Een weekje alleen op vakantie

Algemeen

Moderator: Moderators

Juliasjurkje
daar ben ik weer

Een weekje alleen op vakantie

Bericht door Juliasjurkje »

Hoi ik ben Julia,
Morgen ga ik voor het eerst op vakantie en van de opwinding slaap ik de laatste dagen wat minder, ik denk er continu aan.
Mijn tas met jurkjes, make up, pruik en alle anderen kleding heb al verstopt om mee te nemen.
Mijn mannen kleding probeer ik zoveel mogelijk thuis te later.
Ik heb er heel veel zin in, maar vind het best spannend.
Laat wel weten hoe het verder gaat.
Liefs Julia 👗
Marina_ae
dagelijks aanwezig

Re: Een weekje alleen op vakantie

Bericht door Marina_ae »

Fjne vakantie!
Kun je iets zeggen over je bestemming en accomodatie?
Juliasjurkje
daar ben ik weer

Hallo Martina en iedereen.
Ik ben opweg naar Madeira, het is midden in de nacht.
Ben een beetje nerveus, want ik heb me voorgenomen om echt de hele week als Julia op pad te gaan.
Mijn koffer was gisteren gepakt met mannen kleding en de heb ik vandaag verwisseld voor jurkjes, rokjes en meer.
Na het douchen alvast ondergoed, bh, panty en een blouse aangetrokken met daar boven alleen een spijkerbroek en mijn jas.
Toen ik uit de straat liep, heb ik mijn rokje, hakjes aangetrokken en mijn nagels gelakt.
Nu naar de bus die me naar Schiphol Brent, waar ik me verder opmaakte.
Op de luchthaven was ik wel een beetje nerveus voor de security.
Eenmaal daar aangekomen werd ik gefouilleerd, echt een beetje sjenant en mijn koffer moest ook open, gelukkig was het mijn shampoo en zonnebrand welke te groot zijn.

Nu zo het vliegveld in weer een mijlpaal.

Ik ben toch een beetje trots dat ik het durf, laat mijn vrouw het niet te weten komen.
Jammergenoeg kan ik het thuis niet delen (ondanks dat zijn weet dat ik me af en toe verkleed.

Liefs Julia 👗 en wordt vervolgd
Eric-a
ff weer wat posten

Bericht door Eric-a »

Hey Julia,
Geniet ervan!!
Liefs Erica
RoméeAdmin
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door RoméeAdmin »

Juliasjurkje schreef: ma dec 08, 2025 4:15 Jammergenoeg kan ik het thuis niet delen (ondanks dat zijn weet dat ik me af en toe verkleed.
Wie weet heeft ze wel een vermoeden en laat ze het toe voor jou. Vrouwen zijn best gewiekst in dat soort zaken.
Wens je een hele goede week toe en geniet met volle teugen ;-)
Eric-a
ff weer wat posten

Bericht door Eric-a »

Romée wat je daar zegt, kan weleens heel goed kunnen.
Erica
Cindy74
ff weer wat posten

Bericht door Cindy74 »

Juliasjurkje schreef: ma dec 08, 2025 4:15 Jammergenoeg kan ik het thuis niet delen (ondanks dat zijn weet dat ik me af en toe verkleed).
Liefs Julia
Hoi Julia, het kan raar klinken, maar ik herken hier het patroon in wat wijlen mijn broer ook meemaakte toen die 21 jaar was. Echter hij was homo, (niks mis mee), maar hij had al een paar jaar een “vriend“ mee naar huis genomen, maar tot aan zijn 21ste nooit iets van durven zeggen, maar toen hij dan eindelijk uit de kast kwam, en tegen mam zaliger zei: mama ik moet je iets vertellen, maar ik durf niet want ik ben bang dat je boos zult zijn. Toen mam hem geruststelde zei hij :“Ik denk dat ik op jongens val en niet op meisjes“ toen zei mam:’Maar jongen toch, dat wist ik al van voor dat je naar de eerste kleuterklasje ging. Als je maar gelukkig zijt, dat is h et allerbelangrijkste, en meer hoeft voor mij niet“.
Juliasjurkje schreef: ma dec 08, 2025 4:15 Ik ben toch een beetje trots dat ik het durf, laat mijn vrouw het niet te weten komen.
Dat is inderdaad iets om trots op te zijn, en ik ben bijna zeker dat ze het al wel weet, want echte vrouwen hebben een heel goede intuïtie en je zou er kunnen van verschieten.
Liever een gelukkige man in een (zelfgemaakte)jurk of rok en soms met mevrouw aangesproken, dan ongelukkig in eender welke broek.(lang of kort)
Juliasjurkje
daar ben ik weer

