Koningin eert coordinator genderteam VU

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ik zag dit op het net en ik vind dat hij het heeft verdient! Ongeacht dat de wachttijden zijn opgelopen....hij werkt hard en is vaak in zijn vrije tijd bezig....
Utrecht, 27 april 2009 – Jos Megens, leider van het genderteam van de Vrije
Universiteit in Amsterdam, ontvangt woensdag 29 april een lintje. Megens wordt
daarmee onderscheiden voor z'n niet aflatende inzet voor transseksuelen in
Nederland.

Jos Megens houdt zich al sinds 1977 bezig met de behandeling van transseksuelen.
Hij is een van de mensen die aan de wieg stond van het huidige genderteam van
het VUMC. Naast z'n werk binnen het ziekenhuis is hij ook daarbuiten al ruim
drie decennia onvermoeibaar bezig met het geven van voorlichting over
transseksualiteit, zowel aan transseksuelen zelf, als aan hun omgeving en de
buitenwereld.
Wat vinden jullie....???

groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Hij verdient het zeker. Er wordt soms ook net gedaan of hij de regels bepaalt binnen het genderteam voor bv wijze van diagnose. Dat lijkt mij heel ver gezocht, want waarom zouden die regels dan 10 jaar later anders zijn, terwijl het aantal spijtoptanten bv even hoog blijft.
Jos werkt heel hard, is in principe tegen iedereen vriendelijk (Ja, weleens kort af als hij het druk heeft). Als het nodig is maakt ie vaak een paar minuten tijd voor je vrij. Hij heeft best wel een hoge werkdruk volgens mij. Ik heb de afgelopen 1-2 jaar vaker de dames op kantoor horen/zien kletsen dan dat Jos dat deed.
Er zijn altijd mensen die het met met iemand minder goed kunnen vinden, maar een lintje gaat over de algemene en vooral buitengewone prestatie die iemand levert, en wordt niet zomaar gegeven.
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Mara ik heb dit op de 29ste al geplaats maar omdat je specifiek hier aan Jos Megens refereerd nogmaals mijn ervaring:

Persoonlijk is hij tegen mij altijd korrekt en meestal ook vriendelijk geweest, die enkele dat hij gehaast was kwam hij een beetje chaotisch over, maar dat had dan met dingen temaken naar ik aanneem "ons" betrof, dus "no harm done".

Aangezien "wij" in de regel vinden dat alles te laat gebeurd, misschien onderhevig zijn aan hormoon stemmingen, prive situaties enz., moet Jos maar zien dat hij ook goed beantwoord aan dit alles.
Het zal soms met de meest uitlopende karakters waar hij mee te maken kreeg, beslist niet zijn mee gevallen.

De voordracht komt zoals ik het begrijp uit onze eigen kring (mensen die direkt/indirekt met hem temaken hebben gehad) en dat zegd genoeg over hoe men over hem denkt.
Over betrokkenheid gesproken 3 weken geleden kreeg ik op een zaterdag 2 mailtjes van hem die hij makkelijk op maandag had kunnen versturen.
Hij gaat er ook op uit, hij was een 10 dagen geleden bij de werkgroep transseksualiteit van Humanitas Rotterdam voor een vragen avondje, kon helaas zelf niet.

Hij is co-ordinator en ik denk dat hij vaak moet roeien met de riemen die hem beschikbaar worden gesteld en die zullen ook niet altijd toereikend zijn.

Eeen beetje verzuurd misschien na 30 jaar genderteam, wie niet lijkt mij.

Dus terecht dat lintje.

Adriana
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Zie deze thread voor mijn mening (en iemand anders die uit onze kring ook een lintje kreeg). Beetje dubbele gevoelens, dus.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
carla
ff weer wat posten

tja ik hou mijn mond naar

Bericht door carla »

ik denk ook aan die mensen en jongeren uit de tijd 60/70 die en lintje verdienen
in wat het genderteam nu betreft zet ik daar grootte vraag tekens bij wat toen ik om hulp vroeg werd ik aan mijn lot over gelaten zoek het maar zelf uit daar kwam het op neer
Nooij naar buiten toe naar rot van binnen
snoopy
Eredivisie

Re: tja ik hou mijn mond naar

Bericht door snoopy »

model-v schreef:ik denk ook aan die mensen en jongeren uit de tijd 60/70 die en lintje verdienen
in wat het genderteam nu betreft zet ik daar grootte vraag tekens bij wat toen ik om hulp vroeg werd ik aan mijn lot over gelaten zoek het maar zelf uit daar kwam het op neer
Zou je dat misschien een beetje willen toelichten?

groetjes
Snoopy
carla
ff weer wat posten

Re: tja ik hou mijn mond naar

Bericht door carla »

Snoopy schreef:
model-v schreef:ik denk ook aan die mensen en jongeren uit de tijd 60/70 die en lintje verdienen
Zou je dat misschien een beetje willen toelichten?

groetjes
Snoopy
Sorry dat ik nu pas reageer
Wat dag je en lintje voor die mensen die hun gevoel toen als bloot gaven en er over durfde te praten en zeker jongeren maar ook het medisch falen toen

ik wel hier wel alles gaan uit legen hoe ze mooie genderteam me mensen om en kan gaan uit de jaren 60/70 naar dan vanaf het begin vanaf mijn jeugd want dan word het pas duidelijk hoe ik en de psychische problemen kwam op mijn 24 in 1979 iegelijk was ik dit al van plan in 2004 maar toen werd het mijn afgeraden door mijn advocaat Jos en Petra klene dus ik denk er toch over na om het op internet te zetten
Carla s
Plaats reactie