Spraakmakende zaken: Edwin van Onselen

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Spraakmakende zaken: Edwin van Onselen

Bericht door Frederique_ »

Edwin van Onselen is plastisch chirurg. In zijn privé kliniek overleed eerder dit jaar de 21-jarige Marion. Volgens Van Onselen wordt er consequent een verkeerd beeld van hem en zijn werk geschetst. In Spraakmakende Zaken vertelt hij over de operatie met de fatale afloop. "Het meest dramatische moment is het moment dat het duidelijk is dat er iets faliekant mis is."

Justitie en de inspectie zijn nog steeds bezig met het onderzoek. Voor zowel de familie van het slachtoffer, als voor van Onselen is het nog steeds onduidelijk wat er nou precies mis is gegaan. "Iedereen speculeert er lustig op los en dat is heel grievend om mee te maken. De meest bizarre speculaties, die absoluut onterecht zijn, worden in de media gelanceerd." Van Onselen laat het er niet bij zitten. "Ik ben niet van plan om te zwijgen omdat ik naar eer en geweten heb gehandeld en niets te verbergen heb".

Discussiegast Sunny Bergman heeft zo haar twijfels over de integriteit van de plastisch chirurg. Zij is documentairemaakster en heeft met haar documentaire 'Beperkt Houdbaar' over plastische chirurgie, veel stof doen opwaaien. Er wordt gediscussieerd over de vraag wat mooi is en waarom er zo veel mensen zo fanatiek met hun uiterlijk bezig zijn.

Sunny: "Veel vrouwen komen bij de plastisch chirurg omdat ze het gevoel hebben dat ze niet normaal zijn, omdat ze zich identificeren met gephotoshopte beelden." Kiezen we nog wel echt zelf om iets aan ons lichaam te veranderen of worden de schoonheidsidealen ons opgedrongen?

[Bron: Ikon-site]
Kijk ook eens op de genderkalender !
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Ik heb de uitzending gezien ja, en dr van Onselen is zo ongeveer een heilige in mijn ogen, dat hij zo rustig bleef onder de belachelijke beschuldiging van Sunny, de docu maakster, als zou hij de patiente zo ongeveer vermoord hebben door haar te accepteren als lange, zeer slanke patiente voor een liposuctie.

Hij kon maar nauwelijks vertellen dat hij die patiente accepteerde voor een liposuctie revisie omdat de resultaten van de originele lipo uitgevoerd door een andere chirurg in Belgie niet goed gelukt waren.

Verder kwam de vrouw die perse een lipo wilde en ondergaan heeft ook maar nauwelijks aan het woord; ze vertelde dat ze moeite had met vet ophopingen, die ze met sporten en dieten tevergeefs trachtte te bestrijden en het afvallen ging ten koste van haar gezicht, waar ze teveel afviel, en niet op de gewenste plaatsen.
Ze vertelde dus ook dat haar man van haar hield zoals ze was met vetrollen en al, en dat die lipo voor hem zeker niet hoefde, maar ze deed het voorzichzelf , maar ook dit kwam niet helemaal goed uit de verf. Wel dat ze de pijn van een dergelijke behandeling onderschat had maar desalniettemin zeer tevreden is met de resultaten, als terzijde dan in de uitzending....

Wat wel goed uit de verf kwam, was de jonge, knappe vrouw die zo te zien alles mee had qua uiterlijk en die vanuit het publiek geinterviewd werd, en die vertelde dat mensen maar beter psychologische hulp kunnen zoeken ipv plastisch chirurgie ondergaan.

Ja, kunst, zij ziet er al perfect uit, dus dat is makkelijk oordelen, samen met Sunny, die tot op het laatste moment van de uitzending dr van Onselen van alles aan aantijgingen door de strot probeerde te duwen .

Wat een vreselijk mens, die Sunny de docu maakster.

Dr v Onselen komt op mij over als een volstrekt integer mens.

Overigens zijn er nogal veel mannen die plastisch chirurgie willen of ondergaan hebben, en dat getal is stijgende. En er gaat ook wel eens iets mis bij bv haartransplantaties en penisverlengingen.

Mila.
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

mee eens

probeer maar eens een operatie, al dan niet cosmetisch, te ondergaan waarin geen goede samenspraak is tussen operateur en patiente. Het is grote onzin om als prachtige jonge vrouw te beweren dat anderen slachtoffer zijn van het prachtige jonge vrouw willen zijn.

Van een door het leven getekende onpassabele bejaarde trans die kracht en liefde uitstraalt zou ik dergelijke woorden in mijn hart kluisteren,

maar die halen het niet op tv? waarom niet? gediskwalificeert als kijkcijfer kanon, da s pas onrechtvaardig

maar dit klinkt meer als opperwezens naar keuze dat het over haar mensjes heeft
terra incognita
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mila schreef:Wat wel goed uit de verf kwam, was de jonge, knappe vrouw die zo te zien alles mee had qua uiterlijk en die vanuit het publiek geinterviewd werd, en die vertelde dat mensen maar beter psychologische hulp kunnen zoeken ipv plastisch chirurgie ondergaan.
Wat een gotspe om vanuit die positie zoiets over anderen te zeggen :-? .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Plaats reactie