Stel je bent een T*....

Algemeen

Moderator: Moderators

Janiek_
ForumDiva 2000

Stel je bent een T*....

Bericht door Janiek_ »

Iemand attendeerde me hierop:

http://www.steljebenteenmens.nl/
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Babette
Forumdiva

Re: Stel je bent een T*....

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Janiek2 schreef:Iemand attendeerde me hierop:

http://www.steljebenteenmens.nl/
Goed gedaan hoor! Laten we vooral doorgaan met ons mens-zijn! :D

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Babette schreef: Laten we vooral doorgaan met ons mens-zijn! :D
Oké, die keuze is gemaakt :) . Nu elke dag meer dan één keuze hoe je dat wilt doen...
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Janiek2 schreef:
Babette schreef: Laten we vooral doorgaan met ons mens-zijn! :D
Oké, die keuze is gemaakt :) . Nu elke dag meer dan één keuze hoe je dat wilt doen...
a) vooral jezelf zijn.
b) andere mensen in hun waarde laten.
c) liefdevol jegens jezelf en anderen in het leven staan.
d) de menselijke diversiteit waarderen.

nb: de volgorde is niet belangrijk.... :wink:

Groetjes en liefs,

Babette.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Lief, leuk en aardig, en naief. De acteurs zijn allemaal blank of spelen anders geaard/gekleurd/denkend, en ook de openlijke rascist, die het niet zo op raciaal gemengde relaties heeft is blank en russisch.
Voor de niet zo op raciaal gemengde relaties hebbenden hoeven we niet zo ver tot in Rusland te zoeken hoor, voorbeelden te over in Nederland zelf.
Hoe ontzettend veel turk/marok ouders/mensen zijn er tegen raciaal gemengde relaties in Nederland? Heeeeeeeeeeeeeeeeel erg veel...........niet moslim is niet goed gaat in die gevallen ook niet op; turk/marok moslim relaties worden door beiden partijen ook al afgekeurd. Laat staan blank/marok/turk relaties.......

Hoe heet zoiets toch ook al weer? Eeeeeeeehhhhhhh.........eeeeeeeeehhhhhhh.......tou nou........eehhhhhh.......dat woord dat zoveel gebruikt werd........ah ja! Rascisme! Dat is waar ook ja.

Resumerend: zolang dit soort campagnes zich met alleen blanke acteurs/actrices zich uitsluitend en alleen op blanken richt om hun gedrag en denkwijze 'te corrigeren' is en blijven dergelijke anti rascisme campagnes voor mij volstrekt ongeloofwaardig.
Allochtonen kunnen er ook wat van, van (openlijk!!) rascisme bedrijven, majah, die worden nog steeds niet aangesproken door organisaties als Amnesty International, het Anti Rascisme Platform etc.

Hoe noem je dat ook al weer, dat buitensluiten van allochtonen als zijnde menselijk en kunnende discrimineren en rascisme bedrijven?

Oh ja.......ontluisterend.

Mila.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Mila,

Ben jij er ook bij, op 4 mei, in Amsterdam bij het Homomonument?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Stel.....je bent een T meisje, in dit geval een turk meisje, en je bent verliefd op een blanke nederlander, maar je ouders en broers mogen dat niet te weten komen, want dreigen met moord en doodslag ivm 'de familie-eer'.......wat doe je dan?

Je verzwijgt de relatie met je blanke vriend, in doodsangst voor je familie levend. dat de 'roddels' over je aan de oppervlakte komen.

Je gaat de confrontatie aan, daarbij een levensgroot risico lopend dat je door een van je broers gekeeld word.

Je maakt het uit met je blanke vriend, en laat je uithuwelijken aan een letterlijk en figuurlijk achtergebleven neef van je in Turkije, die uiteraard hier in Nederland komt wonen, jullie gaan natuurlijk NIET in Turkije wonen, stel je voor zeg!

Stel, je bent een middelbare marokkaanse Fatima, al jaren getrouwd met Achmed, die genoeg van je heeft, nadat je hem je maagdelijkheid en ettelijke zonen en (minder belangrijk) dochters hebt geschonken. Jij voelt aan dat tijdens de volgende vakantie naar Marokko Achmed jou je nederlandse paspoort afpakt en je bij je schoonfamilie aldaar dumpt, zodat Achmed een andere, piepjonge, analfabete maagd kan importeren, lekker vers, en vooral niet mondig. En jij als een stuk vuil door de schoonfamilie behandeld zult worden.
Wat doe je dan?

