Esther Vos schreef:Ik weet niet of dit misschien het begin is van wat eigenlijk een nieuw draadje moet zijn, maar we zien wel.
Ik heb er persoonlijk veel moeite mee met hoe er vaak over prostitutie wordt gesproken, let wel vrijwillige prostitutie.
Als iemand hier voor kiest dan is daar m.i. niets mis mee.
Hier is die draad dan
Ik heb namelijk ook ooit heel vaak met prostituees van doen gehad en weet deze beroepsstand vol te waarderen.....heb jarenlang samen met mun ex donderdags en vrijdags in een erg nobele SM-studio toegebracht en talloze gesprekken met hun gehad en weet nu dondersveel over wat mannen en sommige vrouwen zo aan uiteenlopende fantasien hebben, leuke als ook onsmakelijke verhalen waren daar onder hoor.......petje af voor het therapeutisch nuttige inzet van de werkende dames en jawel ook van de weinige heren, die deze beroep uitoefenen......ik zal het nie kunnen opbrengen, het vergt veel inlevingsvermogen en overwinning dit te doen.....
......mijn stelling is gewoon, wie er slecht over deze beroepsgroep praat, vertelt veel over zich zelf!
Prostituees zijn gewoon nodig, het zal erg aantoe gaan, zullen hun niet bereid zijn, hun diensten aan te bieden......
groetjes vanuit Carimate/Como
Mara, dit schrijvende op een plekje waar 100 meter verder een aantal van hun langs de straat staat
Vrijheid-blijheid, natuurlijk. Toch heb ik wel een paar "maren": met de mate van vrijwilligheid is het volgens mij vaak niet zo rooskleurig gesteld. En het verschil in status en vooral zichtbaarheid tussen prostitué(e)s en prostituanten vind ik ook niet kloppen. En de aanname dat het mis zal gaan met de wereld als vrouwen er niet garant voor staan dat mannen aan hun gerief komen gaat mij een beetje teveel van Freud's stoommachinemodel uit.
Esther Vos schreef:Hallo Janiek,
Ik zou graag reageren op je repliek, maar je gebruikt veelal termen als “iets”, “degenen”, “vaak” en “factoren” zonder dat hier specifieke zaken aan gekoppeld zijn. Zou je deze willen toelichten zodat we er toch een goed gesprek erover kunnen voeren.
Al die wat afzwakkende termen zijn een "hypercorrectie" op de neiging tot generaliseren die ik bij dit onderwerp meer heb dan me lief is. Ik denk dat ik jouw verontwaardiging tegen de stigmatisering van prostitué(e)s helemaal deel, maar mijn probleem met het hele gebeuren is vooral de onvrijwilligheid.
Wat betreft die "nymfomanie" als motivatie, moet ik meteen denken aan de problematiek van seksueel misbruik in de kindertijd van de jongens of vrouwen in kwestie, die in veel gevallen de oorzaak daarvan is.
En vanuit mijn eigen seksualiteitsbeleving kan ik me gewoon erg moeilijk voorstellen wat daar aan "arbeidsvoldoening" uit te halen valt. Op dat terrein voelt "dienstbaarheid" voor mij niet hetzelfde als op andere terreinen van zorg.
<En de aanname dat het mis zal gaan met de wereld als vrouwen er niet garant voor staan dat mannen aan hun gerief komen gaat mij een beetje teveel van Freud's stoommachinemodel uit>
Hmmmmmmmmmmmmmm........ook wel een beetje voor de hand liggend, vind je zelf ook niet?
Ik ken een paar (ts) hoeren, en voor wat betreft de hoerenlopers gaat het niet uitsluitend om 'gewone' sex en 'machtsverhoudingen' alleen, maar eigenlijk het meest om de 'diversiteit' die ze bij het prinsesje thuis niet kunnen krijgen.
Meestal omdat dat 'sociaal geconstrueerde' heteroprinsesje niet eens weet wat de ware sexuele aard van haar man is, en indien wel, er niet aan mee wil werken.
Zoals....... lingerie dragen, travestie en verkleedpartijtjes, 'rollenspellen', vernederd worden (gaat voor veel mannen op), anale sex (passief ook ja), en natuurlijk de overige 'parafiliën'/perversiteiten.
En ook om te veronderstellen dat alle hoeren per defenitie uit een soort slachtofferschap in de prostitutie beland zijn vind ik wat ver gezocht. Tuurlijk gaat dat voor sommige hoeren op, maar er zijn ook 'geboren' hoeren, die het beroep toevallig goed ligt.
Zo iemand ken ik; toen ik haar ontmoette viel me op dat ze een gewone, casual geklede, knappe vrouw is, maar alle he/bi mannen die we voorbij kwamen reageerden (sterk) op haar, ongeacht of die nou met vrouw/vriendin en evt kindjes rondliepen of niet.
