentje te vinden die bereid zou zijn om zoiets door de vingers te zien -- tenzij beide bruidsjurken te veel op Sissi lijkenViolet Skye schreef:Voor de rk kerk trouwen is vast wel mogelijk, maar ik denk dat wel dat de dienstdoende geestelijke je als man verwacht, in pak dus. Terwijl hij daar zelf wel in een jurk staat...
Ben het helemaal met je eens Nataschja... ik deel de mening dat God alleen maar liefde/goed is en vandaaruit ieder mens accepteerd zoals hij is. Iets anders is wanneer een mens bewust verkeerde dingen doet, stelen moorden ect. Maar jouw zin dat God graag gelukkige mensen wil zien dat lijkt mij ook. Een volgende stap is dat je dan ook jezelf kunt zijn, ....elsaNataschja schreef:Hoi die hoi,
Denken jullie niet dat God* gelukkige mensen wil zien,of je nu TV TS TG Homo of Lesbisch bent of gewoon Hetero???
Ik denk dat jezelf zijn belangrijker is dan wat ook![]()
*als God bestaat, ik geloof zelf niet, maar denk wel dat er meer is tussen hemel en aarde.
Nataschja
Het zal er helemaal van afhangen welke kerk(gemeenschap) je bezoekt. Er zijn grote verschillen. Een Amerikaanse predikant (een v->m) heeft een dissertatie hierover geschreven (Justin Tanis heet hij). In Nederland heeft vrij recent Hans Fortuin een verhaal geschreven over gender en godsdienst ( http://www.bezinningscentrum.nl/tg/gendertheologie.htm )~*anouk*~ schreef:Ik vraag me wel eens af hoe de gemiddelde kerkganger zal reageren als ik in een kerkdienst zou komen.
Zullen ze accepteren, lief hebben zoals jezus zei, of zullen ze me ook gaan kruizigen.
Christus was ook een afwijkend persoon, net zoals wij, en ik vrees dat ik de zelfde kant op ga.
Christus zijn leer is ook heel anders dan wat de kerk verteld.
De kerk spreekt over veroordeling, zonde, terwijl hij spreekt over liefde.
Daarom ben ik ook niet verbonden aan een kerk, maar geloof alleen in hem.
Hij zal me nemen zoals ik ben, en me niet veroordelen tot de kruiziging.
Dus als je spreekt ove de wantoestanden van de kerk, laat dan jezus er asjeblieft buiten.
anouk x
De Paus staat lijn recht tegen over Jezus.PinkDaisy schreef:Als het van de paus afhangt he, dan vergaat de wereld
U bedoeld?pinkslipper schreef:De Paus staat lijn recht tegen over Jezus..