Aan Romee en Erica,
Jullie kunnen daar gelijk in hebben , maar ze spreekt het niet zo uit.
Wel zegt ze vaak de volgende stap; Ik weet precies hoe het gaat........straks val je op jongens of je laat je ombouwen, maar hoe ze het zegt blokkeert mij en eindigt vaak de discussie.
Ze accepterd steeds kleine stapjes van mij en weet als ik alleen thuis ben, dat ik me omkleed en zegt dan niet fijn voor, maar ik zie dat je het gedaan hebt.
Zij wist ook dat als ik voor mijn werk in het buitenland was, dat ik me omkleed .
Het liefst wil ik dat ze het accepterd en gedoogd, dat ik kan zeggen; ik had het fijn gehad.
Ik wil het vrouw zijn gewoon voor me zelf houden , ik kan van mezelf genieten.
Als mijn vrouw er vrijuit met mij over kan praten, dat zou het mooiste zijn.
Want ik ben ook Julia en dat wil ik niet meer missen.
Vroeger dacht ik nog wel eens dat ik er mee op moet houden en dat gevoel ben ik gelukkig kwijt.
Misschien na deze week alles er uitgooien, als ik durf.
Juliasjurkje
daar ben ik weer

Even een update van mijn vakantie, ik ben heel erg gelukkig.
Ik had twee weken voor vertrek en tot de dag van vertrek heel slecht geslapen, van de fantasieën
De eerste dag had ik bedacht dat ik kunstnagels zou laten plaatsen en dat heb ik gelijk gedaan.
De nagels zijn prachtig mooi roze met een glitter, niet makkelijk en voel met een beetje gehandicapt.
Het typen, iets pakken of iets openen valt niet altijd mee en moet erg wennen, maar ik geniet deze week elke seconde van mijn nagels.
Vandaag een mooie kust wandeling gemaakt van 8km, het was mooi weer en dacht dit is een dag voor een jurkje.
Op de wandeling kwam ik meer dan duizend wandelaars tegen, maar ik heb geen enkel jurkje of rokje gezien.
Ik was de enige, maar niemand heeft mij raar aangekeken, wel heb ik er prachtige foto's aan overgehouden met een mooie achtergrond.
De foto sd-kaart verstop ik zorgvuldig voor later als mijn vrouw van alles weet en ervoor open staat.
Na de wandeling lekker op het strand gelegen in bikini.
Ik ben blij dat ik Julia ben.
Liefs Julia
Eric-a
ff weer wat posten

Bericht door Eric-a »

Hey Julia,
Hetgeen je vertelt met je werk herken ik. Als ik op hotel ben dan ben ik steevast Erica en zij weet het ook, soms zei zij wel eens zou je niet op hotel gaan. Nu is er ondertussen aardig wat verandert en kan ik thuis ook Erica zijn zonder problemen. Dus je merkt, het kan wel eens geleidelijk aan veranderen, de hoop niet opgeven.
Liefs, Erica
Juliasjurkje
daar ben ik weer

Hoi Erica,
Hopelijk gaat het mij ook dezelfde krant op en mag ik het ook makkelijker thuis doen
Helaas werk ik niet meer in het buitenland, maar heb het een tijdje gedaan.
Ik heb met 1 van de verhuurders een goede band mee opgebouwd.
Zij klopte aan de deur en ik was net aangekleed.
Ik twijfelde even, maar besloot in een flits de deur te openen en het klikte meteen.
Zij heeft mij doen versnellen en vroeg of ik een meisjes naam had en die had ik niet en nu ben ik blij met Julia als meisjesnaam.
Dus vandaar.... Liefst Julia
Cindy74
ff weer wat posten

Bericht door Cindy74 »

