Er zijn nogal wat misverstanden over wat ik onder liefde verstaat de laatste tijd.Universele Liefde is onblusbaar en verwijst niet naar het houden van een persoon,en heeft niks te maken met zoenen als zijnde zoenen,de kus der liefde is al eeuwen op vele wijze besproken en staat symbool als liefde "voor al wat leefd"en dat is veel!
Liefde kan niet verteren,het is voedsel zelf
Liefde,kan zijn als mededogen,een geestelijke passie
Liefde,leert ons en niet andersom
Maar te ver doorschieten in liefde maakt blind evenals te ver doorschieten in haat.Wanneer je dit vanuit het midden aanschouwt,bevind je je als mens in een stabiele positie.Dan aanschouw je de liefde ,dan aanschouw je haat.
Daar ervaar je beide kanten en mag er dan duidelijk zijn,dat de liefde vanuit het middenkrachtig is omdat het haat herkend.
Maar stel dat je dit niet begrijpt of kan voelen.Dan is vriendelijk en gewoon aardig zijn,toch normaal?????
Ik ben opgevoed met de woorden ïk hou van jou"en geef het door aan mijn dochter,vrienden,vriendinne,buren,ja zelfs de kassiere in de supermarkt.(lieve mooie vrouw trouwens,gisteren oma geworden)
De respons die ik krijg is ongekend,door alleen al met open ogen iemand aan te kijken en te zeggen:"goedemorgen"! Ja zo simpel is dat.
Een Goedemorgen vanuit het hart,is ook een "ik hou van jou"
Sommigen houden hier niet van,of kunnen dit niet,dat is hun goed recht!!
Want ik zei al eerder liefde leert ons en niet andersom.
Liefde tussen twee personen is een andere liefde,maar kan dienen om Universele Liefde te leren begrijpen.Ongeacht hoe de liefde tussen twee personen verloopt.
Wanneer ik zeg "ik hou van jou"dan is er geen euforie ,maar een weloverwogen woord van uit een weloverwogen gedachten,en mijn werkelijke gevoel vanuit mijn menselijkheid.
Ik heb heel veel te delen, ik zal er zijn,ik zal er staan,.....want ik hou van het leven,.......en.......van jullie allemaal.
Robin Hood ,allen voor een,een voor allen.....huh...ohnee ,dat waren de drie musketiers.
onblusbaar
Moderator: Moderators
- Robinhood
- ForumFan
- Contacteer:
onblusbaar
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
.
-
dhiamara
- ForumFan
Namasté Robin. Prachtig zoals je dit verwoordt hebt. Inderdaad werkt het voor mij ook zo. Sta in het midden van alles en maak bewuste keuze om bijv. haat met liefde te beantwoorden. Ooit was ik eens vreselijk kwaad omdat een relatie uitraakte. Ik was zo woedend dat ik in mijn verbeelding alles omverschopte etc. Alles veranderde toen ik besloot om het in liefde te bekijken. Lag enkele minuten later krom van het lachen omdat ik inzag dat ik na afloop van de woede uitbarsting eventueel toch de vijver in moest om de stoelen eruit te halen. Woede was verdwenen en ik kon haar veel en veel beter begrijpen en we zijn allebei met een tevreden gevoel uit elkaar gegaan.
Toch is het voor veel mensen moeilijk om liefde te ontvangen en verwarren ze het met hetgeen ik in een vorige reactie op een mailwisseling geschreven heb. Ik ben liefde, ik ben alles, ik ben.
Toch is het voor veel mensen moeilijk om liefde te ontvangen en verwarren ze het met hetgeen ik in een vorige reactie op een mailwisseling geschreven heb. Ik ben liefde, ik ben alles, ik ben.
With Love and Lightness.
"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
- Robinhood
- ForumFan
- Contacteer:
Dhiarma,ik heb ook maar besloten om niet meer bij iedereen te eindigen met ""ik hou van jou",er word al angst gekweekt met de vogelgriep.Dus zal ik ze deze angst maar besparen!Maar mijn gedichten,daar blijf ik mee doorgaan,ik ken ook niet anders want dat is een constante stroom die niet te stoppen is!Tenzij ik het omzet in,mijn kunst dan gaat de energie daarnaartoe.
