aanspreekvormen

Algemeen

Moderator: Moderators

mila
Forumdiva

aanspreekvormen

Bericht door mila »

Hoihoi,

word ik door de clienten op mijn werk 'moppie, meiske, vrouw' etc genoemd, op de markt waar ik regelmatig kom noemt de groenteboerin mij consequent 'vrouwtje'. Uiteraard zonder spot of hoon natuurlijk, maar dat spreekt voor zich, toch?
Ik kan je niet uitleggen hoe grappig ik dat 'vrouwtje' vind, ik stel me zo voor dat je zoiets tegen een klein (jong) vrouwtje zegt, maar ik ben niet de kleinste met mijn 1.75, en ook al 45 trouwens.
'Goeiedag vrouwtje, wat zal het zijn vrouwtje, en nee, vinnik niet erg hoor, vrouwtje, een 20 euri biljet, ik kan wel wisselen hoor, vrouwtje, fijne dag verder vrouwtje, en tot ziens vrouwtje'.

Het is zo grappig, dat 'vrouwtje' dat ze op de een of andere manier altijd mijn dag goed maakt, en bovendien klinkt het veel leuker en gemoedelijker dan 'mevrouw', toch?

Groetjes Mila.
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Het is een beetje ouderwets "vrouwtje"
Ik luister wel eens nederlandse muziek uit de jaren 20/30, en in die tijd was het wel gebruikelijk als koosnaampje...
Ik vind het erg charmant.

Ook dame en meissie vind ik leuk.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

slettebak daarentegen ....

(sorry kon ut nie laten)

:D
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<slettebak daarentegen ....

(sorry kon ut nie laten)>

ennnnnnn ja hoor, daar is Joy weer met haar negatieve commentaar! Zelfs al ziet een vrouw er uit als een slettebak, dan zal ze nog niet in het openbaar zo genoemd worden.

Mijn ex man zei wel eens tegen mij dat ie me zo mateloos leuk vond omdat ik een 'lady in the streets, and a whore in the sack' ben. Maar dat is commentaar van een minnaar, dus dat kon ik wel erg waarderen.

Zullen we het er maar op houden dat jij blijkbaar 'meneer' of misschien wel 'mannetje' genoemd word in het dagelijks leven, omdat jij (nog) niet zo ver bent om met 'mevrouw' aangesproken te worden, vandaar dat flauwe commentaar van je?

Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Mina,

<Het is een beetje ouderwets "vrouwtje"
Ik luister wel eens nederlandse muziek uit de jaren 20/30, en in die tijd was het wel gebruikelijk als koosnaampje...
Ik vind het erg charmant.>

Ik vind het ook erg charmant, maar ook wat koddig, daarom schreef ik er over.

Ik vind het erg leuk om te lezen dat je veel met muziek bezig bent, en blijkbaar ook de muziek uit de oude doos :-)

Groetjes Mila.
Juliette
ForumFan

Bericht door Juliette »

Een goeie vriendin van me noemt me wel eens wijffie of princes. Dat vind ik altijd wel lollig. Niks mis met een beetje leuke bijnamen. :)
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

mila schreef:<slettebak daarentegen ....

(sorry kon ut nie laten)>

ennnnnnn ja hoor, daar is Joy weer met haar negatieve commentaar! Zelfs al ziet een vrouw er uit als een slettebak, dan zal ze nog niet in het openbaar zo genoemd worden.

Mijn ex man zei wel eens tegen mij dat ie me zo mateloos leuk vond omdat ik een 'lady in the streets, and a whore in the sack' ben. Maar dat is commentaar van een minnaar, dus dat kon ik wel erg waarderen.

Zullen we het er maar op houden dat jij blijkbaar 'meneer' of misschien wel 'mannetje' genoemd word in het dagelijks leven, omdat jij (nog) niet zo ver bent om met 'mevrouw' aangesproken te worden, vandaar dat flauwe commentaar van je?

Mila.
lange teentjes vandaag?

geef nie hoor, iedereen heeft wel eens een mindere periode

:)

Joy
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

haha tegen mij zeggen ze achter de kassa gwn 'Zeg het maar meisje, hoeveel kost het?'
of 'Dag jongedame'.

Maar ook vaak 'juffrouw' of 'mevrouw' als ze iets willen vragen.
en sommige leuke j0nges zegge wel eens 'prinsjesje' :P

grtjs Laura
tijgertje
ForumFan

Bericht door tijgertje »

bij mij is het juffrouw of mevrouw

schijnbaar lijk ik een stuk ouder dan ik werkelijk ben
wel handig bij klanten 8)
X-Laura-X
dagelijks aanwezig

Bericht door X-Laura-X »

Juliette schreef:Een goeie vriendin van me noemt me wel eens wijffie of princes. Dat vind ik altijd wel lollig. Niks mis met een beetje leuke bijnamen. :)
Afbeelding

:wink:
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

mijn liefste vriendin noemt mij Engel

vind het belangrijker hoe mijn vriendinnen me noemen dan een of andere onbekende :0
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Joy,

<vind het belangrijker hoe mijn vriendinnen me noemen dan een of andere onbekende :0>

Dat is een reuze praktische inslag waarmee je meteen het passabiliteits issue helemaal oplost.

Groetjes Mila.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

nou, das dan een mooie bijkomstigheid
Sem
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Sem »

Kan het hier nooit zonder gekibbel, echt vrouwen he :wink:
Let is toch niet zo op elkaar, en laat elkaar in de waarde, een betere wereld begint immers bij jezelf, en veroordeel elkaar ook niet, kijk eerst is naar jezelf.

Zo dat was er uit.

Ik let er bijna nooit op hoe ik word aangesproken, een keer had ik het door toen zeiden ze jonge man tegen mij. Dat vind ik wel leuk om te horen. :)
Veni, vidi, Vici--- Ik kwam, Ik zag, Ik overwon
Megan
dagelijks aanwezig

Bericht door Megan »

Ik ben gister in een ruzie voor het eerst echt uitgescholden als bitch

Was echt kwaad bedoeld van die vriendin van me

Maar ergens deed het me meer goed als slecht hahahaha
Plaats reactie