In de trein

Algemeen

Moderator: Moderators

Monica Dreamgirl
ForumFan

In de trein

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi allemaal,

Voor degenen onder jullie die zich wel eens per trein verplaatsen of daar over denken is het handig om te weten dat de NS weer 'mevr.' of 'dhr.' voor je naam zet op kortingkaarten en andere abonnementen. Ik weet vrij zeker dat dat tot vorig jaar niet gebeurde, maar werd er kort geleden ineens mee geconfronteerd toen een conductrice tegen me zei dat m'n kaart niet in orde was. Op mijn oprecht verbaasde 'Hoezo?' reageerde ze met 'nou, op deze kaart staat meneer'. Daar was ik dus vervolgens nog verbaasder over. 'Ja, ziet u, dat ben ik eigenlijk ook,' was mijn wat verontschuldigende antwoord. Waarop ze een identificatiebewijs wilde zien. Omdat ik dat uit principe niet bij me heb kwam ik niet verder dan m'n LKG-pasje, wat ze gelukkig voldoende vond, waarop ze zich verontschuldigde voor het misverstand en verder ging.

Maar goed, wat ik er mee wil zeggen is dit: sinds de afschaffing van de pasfoto op kortingkaarten stapte ik vol goede moed in de trein. Nu blijkt ineens dat het weer wat moeilijker is geworden. Vooral ook omdat het niet leuk is om in een halfvolle treincoupe hardop te moeten toegeven dat je eigenlijk inderdaad een 'dhr.' bent. Hou er dus rekening mee dat dit kan gebeuren.

groetjes en goeie reis,

Monica
Wendy B
ForumFan

Bericht door Wendy B »

Fijn, dus vanwege zo'n stompzinnig akkefietje moet je je al legitimeren ?
Dan mag ik ook wel oppassen. Ik heb ook nooit mijn paspoort bij me.
Belachelijk gedoe.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Monica Dreamgirl
ForumFan

Tsja, ik vind het ook belachelijk, maar daarom heb ik als hele kleine tegemoetkoming aan onze fascistoïde overheid m'n LKG-pasje wel bij me. Want ik heb toch ook geen zin om door de mannen in blauw uit de trein geplukt te worden.

Monica
anna_r
dagelijks aanwezig

Bericht door anna_r »

Helaas Dames.

Maar men is verplicht om een geldige legitimatie bij ons te hebben met een up to date foto, zonder geldige legitimatie is men tegen wordig strafbaar.
Monica Dreamgirl
ForumFan

Ja, maar ik ben liever strafbaar dan dat ik meedoe met die flauwekul.

Monica
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Anarchie in den lande! Trekt ten strijde tegen de overheid! De stouterds!

Over belachelijk gesproken.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Monica Dreamgirl schreef:Ja, maar ik ben liever strafbaar dan dat ik meedoe met die flauwekul.
Heel vervelend!

Realiseer je je dat ze je een paar uur mogen vasthouden om je identiteit te bepalen?
En heb je er een beeld bij hoe ze je identiteit gaan bepalen (als ze flauw zijn)?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Waar zou je zijn zonder de trei... uh auto! :D
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Robinhood »

Gelukkig ben ik ook niet afhankelijk van het openbaar vervoer zelfs des winters ga ik nog op den scooter.
Maar ik krijg wel de kriebels van onze legitimatie wetten,de burokratie in dit land word behoorlijk op de spits gedreven,ik vraag mij af waar dat toe leid?
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
Monica Dreamgirl
ForumFan

Coco schreef:
Anarchie in den lande! Trekt ten strijde tegen de overheid! De stouterds! Over belachelijk gesproken.
Volgens mij is het heel normaal om oppositie te voeren tegen plannen of regels van de overheid als je het daar niet mee eens bent, zelfs als ze al zijn uit- dan wel ingevoerd. Misschien had wat meer strijd tegen de overheid bijvoorbeeld kunnen voorkomen dat de vergoeding voor laserbehandeling bij transseksuelen vorig jaar werd afgeschaft, om maar eens wat kleins te noemen. Nou moet er weer gestreden worden voor herinvoering daarvan. En om het wat breder te trekken, zonder burgerlijke ongehoorzaamheid was in Zuid-Afrika de apartheid niet overwonnen en in Oost-Europa het communisme niet. Je klakkeloos neerleggen bij alles wat er over je wordt uitgestort, dat is pas belachelijk.

