Transgender Netwerk Nederland in oprichting

Algemeen

Moderator: Moderators

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Transgender Netwerk Nederland in oprichting

Bericht door Frederique_ »

Op initiatief van Stichting T-Image kwamen diverse Nederlands transgenderorganisaties bijeen op de landelijke transgender conferentie T3 in november 2004. Er werd gepraat over mogelijkheden voor samenwerking en krachtenbundeling. In februari 2006 is het zover: tijdens de Nieuwjaarsreceptie van Stichting T-Image op 11 februari wordt het Transgender Netwerk Nederland gepresenteerd.

Het Transgender Netwerk Nederland is een samenwerking tussen COC Amsterdam, Landelijk Kontaktgroep Travestie en Transseksualiteit, de Noodles, Projectgroep Zorg en Communicatie, T&T Groep Amsterdam, Werkgroep Transseksualiteit en Genderdysforie van het Landelijk Bureau Humanitas en Stichting T-Image.

[bron: T-Image]

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
kim dietrich
ForumFan

Bericht door kim dietrich »

Het Transgender Netwerk Nederland (TNN) is een samenwerkingsverband, heet het. Maar wat moet die samenwerking inhouden of tot stand brengen?

En het TNN wordt gepresenteerd, voorgesteld. Maar hoe presenteer je een beoogde samenwerking?

En waar is die nieuwjaarsreceptie? Kunnen we komen kijken en luisteren?

Overigens is het idee voor een Transgender (in de brede zin van het woord) Netwerk misschien zo gek nog niet. Maar is het dan niet beter als dat netwerk gedragen wordt door transgenders in plaats van enkele clubs?

Overigens kan ik de doelstelling van T-Image wel onderschrijven: het bevorderen van positieve beeldvorming over transgenders en transgender onderwerpen.

Groetjes,

Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Kim,

Op heel veel van je vragen heb ik geen antwoord. Ik ben er ook niet bij geweest, maar ik vermoed dat de vraag was: richten we de .tig'ste T*-club op, of proberen we wat er is meer te bundelen en bij elkaar te brengen - en toen zal wel voor het laatste gekozen zijn.

Wat ik ook jammer vind is dat travestie.org zich niet bij die club heeft aangesloten... @Lisa en andere vrijwilligers van travestie.org: is dat een bewuste keuze geweest of willen jullie overwegen om dit alsnog te doen? Ik ben in november 2004 bij hun conferentie geweest en ze stelden uitdrukkelijk dat ze er voor zowel transgender (in beperkte, enge zin) als voor travestieten en transseksuelen waren. In die zin hebben ze dus dezelfde doelgroep als travestie.org...

Groetjes,

Frederique
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Hoewel wij goede contacten hebben met mensen binnen meerdere van bovenstaande organisaties, hebben zij ons niet benaderd over samenwerking binnen dit kader. Misschien heeft dat te maken met het feit dat wij geen vereniging of stichting zijn maar gewoon een groep mensen die als gemeenschappelijke hobby een website onderhouden. Wij staan in principe open voor samenwerking in allerlei vormen; over de TNN kunnen wij geen uitsprak doen omdat wij pas bij het lezen van jouw posting wisten dat men met concrete plannen hiermee bezig was. Het klinkt in ieder geval veelbelovend.

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
kim dietrich
ForumFan

Bericht door kim dietrich »

Kijk, dat is nu het bijzondere van travestie.org. Men vormt geen organisatie met een dure naam. Maar men is slecht een club mensen.

Men streeft geen verheven en abstract doel na. Nee, men probeert een website te onderhouden.

En men doet het zogezegd niet om de T-zaak te bevorderen of wat dan ook. Nee, men doet het als hobby.

Maar ondertussen doet men het wel en men doet het met veel inzet en succes. En het betekent voor heel veel T's in Nederland best veel. Namelijk een laagdrempelige mogelijkheid om contact te leggen met lotgenoten.

Club van travestie.org: Bedankt!, Ga zo door!, Te gek!

