Stemband operatie waar te ondergaan?

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Wendy18
ff weer wat posten

Stemband operatie waar te ondergaan?

Bericht door Wendy18 »

Hoi Meiden,

Ik zit al een tijd erover na te denken om een stembandoperatie te ondergaan en een ademsappelverwijdering, maar kan je deze ingrepen ook tegelijk doen in 1 operatie? Waar kan ik terecht voor deze ingrepen en wie is goed hierin?

Zijn er ook chirurgen in Nederland die deze ingrepen doen? Ben niet onder behandeling van het VU, maar volg een alternatieve behandeling in Schoonhoven bij Tanja van Hengel. Hoop dat jullie iemand weten die mij kan helpen.

Groetjes,

Wendy
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Stemband operatie zou ik niet doen... Ga eerder naar een goeie logopediste. Ikzelf ga naar Barbara Goes-de Graaff in Rotterdam (Overschie). Echt een topvrouw! Veel ervaring met transseksuelen.

Adres vind je hier

Adamsappelreductie heb ik laten doen bij Dr. Rinkel in het VU. Resultaat is erg mooi geworden. Volgens mij kan je daar ook wel terecht zonder genderteam. Hij doet de aanvraag bij je zorgverzekeraar en ik kreeg het 100% vergoed.

Succes!
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Wendy....kost maar un beetje moeite mijn draad StemOperatie te lezen :wink:

Groetjes
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Wendy18
ff weer wat posten

Bericht door Wendy18 »

Hoi,

Maar als je een hele zware stem hebt schiet dat niet echt op om alleen naar een logopodist te gaan. Vandaar dat ik graag ook een stembandoperatie wil ondergaan, maar waar kan je dat ondergaan in combinatie met een ademsappelverwijdering?
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Nou Wendy, dan maar ff nog duidelijker....Dr de Jong te Veghel doet aan stemoperaties en verwijdert tevens gratis de adamsappel erbij....je moet wel een diagnose *genderdysphonie* hebben van een logopedist en die krijg je pas als die van mening is, dat je met alleen logopedie niet verder komt.....

.....en ja, stemoperatie in Veghel wordt vergoed, mits je dus genderdysfoor en genderdysphoon bent.

Groetjes
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Plaats reactie