Spiritualiteit/alternatieve geneeswijzen etc.
Moderator: Moderators
-
dhiamara
- ForumFan
Spiritualiteit/alternatieve geneeswijzen etc.
Hoi, gezien mijn eigen achtergrond en mijn interesse in spiritualiteit/ alternatieve geneeswijzen, die grotendeels ontstaan is vanuit mijn zoektocht naar wie ik ben, en daarbij het gevoel had dat ik in die tijd mijn vrouwelijke gevoelens uit kon dragen en mee laten spelen, vraag ik mij af hoe dit bij jullie is geweest.
Ook deze vraag kwam weer naar voren naar aanleiding van mijn stukje over vroegere gender - identiteit waarin medicijnmannen/vrouwen, sjamanisme e.d naar voren kwam.
Ik weet wel dat dit onderwerp in het algemeen veel aanhangers trekt maar bekijk het even in relatie met het tv/tg/ts gegevens.
Ook deze vraag kwam weer naar voren naar aanleiding van mijn stukje over vroegere gender - identiteit waarin medicijnmannen/vrouwen, sjamanisme e.d naar voren kwam.
Ik weet wel dat dit onderwerp in het algemeen veel aanhangers trekt maar bekijk het even in relatie met het tv/tg/ts gegevens.
With Love and Lightness.
"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Ik heb veel voorbij zien komen op dat gebied, misschien omdat mijn kinderen op de Vrije School zitten, maar ik kan er zelf niet warm voor lopen. Zo af en toe een gedicht van Rilke, dat is voor mij voldoende. En schoonheid ervaren en de vitaliteit en verwondering van mensen om mij heen.
Wat ik ervan gezien heb, gaat het teveel over antwoorden allemaal.
Wat ik ervan gezien heb, gaat het teveel over antwoorden allemaal.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
- Chantal C.
- Forumdiva
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hoi,
Ik heb "matig" ingevuld: aan de ene kant vind ik het best interessant om meer te weten van alternatieve stromingen, aan de andere kant blijf ik wel met de voeten op de grond staan - zodra het te veel gaat "zweven" ben ik weg...
Groetjes,
Frederique
Ik heb "matig" ingevuld: aan de ene kant vind ik het best interessant om meer te weten van alternatieve stromingen, aan de andere kant blijf ik wel met de voeten op de grond staan - zodra het te veel gaat "zweven" ben ik weg...
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Mijn afkeer van 'altenatieve geneeskunde' stamt uit het feit dat indertijd een vriend van mij hiv+ bleek; totale paniek.
En in die totale paniek, mede dankzij de eerste ziektebeelden van AIDS liep hij de deur plat bij iriscopisten, podologen en dergelijke figuren.
Ik ben eens met hem meegeweest, en wat ik zag was.......dat hij wanhopig was, en aan de lippen van de 'alternatieve geneeskundige' hing, die op zijn beurt een vorm van (financiele) macht uitoefende.
Natuurlijk kwam hij geen stap verder met al die alternatieve geneeskunde, en daarbij vertelde ik hem........'hee, als dit echt werkt, waarom zijn er dan nog aidspatienten'?
Ik heb gepraat als brugman om hem aan de hiv medicatie te laten gaan, wat weliswaar heftig kan zijn, maar in die zin werkt dat het een totale uitbraak van aids voorkomt.
Ik geloof in reguliere geneeskunde, en ik geloof in chemicalieën........in mijn geval hormonen.
Hoewel ik me voor kan stellen dat iemand in zijn/haar wanhoop naar allerlei schimmige alternatieve geneeswijzen grijpt. En aldus financieel een veer laat, en zich emotioneel afhankelijk maakt van 'alternatieve geneeskundigen', in mijn ogen inhalige kwakzalvers.
Die figuur van het Kushi instituut in Amsterdam......die indertijd voor de rechtbank gesleept werd omdat hij indirect de dood van een patient op zijn geweten had, omdat hij haar min of meer verboden had reguliere geneeskunde op te zoeken........