Kim D.
chantal-tg
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door chantal-tg »

Hoi Kim,

Dat ben ik helemaal met je eens. Het is prachtig dat trav.org zo'n centrale rol is gaan spelen voor heel veel (Nederlandse) T's.

liefs,

Chantal
vipassana; zie zoals het werkelijk is......
www.vipassanaweb.nl
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Kim,

Ik zat daar toch iets anders in: je hoeft niet per se meer te doen of anders te worden dan je nu bent als je je daarbij aansluit. Als er één plek is waar Nederlandse T*'s bij elkaar komen dan is dat travestie.org; als het transgendernetwerk haar mededelingen (ook) via (de homepage van) travestie.org zou mogen verspreiden voor het delen van informatie dan zou informatie vanuit het netwerk (veel) meer mensen bereiken dan via de organisaties die nu zijn aangesloten.

Om maar een heel simpel voorbeeld te noemen waar travestie.org, zonder anders te worden, zonder namens mensen te spreken en zonder dat dat veel tijd bij de huidige vrijwilligers hoeft te kosten, toch haar bijdrage zou kunnen leveren aan het netwerk.

Groetjes,

Frederique
N.B: Natuurlijk ben ik ook dankbaar voor al het werk dat nu al gebeurd. Dames, bedankt!
Anakin_TS
ForumFan

Bericht door Anakin_TS »

Het is een mooi streven, maar ik ben ook benieuwd naar wat het opleverd voor de gewone trans/trava in de straat. So to speak.

Dat bericht over de hoge percentage HIV besmette mensen, die in de prostitutie werken, dat vind ik verontrustend.

In mijn tijd, daar bedoel ik me dat ik transformeerde, dat was 14 jaar geleden, toen had je niet eens internet. Voor transseksuelen is er een hoog risico om verzeild te raken in de prostitutie. Ik ken meisjes/vrouwen die daar nooit meer weg komen, sommige zijn al lang dood.

Dat is een heel groot probleem, want sommige weten niet eens beter dan prostitutie. Vooral die dames uit Verre-Oosten. Dat heeft met veel aspecten te maken. Deze hele problematiek is zo complex.

Voor zover ik weet bestaat er helemaal geen speciale trajecten die er voor zorgen dat jonge mensen afgeleiden in deze zelfkant van de maatschappij. Kan zelf niet eens geloven dat ik zo praat. Want ik ben daar zelf ook geweest. Maar dat kwam ook omdat ik me buitengesloten voelde door de gewone wereld.

Financieel lagen de betere kansen in die wereld. AIDS lag toen ook al op de loer en daar was iedereen ook bang voor. Er zou iets moeten zijn, waardoor de nieuwe generatie beter kan kiezen voor de gewone wereld. De gewone wereld is er ook beter bij gebaad, want het is duidelijk dat de trans erg veel risico loopt in die wereld. Besmetting neemt zo alleen maar toe.

Maar ik zou het 1,2,3, ook niet allemaal weten. Misschien een bureau dat vrouwen in wording kan werven bij trans-vriendelijke bedrijven? Daar heb ik wel eens wat van gehoord. Maar of dat landelijk realistisch is?

Ik moet nu naar mijn werk!

Mandy
"Girl! No worries if your Slavic dude let you down!
Before sunrise there is a more courteous and more tall Slavic!
Ты нарисуй мне солнышко и нарисуй закат!

―Centurion to Anakin
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Frederique_ schreef:Hoi Kim,

Ik zat daar toch iets anders in: je hoeft niet per se meer te doen of anders te worden dan je nu bent als je je daarbij aansluit. Als er één plek is waar Nederlandse T*'s bij elkaar komen dan is dat travestie.org; als het transgendernetwerk haar mededelingen (ook) via (de homepage van) travestie.org zou mogen verspreiden voor het delen van informatie dan zou informatie vanuit het netwerk (veel) meer mensen bereiken dan via de organisaties die nu zijn aangesloten.

Om maar een heel simpel voorbeeld te noemen waar travestie.org, zonder anders te worden, zonder namens mensen te spreken en zonder dat dat veel tijd bij de huidige vrijwilligers hoeft te kosten, toch haar bijdrage zou kunnen leveren aan het netwerk.

Groetjes,

Frederique
N.B: Natuurlijk ben ik ook dankbaar voor al het werk dat nu al gebeurd. Dames, bedankt!
Frederique,

Zoals ik jou heb beantwoord nav jouw PB aan mij, wij zijn niet benaderd door de leden die deelnemen in het TNN om ermee samen te werken. Mijns inziens staat deelneming van Travestie.org in het TNN los van het plaatsen van hun persberichten; net zoals de afzonderlijke deelnemende organisaties kan de TNN altijd persberichten naar ons sturen als zij dat willen.

