Mila schreef in antwoord op mijn posting
<1963 (ruim voor internet, T&T, trav. org, genderteam enz.) in ballingschap in Parijs (gevlucht voor het regime van de toenmalige sjah in Perzie (Iran) een boek heeft geschreven.
Hierin stelde hij toen dat: er is geen restrictie op een corrigerende operatie, verwijzende naar een aanpassing van iemand die om het simpel te houden, "geboren is in een verkeerd lichaam". >
Oepsie, kleine chronologische vergissing hier.........in 1963 waren er maar amper transen, laat staan dat het bestaan van TS bekend was, laat staan dat 'men' er over schreef.......voor zover ik uit die docu over TS in Iran begreep, die een paar maanden geleden op tv uitgezonden werd, werd TS pas in de jaren 80 door Aya K 'erkend', dankzij een interview met een van de eerste -behandelde- transen in Iran. Zij was degeen die aanhield, en aandrong op een behandeling, waardoor Aya K aan het denken werd gezet.
<in 1963, toen Ayatollah Khomeini in Parijs zat en dat boek schreef, hadden we nog geen problemen met sommigen van de Marrokaanse jeugd, moslim fundementalisme, omdat de buitenlandse gast arbeiders waren Spanjolen, Italianen, Turken, wat Hindoes en nog wat anderen, misschien het besef dat men gast was in dit land.?>
Oepsie, kleine chronologische vergissing hier......de 'gasten' arriveerden namelijk vanaf midden jaren 60 hier, en hun 'aanhang' vanaf de jaren 70 tm de jaren 90, 'in het kader van de gezinshereniging' (Úitvinding' van de PVDA.)
Suriname werd pas in 1975 onafhankelijk, dus pas vanaf die tijd kwamen de hindoe's, creolen, javanen vanuit Suriname hier naar toe.
Overigens las ik laatst een leuke, 'politiek incorrecte' opmerking van ons aller Hafid Bouazza (ja, een marok) in het kader van politiek correcte blindheid (ik hou van die man trouwens):
'Wat dieren voor Marianne Thieme zijn, (die van de partij van de dieren), dat zijn moslims voor de PVDA.
Moraal van dit verhaal:
googelen, voor je foutieve jaartallen en feiten vermeld.
Wel daar gaan we dan, zoals wel vaker lees je de dingen zoals jij wilt en ben je blind voor wat er werkelijk geschreven werd:
Van dat boek in 1963, ik had geen zin in een uitgebreid verhaal maar je dwingt me ertoe gezien je opmerking dat ik foute jaartallen en feiten vermeld, helaas in het Engels.
Het staat in Wikipedia en ik heb enkele minder belangrijke stukjes weggelaten ander wordt het zo een lang verhaal.
[/quote]
[edit] History
[edit] Pre-1979
In 1963, Ayatollah Ruhollah Khomeini wrote a book in which he stated that there is no religious restriction on corrective surgery. At the time Khomeini was a radical, anti-Shah revolutionary and his fatwas did not carry any weight with the Imperial government, which did not have any specific policies regarding transgendered individuals.[1]
[edit] After the Revolution
The new religious government that came to be established after the 1979 Revolution classed transsexuals and transvestites with gays and lesbians, who were condemned by Islam and faced the punishment of lashing and death under Iran's penal code.
One early campaigner for transsexual rights is Maryam Hatoon Molkara, who was formerly a man known as Fereydoon. Before the revolution, she had longed to become a woman but could not afford surgery. Furthermore, she wanted religious authorization. Since 1975, she had been writing letters to Ayatollah Khomeini, who was to become the leader of the revolution and was in exile. After the revolution, she was fired, forcedly injected with male hormone, and institutionalized. She was later released with help from her connection, and she kept lobbying many other leaders. Later she went to see Khomeini, who had returned to Iran. At first she was stopped and beaten by his guards, but eventually Khomeini gave her a letter to authorize her gender reassignment operation. The letter is later known as the fatwa that authorizes such operations in Iran.[2]
A small number of Iranian clerics have advised that homosexual men and women undergo gender reassignment in order for them to be able to live "normal lives".
[edit] Contemporary status
Khomeini's original fatwa has since been reconfirmed by the current Supreme Leader of Iran, Ayatollah Ali Khamenei, and is also supported by many other Iranian clerics.
Hojatoleslam Kariminia, a mid-level cleric who is in favor of transgender rights, has stated that he wishes "to suggest that the right of transsexuals to change their gender is a human right" and that he is attempting to "introduce transsexuals to the people through my work and in fact remove the stigma or the insults that sometimes attach to these people." ]
Hopelijk zo duidelijk?
en verder
Spanjolen en Italianen - lezen Mila het staat er - waren al in Nederland sinds de jaren 50 en ze werkten voornamelijk in de kolenmijnen die in 1974 werden gesloten. Turken werkten in de textiel in Twente. Dus niks midden vanaf midden 60, je zit er finaal naast ze waren er al lang.
Dit was de grootste groep en mijn posting was om een vergelijking te trekken tussen de "groepen" buitenlanders en toen en hoe men integreerde zonder noemens waardige problemen in de Nederlandse samenleving.
Moraal van dit verhaal: Mila ga eens lezen wat er staat en niet wat je wilt lezen en als je het niet kan volgen, ga eens googelen (Mila's standaard advies) voordat je reageerd met foutieve jaartallen en feiten op gefundeerde postings.
Adriana