Hoi Julia, ik ben ook blij dat jij blij bent dat je jezelf nu de naam julia aangenomen hebt (zij het momenteel enkel nog voor jezelf).
Zo rond mijn tiende levensjaar had ik liever een meisjesnaam in plaats van een jongensnaam, gewoon omdat ik mijn jongensnaam niet mooi vond, en ook niet bij mij paste, omdat ik in mijn hart liever een meisje was dan een jongen. Maar ja, als jongen zijnde was dat not-done. Ik had toen al eens gevraagd aan mijn moeder:“Mama, stel nu dat ik een meisje was in plaats van een jongen, hoe zou ik dat geheten hebben“? mam zei toen:“Ik wist kort voor dat jij geboren ging worden, dat jij een jongen waart, dus hebben we nooit naar een meisjesnaam gezocht“.
Rond mijn zestigste, mijn broer die was werken, en ik was die week met verlof. Toen vroeg ik het nogmaals, en toen zei mam:“We hadden echt geen idee of jij een jongen of een meisje zou worden, dus hadden we zowel een jongensnaam die jij nu hebt, alsook een paar meisjesnamen“. Toen ik vroeg hoe ik dan zo geheten hebben als ik toch een meisje zou geweest zijn, en man zei toen:“ Dan hadden we Cindy of Cinthia in gedachten“. En zo ben ik dan op de naam Cindy gekomen, omdat ik die mooier vond dan Cinthia.
Maar nu enkele jaren geleden heb ik dan toch de stap genomen om mezelf dan de naam Cindy aan gemeten.
Oh ja, en net zoals elke polsstokhoogspringer ooit begonnen is met van de deurdrempel af en op te springen, zo ben jij nu ook stilaan bezig met aanvaard te worden als vrouw, elke keer een klein beetje meer, tot uiteindelijk de echte grote stap kan gezet worden, dus ook aanvaard worden dat jij liever Julia heet dan jou huidige naam (die ik niet hoef te weten, enkel jijzelf). Hou de moed erin en geniet van elke keer dat het je lukt om Julia te zijn. Ik wens je het allerbeste toe.
Liever een gelukkige man in een (zelfgemaakte)jurk of rok en soms met mevrouw aangesproken, dan ongelukkig in eender welke broek.(lang of kort)
Juliasjurkje
daar ben ik weer

Beste Cindy,
Dankjewel voor je lieve reactie.
Vandaag een lange wandeling van 4 uur gemaakt en eigenlijk alleen maar over Julia gefantaseerd, wat ik heel fijn vond.
In mijn hoofd aan het oefenen hoe ik de volgende stap ga zetten.
Op dit moment zou ik niet fulltime als Julia door het leven willen gaan, ik hou van beide.
Wel gefantaseerd als ik gedwongen wordt om te kiezen en dan zou ik voor Julia gaan, maar gelukkig is dat niet nodig.
Ik ben ook nog steeds blij met mijn leven als man.
Eerst zij ik tegen mijzelf dat ik een travestiet ben, maar weet niet of ik dat nog zo is.
Weet niet in welk hokje ik mij kan plaatsen; travestiet of transgender
Als ik Julia ben denk ik niet meer aan mijn andere ik en qua uiterlijk zie ik een mooie vrouw, geniet van het lopen als vrouw.(En nog meer)
Als man denk ik wel heel vaak aan Julia
Mijn ideaal beeld zou zijn, als ik vaker niet stiekem Julia mag zijn, dat ik hier over kan praten en dat ik in het dagelijks leven (werk, ik het bijzijn van familie en vrienden) me andere ik ben.
Ik wil mijn huidige leven niet kwijt, wat hoe je het ook wendt of keert wij hebben altijd twee stapjes achterstand
Heeft dit met vakantie te maken, voor mij wel, ben een stuk verder in mijn hoofd gekomen en de vakantie is nog steeds heerlijk ondanks het is mindere weer.
Liefst Julia 👗
Cindy74
ff weer wat posten

Bericht door Cindy74 »

Hoi julia,
Ik heb jou reactie gelezen en zie er wel een bekend patroon in, je zoekt je weg van onder naar boven, zoals een visnet, meerdere draden en knooppunten, - wissels heeft om van onder naar boven te gaan. Eender welke draad of afslag in het net, zo zie ik momenteel jou levenswandel op zoek naar je uiteindelijke bestemmeing in je leven, (de bovenkant van het net. Je gaat op een gegeven moment er echt wel geraken,.
De ene persoon kan zich spreekwoordelijk op één seconden omswitcchen, de andere persoon heeft daar jaren voor nodig. Bedenk dat we, omdanks we allamaal hetzelfde zijn, toch ieder een eigen identiteit hebben en toch o zo verschillend zijn. Dat maakt dat we ieder een uniek exemplaar zijn. Doe waar je je goed bij voelt, en hou de goede momenten in ere. Geniet elke keer van die goede momenten. (Doez ik ook)
Ik heb op jou dit voordeel, ik ben singel, geen vrouw meer, maar ook geen ouders meer en mijn 5 jaar jongere broer die is er ook nietmeer.
Groetjes van Cindy
Juliasjurkje
daar ben ik weer

Weer bedankt voor je support en mooi verhaal.
Ik ga zeker mijn weg vinden en hopelijk begrijpt mijn vrouw me beter en vind acceptatie, zodat we samen verder kunnen en ik van mijn momenten als Julia zorgeloos kan genieten.
Liefst Julia
Plaats reactie