Hoi dames en een enkele heer soms:o)
Sinds gisteren ben ik begonnen met het dragen van ScarBAN siliconen pleisters. Dit om mijn hypertrofische littekens op mijn borsten sneller te laten helen. Zoals Violet al eens vertelde kan dat hypertrofische van die littekens soms wel 5 jaar er over doen om weg te trekken en door middel van deze pleisters gaat dat veel sneller zeggen ze. Zijn wel grappige dingen hoor die pleisters. Is een laagje siliconen net als bijvoorbeeld de borstvullingen die wel zo liefdevol kipfiletjes noemen. Maar dan met een plaklaagje en een elastische buitenkant. De pleisters zijn in een formaat van 10x15 cm en de bedoeling is dat ik ze passend knip en dan draag. De eerste dag drie uur en dan vervolgens elke dag een uur langer tot ik ze 20 uur per dag draag. als ze eraf komen maak ik ze schoon met een speciale zeep en laat ze drogen tot ik ze de volgende dag weer op plak. Door ze goed te onderhouden kan ik ze 4 tot 8 weken gebruiken voor ik de volgende pleisters nodig heb. Ik hou jullie op de hoogte van het resultaat. Was zomaar even een leuk weetje
Siliconen pleisters
Moderator: Moderators
Ja ben zelf ook erg blij. Ik had er een enorme hekel aan dat die littekens zo zichtbaar zijn. (Logisch ook wie zou dat niet hebben) Hoop dan ook dat ze snel helemaal weg zijn al wordt mijn linkerborst opnieuw gedaan binnen niet al te lange tijd. Gelukkig kan ik dan weer die Scarban gebruiken. Nu ik de naam weet kan ik ze waarschijnlijk ook door mijn huisarts laten voorschrijven. En Fransiska fijn dat jij het niet nodig zult hebben.