Reünie

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
tanja-a
ff weer wat posten

Reünie

Bericht door tanja-a »

Nee, het gaat niet over 'de reunie' uitgezonden door de KRO. Maar over een reunie in het algemeen; van oud klasgenoten of een groep waarmee je ooit op vakantie bent geweest.
Stel dat er een reunie zou worden gehouden, en je wordt uitgenodigd; Zou je dan gaan? Of alleen pas als je je srs ook hebt gehad?
Ikzelf ga binnenkort naar een reunie en heb al 2 keer de vraag gekregen van: Ga je dan ook als Tanja? NIET, dus.
(had de vraag als poll willen stellen, maar weet de vraag en de keuze-antwoorden niet goed te formuleren)

Tanja
tijgertje
ForumFan

Bericht door tijgertje »

Goede vraag. Van mijn oude klasgenoten weet niemand , op een paar na, dat ik trans ben. Het zou het een beetje raar overkomen als ze een man verwachten en er komt een vrouw.

Ik zal dus waarschijnlijk niet gaan
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Hoi.

Ik zou zeker gaan, en ook als vrouw, hoewel ik nog geen SRS gehad heb.
Dat maakt voor mij in dat opzicht niks uit.
Ik leef al sinds vorig jaar Mei 24 uur per dag als vrouw. En niemand kan onder je rok kijken. Ik ben en gedraag me als een doorsnee vrouw. Dus als ik naar een reunie ga, is dat zeer zeker als vrouw. Anders ga ik niet.
Cyn.
gast
Eredivisie

Bericht door gast »

Als het een reunie van oud-klasgenoten is, ga ik zeker niet heen, om de simpele reden dat ik dat hoofdstuk heb afgesloten. Het was immers niet mijn fijnste tijd.

Ik ben inderdaad nog als 'man' met vrienden op vakantie geweest. Zij weten allemaal dat ik TS ben en als zij een reunie zouden houden dan ga ik gewoon heen zoals ik nu ben. Als vrouw dus...

Hmm.... ik lees mijn eigen tekst eens terug... "als" vrouw klopt ook geen donder van. Ik leef niet "als" vrouw maar ben het toch gewoon?

Liefs, Kitty.
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Kitty Mermaid schreef:Hmm.... ik lees mijn eigen tekst eens terug... "als" vrouw klopt ook geen donder van. Ik leef niet "als" vrouw maar ben het toch gewoon?
Daar ben je niet de enige in.
Zeker gezien de vraagstelling om je snel in de verleiding om het zo te formuleren.
Onbewust schreef ik daarom
Ik ben en gedraag me als een doorsnee vrouw
Vermoeiend, om dat elke keer weer uit te moeten leggen.
Heb ik in het dagelijks leven gelukkig geen last van.
Cyn.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Het lijkt een gemakkelijk vraag, en dat is het natuurlijk ook, maar de antwoorden zijn helemaal niet simpel.

Als ik zou gaan (en dat ligt voor mij natuurlijk een heel stuk makkelijker) zou ik zeker niet en femme gaan. Maar als je verder bent in je proces (RLE of SRS) is dat natuurlijk geen optie, dan kan je alleen besluiten om thuis te blijven of te gaan.

In het laatste geval loop je waarschijnlijk het risico dat mensen zich gaan afvragen, wie is die vrouw, die kan ik me helemaal niet herinneren :-)

Irene
Kleine stapjes
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Irene schreef:.

In het laatste geval loop je waarschijnlijk het risico dat mensen zich gaan afvragen, wie is die vrouw, die kan ik me helemaal niet herinneren :-)

Irene
Maar met dit zinnetje schoot mij in de gedachte dat ik met mijn ex naar een reunie van haar school ging in het brabantse. Wij waren erg vroeg door de reis en bij de binnenkomst werd ik begroet als hun schoolgenoot uit Canada. en mijn ex niet.

Zelf zou ik als man naar de reunie gaan. Maar ik ben ook een travo.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik heb eigenlijk hetzelfde als Kitty: naar de meeste reunies zou ik per definitie niet gaan omdat het erg onprettige tijden voor mij waren. Er zijn twee positieve scholen (van de 5) die de uitzondering op de regel zijn, beide hebben ze inmiddels een reunie gehouden (in de tijd dat ik nog als man leefde). De opkomst viel in beide gevallen erg tegen. De ene was heel gezellig (opkomst was zo'n 50% - 2 jaar nadat we van die school afwaren), de tweede was (met een opkomst van een man of 3, 4; ook iets van 2 jaar nadat we van die school afwaren) heel erg ongezellig. Ik denk, mede daarom, dat ik zowieso niet meer naar een reunie toe ga...

Mocht ik me bedenken dan ga ik als vrouw.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Juliette
ForumFan

Bericht door Juliette »

Wat voor Irene geldt, geldt voor mij ook. Ik zou wel gaan maar dan als man.
Ik denk wel dat als ik echt in het proces van man naar vrouw zou zitten als vrouw zou gaan. Je bent hoe je je voelt.
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
AmberTV
dagelijks aanwezig

Bericht door AmberTV »

Kitty Mermaid schreef:Als het een reunie van oud-klasgenoten is, ga ik zeker niet heen.... Het was immers niet mijn fijnste tijd.

.
Ik ben dus gelukkig niet de enige die er zo over denkt.
Amber
Be yourself- who else is better qualified?
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Ik zou wel gaan, en wel als mezelf, zoals ik indertijd op school ook al mezelf was: vrouwelijk, met make up, wat ik toen ook al droeg.
Ws zouden ze wel zien dat ik mijn vrouwelijkheid gecultiveerd heb dmv hormoongebruik maar dat zouden mijn ex klasgenoten niet als een donderslag bij heldere hemel zien......ik was toen toch ook al vrouwelijk, compleet met make up?

Groetjes Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Ik realiseer me plotseling.......als ik dus niet aan de hormonen gegaan was, en ik was alsnog vermannelijkt........dan weet ik heel erg zeker dat mijn ex klasgenoten geschokt zouden zijn om mij als 'man' terug te zien. Wel grappig eigenlijk dit.

Groetjes Mila.
Nancy Koppens
dagelijks aanwezig

Bericht door Nancy Koppens »

Ik zou beslist niet gaan, op de lagere school tekende ik het liefst :) van de eerste LTS waar ik op zat moest ik af, ik klooide teveel en dat vonden ze niet echt goed, maar wel leuke meiden :) en de tweede LTS besloot ik maar om m'n best te gaan doen, dit was overigens een jongens school en ook nog vrij cristelijk! :( eigenlijk heb ik het nooit zo op gehad met de scholen... maar ja als ik het allemaal over kon doen wist ik het wel. :P
Ben overigens wel goed terecht gekomen.
Plaats reactie