Vandaag weer iets meegemaakt dat ik graag met jullie wil delen. Een van de dames zag er echt leuk uit met een mooie rok met borduursels. Ik maak haar een compliment en vraag haar gekscherend of ze het zelf heeft geborduurd. Ze beaamd met een duidelijke intonatie dat dat niet zo is, en vraagt zal ik er voor jou ook een maken? Ik zeg, ja graag, waarop ze zegt maar dan moet je hem ook wel aantrekken. Ok dat doe ik zeg ik dapper, maar mijn hoofd wordt helemaal warm, gelukkig kleur ik niet zo snel. Ik geloof niet dat ze er iets achter zocht, maar het was wel leuk.
Ze zal er wel niet op terugkomen anders horen jullie het nog wel:-)
Irene
Opmerkingen op het werk
Moderator: Moderators
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Opmerkingen op het werk
Kleine stapjes
-
dhiamara
- ForumFan
Namasté Irene
Wat leuk dat je hier over begint
Vorige week ook iets leuks meegemaakt.
Toen ik mijn terugkomst voorbereide na een lange periode van depressie heb ik mijn collega's persoonlijk verteld wat er bij mij speelde. Daarna eigenlijk weinig reactie's gehad. Er is één die heel open is met dit gegeven omdat zij in de zelfde situatie zit als v/m en met haar zit ik regelmatig te grappen. Soms zijn er wat onderhuidse voorzichtige opmerkingen waar ik al dan niet op reageer.
Maar afgelopen week kwam er een collega met in mijn ogen een heel mooie jasje met daar onder een leuke broek en laarzen. We zaten buiten en ik maakte haar een compliment voor het geheel. Ik zag haar denken van wat moet ik hier nu mee. Plotseling was er de link naar mijn tv/tg gebeuren. We hadden een heel leuk gesprek en op een gegeven moment trok ze de broekspijp op om haar laarzen te laten zien. Daaronder droeg ze kniekousen die er bovenuit staken. Ze keek mij aan en zei" Dit moet je nooit doen, Pieter, want dit staat voor geen meter!! Ik schoot in de lach want die ervaring had ik al opgedaan. drie kwart rok aangehad met daaronder kniekousen bij gebrek aan beter. (tja goedkope panties gedragen) Ik vertelde haar dat en ze zat te genieten!!!
Even een heel leuk gevoel gehad Twee dames die zaten te kletsen over kleding heerlijk!!
Wat leuk dat je hier over begint
Toen ik mijn terugkomst voorbereide na een lange periode van depressie heb ik mijn collega's persoonlijk verteld wat er bij mij speelde. Daarna eigenlijk weinig reactie's gehad. Er is één die heel open is met dit gegeven omdat zij in de zelfde situatie zit als v/m en met haar zit ik regelmatig te grappen. Soms zijn er wat onderhuidse voorzichtige opmerkingen waar ik al dan niet op reageer.
Maar afgelopen week kwam er een collega met in mijn ogen een heel mooie jasje met daar onder een leuke broek en laarzen. We zaten buiten en ik maakte haar een compliment voor het geheel. Ik zag haar denken van wat moet ik hier nu mee. Plotseling was er de link naar mijn tv/tg gebeuren. We hadden een heel leuk gesprek en op een gegeven moment trok ze de broekspijp op om haar laarzen te laten zien. Daaronder droeg ze kniekousen die er bovenuit staken. Ze keek mij aan en zei" Dit moet je nooit doen, Pieter, want dit staat voor geen meter!! Ik schoot in de lach want die ervaring had ik al opgedaan. drie kwart rok aangehad met daaronder kniekousen bij gebrek aan beter. (tja goedkope panties gedragen) Ik vertelde haar dat en ze zat te genieten!!!
Even een heel leuk gevoel gehad Twee dames die zaten te kletsen over kleding heerlijk!!
With Love and Lightness.
"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Omdat ik heel erg open ben over mijn transitie krijg ik nauwelijks opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd. Elke werknemer(ster) weet immers wat er speelt, want mijn dagboek over mijn transitie staat in het personeelsblad. Maar sinds ik extensies heb (een nogal opvallende veandering in vergelijking met andere ingrepen) zijn de grapjes niet van de lucht.
