Hoi meiden,
dit wil ik jullie toch niet onthouden.
Vandaag heb ik mijn collega's verteld wat er aan de hand is. Ik heb een nieuwjaars bijeenkomstje (we zijn met zes mensen op kantoor) afgesproken aan het eind van de middag. Daar hebben we elkaar nog eens een echt gelukkig nieuwjaar gewenst. Ze wisten dat ik wat belangrijks zou gaan vertellen (ben zelf de baas / mede eigenaar van het bedrijf) en dus heb ik ze een persoonlijke brief overhandigd met daarin mijn verhaal en een korte uitleg wat dit voor mij, mijn naasten en hun zal betekenen in de komende periode.
Ik was erg nerveus natuurlijk want ik wil ze niet belasten met mijn sores maar kan tegelijk ze ook niet langer onbekend laten met mijn situatie als trans. Zeker niet omdat in december ik een heel moeilijke periode heb gehad en ook mijn eerste bezoek aan het VU genderteam (ze wisten dat ik naar het ziekenhuis was geweest).
De reacties waren van iedereen zonder uitzondering hartverwarmend. Ook degenen waarvan ik dacht die mogelijk moeite zouden hebben met mijn situatie hebben me vreselijk aardig behandeld. Ze toonden respect, waardering en begrip en de beide vrouwen hebben me direct omhelst en een spontane hug gegeven. Eentje fluisterde me toe 'we helpen je er wel door meis'. De mannen waren wat stiller maar toonden begrip en vonden het dapper van me. Iedereen heeft me alle steun aangeboden die ik nodig mocht hebben. En het mooiste van al is dat het gemeend is en niet omdat ik hun werkgever ben dat was wel duidelijk.
Allemaal zeiden ze dingen als dat ik het volste recht heb gelukkig te willen worden en dat ze het fijn voor me zouden vinden als de transitie met zo min mogelijk hobbels gaat verlopen.
Wat heeft me dit goed gedaan en wat ben ik opgelucht door die primaire lieve reacties. Al met al een heerlijke start dit jaar. Dit wou ik toch maar even hier kwijt zodat jullie ook eens lezen hoe hartverwarmend mensen kunnen reageren.
groetjes,
Alice, nu even met haar hoofd in de wolkjes...
prettige start 2005: coming out op het werk
Moderator: Moderators
- Alice Verheij
- ff weer wat posten
prettige start 2005: coming out op het werk
Alice Verheij
Re: prettige start 2005: coming out op het werk
*denkt een 1 1/2 jaar terug en laat een paar traantjes van ontroering*Alice Verheij schreef:Hoi meiden,
dit wil ik jullie toch niet onthouden.
(...)
Wat heeft me dit goed gedaan en wat ben ik opgelucht door die primaire lieve reacties. Al met al een heerlijke start dit jaar. Dit wou ik toch maar even hier kwijt zodat jullie ook eens lezen hoe hartverwarmend mensen kunnen reageren.
groetjes,
Alice, nu even met haar hoofd in de wolkjes...
Laat dit dan de toon zetten voor het hele jaar 2005. Het begin is alvast fabuleus!
-->