enJoanne schreef: Mijns inziens gaat dat vaak gepaard met het prive houden van je trans zijn en het verbergen van je verleden. Volgens mij is dat nou juist waarom ik besloten heb die behandeling te volgen. Om geen verstoppertje meer te hoeven spelen. Als ik me als vrouw door het leven zou slaan dan ben ik volgens mij weer net zo hard verstoppertje aan het spelen als voor mijn transitie. Daar pas ik voor eerlijk gezegd.
deze poll...Joanne schreef:Mijns inziens kun je het respect en de acceptatie afdwingen. Tenminste hier in Nederland wel. Ik ga dan wel als vrouw door het leven maar doordat ik het vertik te verhuizen en ik hier ook mijn transitie heb ondergaan is het algemeen bekend dat ik trans ben. Volgens mij houdt dat ook in dat ik niet passabel ben. Zolang ik hier blijf wonen zullen ook nieuwkomers weten dat ik een mannelijk verleden heb omdat het vaak over de tong gaat. Toch kan ik gewoon over straat (al heb ik natuurlijk wel de nodige nare ervaringen gehad) en dat komt omdat ik blijf komen op de plekken waar ik het naar mijn zin heb. Ook al hebben de mensen daar best wat moeite met mijn verschijning. Iedereen heeft er een mening over en die is niet altijd positief. Toch wordt het al minder opzienbarend hoe langer ik gewoon blijf doen of er niets aan de hand is. Binnen een half jaar is niemand er meer van onder de indruk en ben ik al lang gewoon Joanne. Wat ik zeggen wil is dat er best mee te leven valt als je niet passabel bent uiteindelijk zullen mensen aan je wennen als je gewoon blijft doen wat je wil. Alleen is het soms moeilijk en als je er voor je zelf nog niet uit bent of je dat wil dan zeg ik wacht nog even. Het is dus nee nog even wachten als je het niet zeker weet. Of Ja je moet er toch een keer uit dus waarom niet nu. Volledig stealth daar geloof ik toch niet in.
maar vooral een heel leuk geestig interview over jezelf zijn, ipv een rol spelen (en dat dat je angst weg kan nemen)
En als je niet meer bang bent gelezen te worden, ben je dan niet pas echt passabel?
adelheid roosen in gesprek met Raimon Pannikar:
http://www.youtube.com/watch?v=Cbjd_Tdnqxg