Mannen die bijna kaal zijn grijpen me vast: "hoe heet dat wondermiddel wat je haar zo doet groeien?"
Aangezien ik ben uitbesteed aan een kwekerij, zeg ik steevast dat kunstmest echt goed helpt....
Of anders wil Pokon ook wel helpen... beetje water erbij, niet teveel.
En natuurlijk moet iedereen ff voelen hoe die extensies vast zitten. Op een enkele uitzondering na vinden ze het allemaal prachtig. Of juist interessant. Voor verreweg de meesten ben ik de eerste trans in hun leven, en volgen ze mijn transitie dan ook op de voet.
Liefs, Kitty.
Mannen die bijna kaal zijn grijpen me vast: "hoe heet dat wondermiddel wat je haar zo doet groeien?"
En natuurlijk moet iedereen ff voelen hoe die extensies vast zitten. Op een enkele uitzondering na vinden ze het allemaal prachtig. Of juist interessant. Voor verreweg de meesten ben ik de eerste trans in hun leven, en volgen ze mijn transitie dan ook op de voet.
Liefs, Kitty.
Hoi
Dat soort opmerkingen kreeg ik in het begin ook wel.
Ik ben nu een jaar geleden omgegaan, en voor iedereen is het de gewoonste zaak van de wereld. Mijn TS-zijn is dan ook vrijwel nooit een gespreksonderwerp. Ik leef gewoon als vrouw en word ook als zodanig geaccepteerd en behandeld op het werk.
Maar het zijn inderdaad leuke ervaringen ja.
Dat soort opmerkingen kreeg ik in het begin ook wel.
Ik ben nu een jaar geleden omgegaan, en voor iedereen is het de gewoonste zaak van de wereld. Mijn TS-zijn is dan ook vrijwel nooit een gespreksonderwerp. Ik leef gewoon als vrouw en word ook als zodanig geaccepteerd en behandeld op het werk.
Maar het zijn inderdaad leuke ervaringen ja.
Cyn.
Als ik "dames" hier lees moet ik altijd even glimlachen. Ik voel me totaal geen dame, meer een ontdeugende jonge meid wiens wilde haren nog lang niet kwijt zijn....Irene schreef:Even voor alle duidelijkheid dames, dit voorval deed zich voor op mijn werk, waar ik alleen als man bekend ben en ik ook veronderstel dat men geen idee heeft van mijn alter ego.
Irene
Maar ff on-topic: Irene, je veronderstelt dat men geen idee heeft van je alter ego. Vergis je daar echter niet in. Op mijn werk bleken mensen te zijn die mijn trans-zijn allang hadden zien aankomen, zelfs nog voor mijn androgyne periode. Kennelijk bleek dat ik toch toen al afweek dan voor een man gewoon is, zonder dat ik dat zelf in de gaten had.
Liefs, Kit.
-
dhiamara
- ForumFan
Namasté kit
Inderdaad kwam ik ook opmerkingen tegen, tijdens enkele gesprekken met collega's aan wie ik het verteld heb, waarvan je kon merken dat zij al eerder in een dergelijke richting hadden gedacht. Deze komen je misschien bekend voor: "Had ik wel eens gedacht.", " Had ik wel verwacht" en "nu is mij alles duidelijk"

Inderdaad kwam ik ook opmerkingen tegen, tijdens enkele gesprekken met collega's aan wie ik het verteld heb, waarvan je kon merken dat zij al eerder in een dergelijke richting hadden gedacht. Deze komen je misschien bekend voor: "Had ik wel eens gedacht.", " Had ik wel verwacht" en "nu is mij alles duidelijk"
With Love and Lightness.
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Wat een leuke reacties van Kitty en Dhiamara. Misschien straal ik mijn vrouwelijkheid inderdaad wel heel erg uit, want vandaag had ik in de huiselijke kring weer een reactie, die ik als zeer aangenaam ervoer, terwijl een kerel waarschijnlijk beledigd zou zijn.
Mijn echtgenote kwam terug van de videotheek, met de opmerking, ik heb aan jou gedacht ik heb twee meidenfilms meegenomen.
Irene
Mijn echtgenote kwam terug van de videotheek, met de opmerking, ik heb aan jou gedacht ik heb twee meidenfilms meegenomen.
Irene
Kleine stapjes