Geen centje spijt, geen moment berouw over haar dood, maar wel heel erg boos omdat hij als alternatief 'geneeskundige' 'niet serieus genomen werd'.
Weerzinwekkend.
Mila.
En in die totale paniek, mede dankzij de eerste ziektebeelden van AIDS liep hij de deur plat bij iriscopisten, podologen en dergelijke figuren.
Ik ben eens met hem meegeweest, en wat ik zag was.......dat hij wanhopig was, en aan de lippen van de 'alternatieve geneeskundige' hing, die op zijn beurt een vorm van (financiele) macht uitoefende.
Natuurlijk kwam hij geen stap verder met al die alternatieve geneeskunde, en daarbij vertelde ik hem........'hee, als dit echt werkt, waarom zijn er dan nog aidspatienten'?
Ik heb gepraat als brugman om hem aan de hiv medicatie te laten gaan, wat weliswaar heftig kan zijn, maar in die zin werkt dat het een totale uitbraak van aids voorkomt.
Ik geloof in reguliere geneeskunde, en ik geloof in chemicalieën........in mijn geval hormonen.
Hoewel ik me voor kan stellen dat iemand in zijn/haar wanhoop naar allerlei schimmige alternatieve geneeswijzen grijpt. En aldus financieel een veer laat, en zich emotioneel afhankelijk maakt van 'alternatieve geneeskundigen', in mijn ogen inhalige kwakzalvers.
Die figuur van het Kushi instituut in Amsterdam......die indertijd voor de rechtbank gesleept werd omdat hij indirect de dood van een patient op zijn geweten had, omdat hij haar min of meer verboden had reguliere geneeskunde op te zoeken........
Geen centje spijt, geen moment berouw over haar dood, maar wel heel erg boos omdat hij als alternatief 'geneeskundige' 'niet serieus genomen werd'.
Weerzinwekkend.
Mila.
- Chantal C.
- Forumdiva
mila schreef:Mijn afkeer van 'altenatieve geneeskunde' stamt uit het feit dat indertijd een vriend van mij hiv+ bleek; totale paniek.
Generaliseren heeft Mila een patent op lijkt het...mila schreef:En aldus financieel een veer laat, en zich emotioneel afhankelijk maakt van 'alternatieve geneeskundigen', in mijn ogen inhalige kwakzalvers.
Ook hier moet je het kaf van het koren kunnen scheiden. In de alternatieve hoek zijn ook mensen werkzaam die mensen helpen voor nop of voor een schijntje. Er lopen helaas ook een hoop figuren rond die er een slaatje uit willen slaan. De goeden lijden dan onder de kwaden.
Maar om dan te zeggen dat het kwakzalvers zijn vind ik persoonlijk een beetje ver gaan.
Wat mij vooral trekt in de "alternatieve geneeskunde" is meer het psychologische aspect. Via bv Touch for Health kom je heel snel achter psychische dingen die op lichamelijk of emotioneel niveau je ontwikkeling blokkeren.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hoi Chantal,
Ik ben het helemaal met je eens. In de reguliere psychologische wereld denkt men eerder dat de psyche afhankelijk is van het lichaam. In de alternatieve wereld denkt men dat het andersom is. En helaas lijken er weinigen te zijn die denken dat het beide tegelijkertijd waar kan zijn?!
Ze zouden gewoon meer samen moeten werken en elkaars werk serieuzer moeten nemen...
Groetjes,
Frederique
Ik ben het helemaal met je eens. In de reguliere psychologische wereld denkt men eerder dat de psyche afhankelijk is van het lichaam. In de alternatieve wereld denkt men dat het andersom is. En helaas lijken er weinigen te zijn die denken dat het beide tegelijkertijd waar kan zijn?!
Ze zouden gewoon meer samen moeten werken en elkaars werk serieuzer moeten nemen...
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !