===
Gepost namens Brechtje.
Heb net het onderzoek zelf gedaan n.a.v. een oproep op de Vlaamse Gender Kring. 't Is geen onaardig onderzoek...
Groetjes,
Frederique
===
Dag iedereen,
Ik ben Brechtje, studente logopedie van de Artevelde Hogeschool. Sinds anderhalf jaar ben ik een scriptie aan het schrijven, waarin ik wil nagaan wat goede logopedische methodes zijn om een stem aan te kunnen passen aan de genderidentiteit. Deze methodes zullen worden beschreven. Hiervoor doe ik een literatuurstudie, bevraag ik logopedisten uit Nederland en België en behandel ik drie transseksuele personen (één vrouw-naar-man ts en twee man-naar-vrouw ts).
Wat ik heel belangrijk vind, is dat de mensen die erbij gebaat zijn, jullie dus, ook een "stem" in deze scriptie krijgen. Vandaar dat ik een vragenlijst heb opgesteld, waaruit duidelijk zal worden wat jullie ervaringen en behoeftes zijn op het gebied van stem en communicatie. Dit is bedoeld voor zowel man-naar-vrouw ts, vrouw-naar-man ts, als transgenderisten.
Als je me wil helpen, dan kun je me mailen op brechtje.romeijnders (at) student.arteveldehs.be
Je hoeft geen peroonsgegevens in te vullen, de vragenlijst is anoniem.
Het resultaat kun je lezen vanaf februari 2008; er zal een exemplaar liggen in de bibliotheek van de Genderstichting (Sensoa Gent).
Dankjewel en als je nog vragen hebt over dit onderwerp, dan kun je me mailen!
Groetjes,
Brechtje
Onderzoek naar logopedie
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Onderzoek naar logopedie
Kijk ook eens op de genderkalender !