Ik heb al vanaf mijn vroege jeugd,een zeer bewogen leven,waarin ik werd heen en weer geslingerd tussen haat (als vorm),en liefde (als vorm),nadat ik de dood had ervaren,had ik ineens genoeg van mijn wankel bestaan.Ik ben toen in de spiegel gaan kijken en heb gevraagd aan mijzelf wat ik wilde,met mijn leven.
Ik heb mezelf hard aangepakt,terug gekeken op mijn verleden om het daarna los te laten.Ik heb zelfs het familielid die in mij jeugd mij heeft misbruikt vergeven vanuit mijn ziel,ik heb mijn ex vrouw ook moeten vergeven voor haar onvoorspelbaar gemene gedrag(Borderline).
Ik heb ook mijzelf moeten vergeven voor mijn alcohol en drugs gebruik,
maar ookvoor de diefstallen die ik pleegde,(dat waren geen kruimeltjes)
Ik werkte als timmer in de bouw naast mijn werk deed ik ook klussen erbij,voor de Bloody money.,het sloopte mij tot op het bot.
Ik moest ok mijn ouders vergeven voor dat wat ik(ogenschijnlijk)te kort was gekomen in mijn jeugd.Zo was er eigenlijk nog meer wat ik moest zien en begrijpen.
Dit proces duurde een aantal jaren,zonder hulp van een psycho want die zij dat ik capabel genoeg was om het alleen te doen.
Ik heb geschreeuwt,gejankt ,gelachen,gevochtenen ik werd me bewust dat ik niks verloren had,dat alles wat er gebeurde in mijn leven nodig was om zover als nu te komen.
De rust kwam steeds langer en intenser,de liefde openbaarde zich zonder te zeggen;He hallo ik ben liefde",
Ik geloof in God noch Wet,maar ondekt dat de liefde er ook voor mij is.
Voor mij een heiden..!
Ik heb al vanaf mijn vroege jeugd,een zeer bewogen leven,waarin ik werd heen en weer geslingerd tussen haat (als vorm),en liefde (als vorm),nadat ik de dood had ervaren,had ik ineens genoeg van mijn wankel bestaan.Ik ben toen in de spiegel gaan kijken en heb gevraagd aan mijzelf wat ik wilde,met mijn leven.
Ik heb mezelf hard aangepakt,terug gekeken op mijn verleden om het daarna los te laten.Ik heb zelfs het familielid die in mij jeugd mij heeft misbruikt vergeven vanuit mijn ziel,ik heb mijn ex vrouw ook moeten vergeven voor haar onvoorspelbaar gemene gedrag(Borderline).
Ik heb ook mijzelf moeten vergeven voor mijn alcohol en drugs gebruik,
maar ookvoor de diefstallen die ik pleegde,(dat waren geen kruimeltjes)
Ik werkte als timmer in de bouw naast mijn werk deed ik ook klussen erbij,voor de Bloody money.,het sloopte mij tot op het bot.
Ik moest ok mijn ouders vergeven voor dat wat ik(ogenschijnlijk)te kort was gekomen in mijn jeugd.Zo was er eigenlijk nog meer wat ik moest zien en begrijpen.
Dit proces duurde een aantal jaren,zonder hulp van een psycho want die zij dat ik capabel genoeg was om het alleen te doen.
Ik heb geschreeuwt,gejankt ,gelachen,gevochtenen ik werd me bewust dat ik niks verloren had,dat alles wat er gebeurde in mijn leven nodig was om zover als nu te komen.
De rust kwam steeds langer en intenser,de liefde openbaarde zich zonder te zeggen;He hallo ik ben liefde",
Ik geloof in God noch Wet,maar ondekt dat de liefde er ook voor mij is.
Voor mij een heiden..!
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
.
-
dhiamara
- ForumFan
Namasté Robin
Mag ik even iets corrigeren
? Van uit mijn denken is het liefde - angst. En niet meer. Haat is een vorm van angst. Denk er maar eens over na
Ach en wat betreft Universele Liefde? Het komt toch wel over
En mag ik nu even rebelleren? Ik blijf mijn groet handhaven en tegelijkertijd mijn handtekening
Ik heb mijn virtuele handtekening maar even aangepast. Volgorde was anders. Dit is de orginele handtekening die ook onder mijn emailtjes staan
Met daaronder mijn orginele naam Janspieter.
