En dan Rebecca Romijn over wat haar bezielt om in de huid te kruipen van een omgebouwde man (in de serie Ugly Betty):Sharon Stone schreef:Mannen lijken tegenwoordig net vrouwen. De enige mannelijke types tegenwoordig zíjn vrouwen. En daarom een stuk leuker om mee uit te gaan. Trouwens, iedereen is in mindere of meerdere mate biseksueel.
Heeft ze vooraf nog advies ingewonnen van transseksuelen?Rebecca Romijn schreef:Zo'n kans krijg je als actrice maar een keer! Toen de makers van de serie me uitlegden, dat het om deze rol ging, schoot ik meteen in de lach. Het leek me een uitdaging er echt iets van te maken. Ik wist meteen: als ik het doe, barst er een nationale discussie over traksseksualiteit los. Heerlijk toch? Ik hou er niet van om de platgetreden paden te bewandelen en met deze rol kan ik iets betekenen voor een kleine groep in de samenleving.
Wees gewaarschuwd: ik zal regelmatig deze dames aanhalen wanneer iemand hier op dit forum waagt af te wijken van de bovenstaande beweringen. Want zij zijn mooi, rijk en beroemd, en hebben dus altijd gelijk.Rebecca Romijn schreef:Zeker, maar dat heeft ook te maken met het feit dat ik de rol heel serieus nam en geen half werk wilde leveren. Een ding werd me meteen al heel duidelijk: transseksuelen zijn mensen die vanaf jongen leeftijd weten, dat ze in een verkeerd lichaam zijn geboren. Dus iedereen die me vraagt hoe het is om een man te spelen corrigeer ik meteen. Ik speel helemaal geen man, ik speel iemand die zich altijd een vrouw heeft gevoeld en ook altijd een vrouw zal zijn. Net als ik trouwens.
Altijd gelijk.
Stil!