Je schrijft het tenslotte zelf al in je eigen fijne motto: de wereld maakt plaats voor wie weet waar-ie heen gaat.

groetjes,

Monica
michelle1983
ff weer wat posten

Bericht door michelle1983 »

In het openbaar vervoer is het al meer dan tien jaar verplicht om een identiteitsbewijs bij te hebben, juist omdat er regelmatig gefraudeerd wordt met abonnementen. Zonder een foto op het abonnement is dat alleen nog maar belangrijker geworden. Tref je een conducteur en heb je dus geen identiteitsbewijs, dan moet je hopen dat de betreffende persoon een goed humeur heeft. Anders levert het nogal wat vertraging op.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

michelle1983 schreef:In het openbaar vervoer is het al meer dan tien jaar verplicht om een identiteitsbewijs bij te hebben, juist omdat er regelmatig gefraudeerd wordt met abonnementen. Zonder een foto op het abonnement is dat alleen nog maar belangrijker geworden.
Daarom snap ik de NS ook niet: men had een paar jaar geleden alle foto's al gedigitaliseerd opgeslagen - en heeft daarna alles in 1x weggekieperd en zichzelf beperkt tot m/v (of dhr/mevr) op de kortingskaart.

Snap jij het, snap ik het?

Had men dat gehouden, dan was het voor ons ook veel simpeler gebleven, want met een simpel kaartje van de LKGT&T had je dan diezelfde foto samen met je vrouwenfoto kunnen laten zien - probleem in 1x opgelost.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Frederique_ schreef:Had men dat gehouden, dan was het voor ons ook veel simpeler gebleven, want met een simpel kaartje van de LKGT&T had je dan diezelfde foto samen met je vrouwenfoto kunnen laten zien - probleem in 1x opgelost.
Een wereld zonder problemen is een utopie... vind ik...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
michelle1983
ff weer wat posten

Bericht door michelle1983 »

Chantal C. schreef:
Frederique_ schreef:Had men dat gehouden, dan was het voor ons ook veel simpeler gebleven, want met een simpel kaartje van de LKGT&T had je dan diezelfde foto samen met je vrouwenfoto kunnen laten zien - probleem in 1x opgelost.
Een wereld zonder problemen is een utopie... vind ik...
Dat sowieso :) Daarnaast denk ik dat dit niet iets is waar ze echt aan gedacht zullen hebben. Foto's opslaan heeft overigens zo z'n belemmeringen in verband met privacy en daarnaast zijn er nog wel wat nadelen te noemen.
johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

Even een reactie op alle posts.

Wettelijk is men verplicht zich ten alle tijde te kunnen identificeren (wet op identificatie).
De boete als men in gebreke blijft is € 50,--
(Overigens dient een identificatie bewijs voorzien te zijn van een goedgelijkende foto).
Ook kun je worden aangehouden(= gearresteerd) en 6 uur worden vastgehouden teneinde je identiteit vast te stellen (tijd tussen 0.00 en 9.00 telt niet mee) en staat je identiteit dan nog niet vast kan dat met nogmaals 6 uur worden verlengd.
Tevens mag men vingerafdrukken nemen, foto's nemen en je lichaamsmaten opnemen teneinde vast te stellen wie je bent.
Ik geloof niet dat er veel zitten te wachten op een dergelijk circus als je het kunt oplossen door uitleg geven aan de conducteur (hoe vervelend dat ook is), 99.,9% van de conducteurs zal daar verder geen probleem van maken.

Bij NS zijn de conducteurs tevens (buitengewoon) opsporingsambtenaar en ook bevoegd voor bovenstaande wet.
De conducteur kan dus ook een boete schrijven hiervoor.

Op de kortingskaart staat idd tegenwoordig geen foto meer (is goedkoper en sneller te maken daardoor). wel staat er het geslacht vermeld (Dhr of Mevr).
Het probleem is echter (in mijn ogen) niet veranderd want ook vroeger met foto had je hetzelfde probleem (of men moest 2 kaarten hebben met verschillende foto's).

Nu zal het in de praktijk wel meevallen met de 'last' als je aan de conducteur uitlegt hoe e.e.a. zit (eventueel ondersteund met iets als bijv.de LKG pas. (die overigens geen juridische status heeft en dus niet het identificatie bewijs kan vervangen formeel))
Nu kan ik me voorstellen dat dit niet altijd even leuk is, maar dat is helaas inherrent aan het systeem.
Een optie zou kunnen zijn om dan 2 kortingskaarten te hebben (1 x Dhr en 1x Mevr) en een paspoort met mannlijke foto en identiteitsbewijs met vrouwlijke foto (of omgekeerd).
Men mag namelijk zowel een paspoort als identiteitsbewijs beiden hebben.
Toegegeven, dit kost een paar centen, maar men is dan wel altijd 'gedekt'(het geslacht zal echter wel als M vermeld blijven, dus vragen kan men altijd nog wel krijgen)
Groetjes,

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Plaats reactie