Je spreekt Achmed tegen, en wilt niet 'op vakantie naar Marokko', omdat je aan je water aan voelt dat er iets staat te gebeuren. Risico: je word als ongehoorzame vrouw gezien, en moord en doodslag volgt.

Je vlucht naar een Blijf van mijn Lijf huis en voor de rest van je bestaan blijf je vluchten voor je ex man en zonen, omdat je de 'familie eer' bezoedeld hebt, en 'voor roddels in de omgeving gezorgd hebt'.

Stel, je bent een turk/marok en je bent homo.
Wat doe je dan?

Je verteld het je familie, met als risico dat je met je hoofd naar beneden van een hoog gebouw gegooid word.

Je verteld het je familie, en verteld er meteen even bij dat ook oom Hassan, broer Mohammed en neef Rachid helemaaaaaaaaaaaaal niet vies zijn homosexueel gedrag, maar dat zij dat geheel anders zien omdat het alleen (nood) sexualiteit betreft en geen homo liefde. En liefde is toch altijd mooi en groots en meeslepend? Oh....hmmmmmmm......dat geldt alleen in de blanke cultuur, niet in de arab cultuur (uithuwelijken enzo).

Het zou toch zo prettig zijn geweest als bovenstaande (zeer vaak in Nederland voorkomende) voorbeelden even mee werden genomen in dat Amnesty International filmpje, voor zover allochtonen daar al naar kijken, laat staan zich door laten beinvloeden dan........

Maar nee, dat zit er niet in, want het zijn uitsluitend en alleen autochtonen en blanken die aangesproken dienen te worden.

Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Hoi Mila,

Ben jij er ook bij, op 4 mei, in Amsterdam bij het Homomonument?>

Ja, dan ben ik er. Maar alleen bij het homomonument hoor, met anderssoortige 'kijk eens wat er met de joden gebeurt is tijdens 40-45, en nu gaat het de allochtonen gebeuren' wil ik beslist niet geassocieerd worden.
Vooral niet als die allochtonen *zelf* regelmatig net als hitlers bruinhemden in de jaren 30 voor synagogen staan om de bezoekers luidkeels uit te schelden, te bespugen en te bekogelen met stenen.

Voor wat dat betreft ben ik consequent: (openlijk) rascisme en openlijke discriminatie word zeer zeker niet alleen door blanken bedreven.

Daarbij ben ik nou niet bepaald masochistisch, en laat ik me geen schuldgevoel aanpraten. Laat staan dat ik ziende blind en horende doof aan allerlei eenrichtingsverkeer anti rascisme en discriminatie zelf kastijding doe.

Mila.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Mila,

Ik ben blij dat je er ook bij bent als je wel iets zelf kunt doen.

En verder: "de allochtonen" bestaan voor mijn gevoel niet. Er zijn net zo goed allochtonen als autochtonen die het gedrag wat jij beschrijft sterk afkeuren. Het is goed om je ook dat te realiseren. Het is ook nog steeds zo dat allochtone jongeren meer moeite hebben met het vinden van werk dan autochtone - om maar een voorbeeld te noemen. Ik denk dus dat het wel degelijk zin heeft om te kijken of die mensen werkelijk een eerlijke kans in onze maatschappij krijgen.

Groetjes,

Frederique
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mila schreef:Daarbij ben ik nou niet bepaald masochistisch, en laat ik me geen schuldgevoel aanpraten. Laat staan dat ik ziende blind en horende doof aan allerlei eenrichtingsverkeer anti rascisme en discriminatie zelf kastijding doe.

Mila.
Zo ken ik je weer....

Dus dan ben jij juist bepaald sadistisch en praat jij anderen graag een schuldgevoel aan? En doe je van jouw kant uit graag aan racisme en het kastijden van anderen?

Of is dat te zwart/wit gedacht?
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Frederique_ schreef:Hoi Mila,

Ik ben blij dat je er ook bij bent als je wel iets zelf kunt doen.

