Pruik en bril

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Dorothy
ForumFan

Pruik en bril

Bericht door Dorothy »

Ik heb lange tijd contactlenzen gedragen. In feite ben ik daarmee begonnen vanwege de travestie. Met name het opmaken is veel gemakkelijker en je bent verlost van het zoeken naar een bril die bij je past.
Helaas moet ik met contactlenzen voorlopig en misschien wel definitief stoppen. Mijn eerste reactie was om dan ook maar te stoppen met de travestie, mede omdat ik het steeds moeilijker vind om van die oudemannekop nog iets moois te maken. Als daar dan ook nog eens een bril bij komt . . . . .
Maar dat is nogal drastisch, dus toch maar eens proberen. Alleen kom ik er nu opnieuw achter dat de combinatie pruik + bril erg ongemakkelijk zit. De zijtabs van de pruik zijn nogal dik en daardoor gaan de poten van de bril wijd staan.

En dan komt nu de vraag: zijn er pruiken verkrijgbaar, waarbij rekening wordt gehouden met brildragers? Hoe lossen de bril-pruikdragers op dit forum het op?
A candle loses nothing by lighting another candle.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Re: Pruik en bril

Bericht door Irene »

Ik heb gewoon mijn haar laten groeien, dus ben van die verschrikkelijke pruiken verlost; ik realiseer me dat je niets aan dit antwoord hebt.

Irene
Kleine stapjes
Christel
is nieuw hier

Bericht door Christel »

Jeetje Dorothy, dat is echt vervelend voor je. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik vroeg me af of het dan misschien een optie zou zijn om met je pruik op (en ook met make-up op) een bril uit te zoeken die speciaal op maat is voor het dragen bij je pruik én bij je make-up?
gerdaatje
dagelijks aanwezig

Bericht door gerdaatje »

Haar laten groeien is met die landingsstrip voor F16's en het restant van mijn haar geen optie.
Dorothy
ForumFan

Bericht door Dorothy »

Dat vroeg ik mij ook al af: welk haar?

Naar de opticein gaan voor een bril, die bij mijn uiterlijk past, is het probleem niet. Maar de pruik zit in de weg en daar kan een opticein ook niets anders aan doen dan de poten ombuigen. Nou, dat lukt mij ook nog wel.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Hoi Dorethy,

meid ik draag al jaren een pruk en bril en heb daar geen probleem mee. Maar mijn pruik is ook erg dun bij de oren, special omdat ik een bril heb hoef ik niet de dikke styve flappen een de pruik hebben. Dus je zal waarschijnlijk een nieuwe pruik erbij moeten kopen. Heb je ooit bij mij problemen gezien met de bril en pruik??

Groetjes Bea van de T&t Groningen.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Hakuna
ff weer wat posten

Bericht door Hakuna »

Irene schreef:Ik heb gewoon mijn haar laten groeien, dus ben van die verschrikkelijke pruiken verlost; ik realiseer me dat je niets aan dit antwoord hebt.

Irene

Precies, dat doe ik al ruim 2,5 jaar en mijn haartjes groeien als kool. Zit nu al op BH band lengte. Rond 2014 hoop ik het op heup of billebngte te hebben.
Laatst gewijzigd door Hakuna op zo aug 26, 2012 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Hakuna
ff weer wat posten

Bericht door Hakuna »

gerdaatje schreef:Haar laten groeien is met die landingsstrip voor F16's en het restant van mijn haar geen optie.

Medicatie (Minoxidil en Finasterde aangevuld met een HT kan die landingsbaan aanzienlijk verkorten zodat er alleen maar haartjes overblijven en de F16's uiteindelijk ergens anders kunnen landen. :lol:
Simone make-up
ff weer wat posten

Bericht door Simone make-up »

Optie 1 Je zou misschien net boven de oren de pruik uit kunnen dunnen, zou dit niet doen bij de pruik die je op je profielfoto hebt, eerder bij een pruik in laagjes of volle krullen bijv. Dan valt het echt niet op.
Optie 2 Je kan ook je bril door de gaatjes van de pruik steken, zijn die te klein dan even oprekken of klein gaatje in knippen en eventueel omhaken met naald en draad.
Plaats reactie