Lisa
Monica Dreamgirl
ForumFan

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi Kim,

Het lijkt me prima dat de krachten eindelijk eens gebundeld worden. Al die versnipperde clubjes daar kom je uiteindelijk niet veel verder mee als je onderwerpen zoals waar Anakin/Mandy het over heeft wilt aansnijden bij de beleidsmakers in dit land. (Een sterke transgender beweging had misschien kunnen voorkomen dat de vergoeding voor laserontharing bij transseksuelen geschrapt werd, bijvoorbeeld.)

Natuurlijk wordt het netwerk gedragen door transgenders, de (bestuurs)leden van al die clubs zijn namelijk transgender. Nogal logisch, lijkt me.

Een samenwerking presenteer je over het algemeen door aan de buitenwereld te verkondigen dat je met elkaar gaat samenwerken, en wat er dan precies gaat gebeuren zal op de nieuwjaarsreceptie worden verteld. Die is in het gebouw van het COC aan de Rozenstraat 14 in Amsterdam, a.s. zaterdag van 17 tot 19 uur. En ja, jij mag ook komen.

groetjes,

Monica
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Monica Dreamgirl schreef:(Een sterke transgender beweging had misschien kunnen voorkomen dat de vergoeding voor laserontharing bij transseksuelen geschrapt werd, bijvoorbeeld.)
Er is een gender vereniging (ben even de naam kwijt) die de belangen behartigt. Deze vereniging staat onder leiding van een juriste. Volgens mijn informatie is zij zelfs bezig met een rechtzaak tegen diverse instanties om de epilatievergoeding terug op de kaart te zetten.

Ik zal volgende maand eens een balletje opgooien bij het genderteam hoe ze heten en waar ze zitten.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Chantal C. schreef:Er is een gender vereniging (ben even de naam kwijt) die de belangen behartigt.
Dit ene zin spreekt boekdelen

Groetjes
Lisa
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Lisa met een S schreef:
Chantal C. schreef:Er is een gender vereniging (ben even de naam kwijt) die de belangen behartigt.
Dit ene zin spreekt boekdelen

Groetjes
Lisa
Chantal, bedoel je soms de LKGT&T (Landelijke Kontakt Groep Travestieten en Transseksuelen)?

Vreselijke afkorting trouwens, Lage Genderlanden is misschien een betere naam. Of kom met een ander.
liefs, Josette
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Josette schreef:Chantal, bedoel je soms de LKGT&T (Landelijke Kontakt Groep Travestieten en Transseksuelen)?
Nee... :(
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Anakin_TS
ForumFan

Bericht door Anakin_TS »

Als ik aan het werk ben denk ik ook vaak aan een ander idee.

Nu moet elke transseksueel zelf aan de bel trekken, een lastige procedure starten etc. Ik dacht laten we geldwolfen in Den Haag wakker maken en een soort anti-discriminatie eenheid voor trans/trava's oprichten. Boetes uitdelen en flinke bedragen rekenen!

Dat zou net zo'n graaierij kunnen worden als onzin boetes met de flitsers op onze Nederlandse wegen. Zeker weten dat heel veel bedrijven voor schut zouden gaan.

Maar die hele procedures moeten veel sneller. Ik moet nu naar de rechter voor een zaak mij Konmar, terwijl een machine mij kan beboeten omdat een vrachtwagen voor de stoplichten gaat stilstaan en ik kan niet verder. Ik noem maar wat.

Die discriminatie tegen ons is heel erg, maar er is altijd die houding van "Ja!? moet je maar niet zo zijn!"

Maar zo ver zie ik het nog niet komen. Naast onze groep hebben ze het in dit land ook erg gemunt op bepaalde etnische groepen. Voor zover ik weet is discriminatie nog niet te compenseren met geld. Maar dat zou wel een hoop veranderen.

Ik vind het wel erg leuk om te zien dat er wel IETS gebeurd, want in de begin jaren 90 had je alleen in de prostitutie een gevoel van eenheid. De dames die het beter hadden, die in de normale wereld zaten, die klaagden niet, althans niet dat ze mij lieten merken. Ze voelde zich nogal verheven boven die anderen. Internet brengt ons samen en dat is al een hele stap.

Mandy
"Girl! No worries if your Slavic dude let you down!
Before sunrise there is a more courteous and more tall Slavic!
Ты нарисуй мне солнышко и нарисуй закат!

―Centurion to Anakin
Plaats reactie