Ze heeft een sterke uitstraling, en ze maakt er gebruik van, want ze verdiend meer dan goed (in een chique club). Daarbij houdt ze van (casual) sex, en klaagt soms dat een klant eerder klaar was dan zij......lolz! Ook de 'stouterdjes' onder de klanten hebben haar warme belangstelling, ze weigert ze niet.
Dat hoerengebeuren is gewoon niets meer en niets minder dan een zakelijke transactie, waarbij de hoer in kwestie bepaald hoe ver ze gaat, en niet de klant.
En tjah, als er geen hoeren waren, wat dan voor al die keurige heteromannen met geheime wensen en verborgen fantasieën?
Die denken dan terecht te kunnen bij homo's, tv's en ts'en, ook al een gemarginaliseerde groep, net als hoeren.
En als er een middel gevonden zou worden om homo/transsexualiteit/tv te voorkomen?
Dan zouden alle bi mannen een nog angstiger en stiekemer bestaan leiden in een 'volkomen 'hetero'wereld' waarin alle afwijkende zaken als ziekelijk beschouwd worden.
Want homo/transsexualiteit/tv heeft de onverbloemde aandacht van vele, vele 'wetenschappelijk' onderzoekers die naar oorzaken, en dus een genezing zoeken.
Helaas zien ze daarbij de vele, vele bisexuelen standaard over het hoofd.
Omdat die 'sociaal' aangepast zijn, en deels 'genezen', omdat ze zich vaak, heel vaak uit sociale angst en schaamte als 'hetero' voordoen.
mila schreef: En ook om te veronderstellen dat alle hoeren per defenitie uit een soort slachtofferschap in de prostitutie beland zijn vind ik wat ver gezocht.
Ik had juist de zorgvuldigheid betracht om "vaak" of "veelal" te schrijven, hoewel ik me ook wel bewust ben van een zekere bias als er over dit onderwerp gesproken wordt.
Je verhaal over die arme bi-mannen, stiekum levend. over het hoofd gezien door de wetenschap etc. doet me toch alweer denken aan Opa Freud. Die zag biseksualiteit als een infantiele belevingsvorm, die een man diende te ontgroeien. Vrouwen zag hij als "polymorf pervers", maar dat zal in zijn tijd wel hebben betekend dat de vrouwelijke seksualiteit primair ten dienste stond van de voortplanting en zich verder maar had te presenteren als een vormeloze materie waar de man zijn stempel op kon drukken. Hij was ook de uitvinder van het "vaginale orgasme" als norm voor de vrouw, kennelijk op grond van eigen ervaring...
Nee, als je suggereert dat de seksindustrie, meer dan de wetenschap, aantoont hoe de menselijke (mannelijke?) seksualiteit in werkelijkheid in elkaar steekt, dan kan ik je wel gelijk geven.
Zou ook daarvoor kunnen gelden dat "de mannelijke seksualiteit" vele vormen kent - waardoor ook dit soort algemene uitspraken eigenlijk nooit waar zijn?
Janiek, zo'n ouwe knakker uit een andere eeuw heeft ook nie echt die blik op bepaalde dingen, dan de werkende dames van tegenwoordig en dan bedoel ik diegenen met een lang ervaringsleven als prostituee!
Ik heb veel met vrouwen te maken gehad, die al wat rijker waren aan ervaringen en op vele plaatsen al hebben gewerkt en dat zeker nie gedwongen.....zeg rustig maar de Edelhuren(duits), ik ken un paar die op de Rethelstrasse in Dusseldorf hebben gewerkt of nog werken bvb
Een eigenares van een erg sjieke sm-studio in Gelsenkirchen is sinds nu bijna 20 jaar een hechte vriendin van me en een vroege ex van me heeft un tijd bij haar gewerkt. Un andere vriendin werkt daar nog en had vroeger un lange tijd bij *die Grafin* in Dusseldorf gewerkt.
Verder ben ik met mun nederlandse ex in vele erg fijne bordelen geweest, zij heeft voor vele vrouwen daar de werkkleren op maat gemaakt.
Ik kan Mila wel volledig gelijk geven, mannen zijn in het algemeen allemaal bi of zoiets tenminste, elke dame zei het zelfde, erg vele mannen houden bvb van anaal, aktief net zo zeer als passief, erg velen houden ervan, dat de rollen bij het spel uns omgedraait worden, zelfs uit de antieke is bekent, dat seksualiteit onder mannen een uitlaatklep was voor de sterkere drift en drang naar nieuwe ervaringen. Seksualiteit staat erg cetraal bij mannen en ook de uiteenlopende wensen liggen niet allemaal in de smaak bij de aangetrouwde......