Zo ben ik, het is gemeend diep vanuit mijn hart. Het is mijn lijf-motief Ondanks alle tegendruk, het is onzin, verbasteringen van mijn vriendinnen als "witlof and spruitjes" en dat op zijn groningens en "we houden het zakelijk" blijft deze lijfspreuk erin.
PS voor alle groningers! Kan iemand witlof en spruitjes in het groninger dialect opschrijven? Wil dit eigenlijk graveren in glas in mijn prieeltje waar de buurt regelmatig zit koffie te drinken.
Mag ik even iets corrigeren
Ach en wat betreft Universele Liefde? Het komt toch wel over
En mag ik nu even rebelleren? Ik blijf mijn groet handhaven en tegelijkertijd mijn handtekening
Ik heb mijn virtuele handtekening maar even aangepast. Volgorde was anders. Dit is de orginele handtekening die ook onder mijn emailtjes staan
Zo ben ik, het is gemeend diep vanuit mijn hart. Het is mijn lijf-motief Ondanks alle tegendruk, het is onzin, verbasteringen van mijn vriendinnen als "witlof and spruitjes" en dat op zijn groningens en "we houden het zakelijk" blijft deze lijfspreuk erin.
PS voor alle groningers! Kan iemand witlof en spruitjes in het groninger dialect opschrijven? Wil dit eigenlijk graveren in glas in mijn prieeltje waar de buurt regelmatig zit koffie te drinken.
With Love and Lightness.
- Chantal C.
- Forumdiva
Even een reactie van mijn kant...
"With Love and Lightness." als handtekening is heel wat minder "dwingend" dan in ieder berichtje "Ik hou van jou" zetten... Volgens mij hebben beide ook een totaal andere insteek...
Dat dus...
"With Love and Lightness." als handtekening is heel wat minder "dwingend" dan in ieder berichtje "Ik hou van jou" zetten... Volgens mij hebben beide ook een totaal andere insteek...
Dat dus...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
-
dhiamara
- ForumFan
voor mij is het inderdaad openend
Bedankt Chantal dat je mij hier even op attent gemaakt hebt. Ik had er eigenlijk niet zo over gedacht, maar dat is het in de kern volledig zoals ik het bedoel. 
With Love and Lightness.
- Robinhood
- ForumFan
- Contacteer:
Zo nou hier ben ik weer "the love docter",ja het was allemaal wat he.Maar nadat ik voor Dhiarma en Later voor Frederique een gedicht had geschreven kreeg ik zo genoeg van bepaalde pesterijtjes.Dat ik eigelijk alleen maar kon beloven om te geven wat er gevraagd werd.En wat ik zeg dat doe ik ook!
Ik kreeg er wel een knoop van in mijn buik,maargoed dat is incaseren.
Ook al heb ik een lichte vorm van disleksie onderschat nooit de"lovedocter".
Maar goed "back to Basic".
Inderdaad Dhiarma ik heb ondekt in het dagelijks leven dat liefde opend.
Vooral wanneer je als mens jezelf niet laat lijden door vooroordelen,dat is moeilijk want ongemerkt sluipen de vooroordelen naar binnen,en worden dan geuit met een totaal verkeerde energie.
Wanneer je als mens de vooroordelen bijtijds in de smiezen krijgt,dan kun je daar je zelf begrijpen en voorkomen dat ze geuit worden,dat kan maar met behulp vanéén ding.En dat is de energie van vooroordeel omzetten in de energie van liefde.
Ik kreeg er wel een knoop van in mijn buik,maargoed dat is incaseren.
Ook al heb ik een lichte vorm van disleksie onderschat nooit de"lovedocter".
Maar goed "back to Basic".
Inderdaad Dhiarma ik heb ondekt in het dagelijks leven dat liefde opend.
Vooral wanneer je als mens jezelf niet laat lijden door vooroordelen,dat is moeilijk want ongemerkt sluipen de vooroordelen naar binnen,en worden dan geuit met een totaal verkeerde energie.
Wanneer je als mens de vooroordelen bijtijds in de smiezen krijgt,dan kun je daar je zelf begrijpen en voorkomen dat ze geuit worden,dat kan maar met behulp vanéén ding.En dat is de energie van vooroordeel omzetten in de energie van liefde.
.
.