En verder: "de allochtonen" bestaan voor mijn gevoel niet. Er zijn net zo goed allochtonen als autochtonen die het gedrag wat jij beschrijft sterk afkeuren. Het is goed om je ook dat te realiseren. Het is ook nog steeds zo dat allochtone jongeren meer moeite hebben met het vinden van werk dan autochtone - om maar een voorbeeld te noemen. Ik denk dus dat het wel degelijk zin heeft om te kijken of die mensen werkelijk een eerlijke kans in onze maatschappij krijgen.

Groetjes,

Frederique
precies! "Allochtonen en autochtonen", wat een afschuwelijke woorden! Medelanders lijkt me een stuk genuanceerder. En Medelanders laten deelnemen aan onze "maatschappij" lijkt me een stuk zinvoller dan mensen buitensluiten.

@Mila: wie heeft het hier over een schuldgevoel? Ik voel me in ieder geval niet schuldig. Als je andere mensen laat deelnemen vanuit een schuldgevoel, maakt dit het geheel buitengewoon ongelijkwaardig, en daar zit 'em nou net het probleem. Of je het nu leuk vind of niet, we zullen het met z'n allen moeten doen, en niet vanuit een wij-zij opvatting.

Groetjes en liefs,

Babette.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Zo ken ik je weer.... >

Nou, nu je het zegt? Toen ik die link opende en het woord Amnesty zag dacht ik al.........oh jee! Eeeeeennnnnnnnnnnnnnn ja hoor, de acteurs blank, de issues blank, geen woord over allochtoon wangedrag qua rascisme en discriminatie, heel voorspelbaar in de jaren 70/80 blijven hangen.
Inmiddels leven we in 2007, en blijken de allochs geen zielige slachtoffers of halve heiligen verschoond van rascistisch gedrag etc, maar helaas helaas, Amnesty is niet 'meegegroeid' in deze ontwikkelingen.

Wat ik nog het meest frappant vond, was die sketch over 2 homo's die 'tegengewerkt worden door het gezag'. Anno 2007! Volledig erkend, homohuwelijk enzenz, maar het 'gezag' word gepersonificeerd door een (blanke) politieagent!
Je raadt het al: die homo's hadden in dat filmpje beter 'tegengezeten' kunnen worden door homofobe allochtonen.

Dat zou toch veel realistischer zijn, gezien de situatie vandaag de dag?

Stel.........je bent een blank meisje of vrouw, en je woont in Amsterdam West, Oost of Noord, en je word regelmatig luidkeels voor 'HOER' uitgemaakt omdat je blank bent en geen hoofddoek draagt.

Wat zou jij doen?

Óók al veel voorkomend vandaag de dag, maar uiteraard niet als voorbeeld gebruikt in dat filmpe van Amnesty, volgens Amnesty bestaat dergelijk gedrag namelijk helemaal niet.

Mila.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Mila,

Ter geruststelling: afgelopen zaterdag werd er in een Haagse tram gecontroleerd. Tussen twee haltes in vroegen controleurs in burger (ze identificeerden zich wel als controleur) om de plaatsbewijzen. Op één-na-alle controleurs hadden een allochtoon uiterlijk. Bij de passagiers die gepakt werden omdat ze geen geldig kaartje hadden zaten zowel allochtone als autochtone mensen.

Als ik jouw berichten zo lees dan ben ook jij in een bepaald wereldbeeld blijven hangen. Jammer, want je doet er veel mensen (waaronder jezelf) ernstig mee tekort. Waarmee ik niet wil zeggen dat het gedrag wat jij beschrijft niet klopt of dat ik dat goedkeur. Wat ik er wel mee wil zeggen is dat het van de andere kant (autochtone mensen die allochtone mensen dwars zitten) net zo goed voorkomt en dat jij een (te) zwart-wit gekleurd beeld probeert neer te zetten alsof allochtonen als groep een probleem vormen. En dat is een beeld waartegen ik me verzet.

Groetjes,

Frederique
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Ik kom net op de juiste benaming voor een filmpje als dit, en dan vooral die loze sketch over die 2 homo's 'die tegengewerkt worden door het gezag'.

Infantiel.

Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Stel het je eens voor: het is koninginnedag, stralend weer, 's morgens vóór half tien, je woont in Amsterdam en je krijgt zo'n ingeving:

mila schreef:Ik kom net op de juiste benaming voor een filmpje als dit, en dan vooral die loze sketch over die 2 homo's 'die tegengewerkt worden door het gezag'.

Infantiel.

Mila.

Die dag kan niet meer stuk...
Plaats reactie