Vrouwelijke stem (spraak)

Algemeen

Moderator: Moderators

Hoe belangrijk is je "vrouwelijke" stem

totaal niet belangrijk kom nooit onder het publiek
0
Geen stemmen
wel belangrijk omdat ik zo volledig mogelijk passabel wil zijn
24
42%
vind mijn "vrouwelijk" voorkomen belangrijker dan de stem
5
9%
het is toch geen haalbare kaart, dus ik modder maar wat aan
1
2%
liever mijn mannelijke stem dan zo'n nepstemmetje wat ook nergens op lijkt
16
28%
Ik doe mijn best
11
19%

Totaal aantal stemmen: 57

adriana
Eredivisie

Vrouwelijke stem (spraak)

Bericht door adriana »

Hi allemaal,

De onderschatting van de stem
Passabel zijn :D willen is in eerste instantie zoveel mogelijk lijken op een vrouw en zo min mogelijk mannelijke kenmerken hebben, 'tis simpel.
Maar er is meer dan het "plaatje" :-? en misschien nog belangrijker.

Je kan lijken op Pamela Anderson (bietej achterhaald misschien), maar als je je mond open doet, weg vrouw. :cry:
Daar en tegen als je minder vrouwelijk lijkt (uiteraard geen duidelijke mannelijke kenmerken hebt) maar je stem is vrouwelijk, dan ben je er. :D

Dat je voor man of vrouw door kan gaan in eerste instantie door je stem alleen, volgende voorbeeld.
Heb een leuke buurvrouw, 2 kindjes en ze werkt bij de metro bij de informatie, veel telefonisch en door haar zware stem wordt ze bijna altijd ge-meneerd, nou is ze daar inmiddels aan gewent en het raakt haar niet.

Maar toen ze een keer met haar dochtertje op de metro stond te wachten en er iets werd omgeroepen, zei haar dochtertje: mam wacht zegt die meneer :D ...waarop zij antwoorde dat is geen meneer dat is je moeder die spreekt op een bandje. :wink:

Konklusie de stem geeft meer aan wie je bent dan het uiterlijk?? (kleine poll er tegen aan :roll: )

groetjes, Adriana
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Hoi Hanja :lol:

Ja die stem he? Heel belangrijk. Ik merkte het vanmorgen nog. Ik moest naar de kapster en was bij het binnenkomen helemaal bij de les. Het "goedemorgen dames" kwam er lekker uit, de reacties waren dus ook , goedemorgen mevrouw en (van de kapsters) goedemorgen Es.
Maar ja, na een half uurtje kwekken word je een beetje moe, minder bij de les en misschien wat overenthousiast. Je ziet, via de spiegel, wat vragende blikken achter je rug, maar iedereen bleef heel netjes mevrouw zeggen. Totdat ik wegging, kon toch een van die mutsen het niet laten om te zeggen, dag meneer euh,euh, mevrouw. Alles bij elkaar toch weer een heel bevredigende ochtend.
Maar inderdaad, als je je leven wilt leven als vrouw is je stem echt een uithangbord, heel erg belangrijk.
Ik heb dus gestemd voor mogelijkheid 2. Mag ik nu ook nog een keer stemmen voor "ik doe mijn best"?, of speel ik dan vals?

Groetjes,
Es.
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

Hoi,

Het ligt er ook aan hoe ver je in je transitie zit.
Nu heb ik al genoeg aan me hoofd om er zo vrouwelijk mogelijk uit te zien, mijn stem komt later wel...

Groetjes, Amanda
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Nee, mevrouw Hoi Hanja, :D U mag maar een keer stemmen want zoals gezegd speel je vals spel, in feite is dan de poll naar de knoppen als iederen tich keer op het knopje drukt, tenzij je alle knopjes een keer indrukt. (Denkt Adriana dat er zoveel reacties zijn geweest, hmmm) :D

Maar bij de les, :roll: zoals je zegt het moeten letten op je stem, ook al is die redelijk vrouwelijk, :D vraagt konstant aandacht en even een moment van onoplettendheid en je ben weer terug bij af, :cry: nou niet helemaal. :lol:

het is vervelend als men je een hele tijd met mevrouw aan spreekt en bij vertrek is de andere kant niet even bij de les en mijnheer :( is het resultaat.

Het is mij en waarschijnlijk anderen ook wel overkomen alles gaat goed en bij vertrek vergist de verkoopster in kwestie zich even (logisch eigenlijk en zal er ook nooit kwaad om worden) en van mijnheer euhh naar euhh mevrouw, maar ja effe een klein tikkie moeten incasseren op het vrouwelijk egootje, :roll: , wat dat ook mag zijn.

Als zoals Amanda zegt dat het vrouwelijk "voorkomen" prioriteit heeft dan heb je inderdaad`wel wat anders aan je hoofd dan praten dus alles op zijn tijd, maar het blijft een onontkoombaar iets, vrouwelijke stem, om zoveel passabel te zijn in die zin dat je "volledig" kan deelnemen aan het "publieke" gebeuren.

groetjes, Adriana
Gast

Bericht door Gast »

Ah, een poll,

Helaas dekken de geboden keuzes nooit helemaal de door je zelf beleden ladingen, maar alla...

Ik twijfelde tussen 'uiterlijk is belangrijker' en 'beter dan zo'n nepstemmetje' en gaf uiteindelijk gevolg aan de overweging dat je moet roeien met de riemen (lees: uiterlijke kenmerken) die je hebt, geprojecteerd op de noodzaak tot iets. Nou, die 'noodzaak' is voor mij maar betrekkelijk daar ik geen transseksuele gevoelens koester en alleen ga voor een gezellig avondje uit, dus... ;-)

Groetjes Elfi
Kathleen
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Kathleen »

Hi girls,

Ik kom als vrouw niet echt buiten de deur, dus voor het moment doet het er niet echt toe of mijn stem mannelijk of vrouwelijk klinkt. Wel bezoek ik regelmatig een T&T-avond en ik heb niet de indruk dat men zich daar erg druk maakt over hoe de stemmen overkomen. Maarja, we zijn daar dan ook als T's onder mekaar. In de buitenwereld is het vast belangrijker. :D

Toch experimenteer ik wel eens met mijn stemgeluid. Wanneer dat al te lang duurt wordt mijn stem best wel vermoeid. :D

Als T heb ik toch wel wat meevallertjes. Ik heb een normale schoenmaat en kan in alle schoenenzaken terecht, ik heb niet echt een zware baardgroei en mijn stem is vanzelf al redelijk aan de hoge kant. Voor mij dus echt nog niet een noodzaak om mijn stemgeluid te veranderen. :D :D

Groetjes,
Liefs, Kathleen
Come una ragazza! Per sempre!
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Hoi Adriana :wink:
Nee, mevrouw Hoi Hanja, :D U mag maar een keer stemmen want zoals gezegd speel je vals spel, in feite is dan de poll naar de knoppen als iederen tich keer op het knopje drukt, tenzij je alle knopjes een keer indrukt.

Jeemig, wat ben je weer streng zeg. :cry:
Maar ok, ik zal niet meer op knopjes drukken. Ik hoor dus niet bij de mensen die op "ik doe mijn best" stemden.
Maar.... ik doe mijn best.
(Denkt Adriana dat er zoveel reacties zijn geweest, hmmm) :D
Mwah, 12 maal valt me al hard mee hoor.
Passabiliteit wordt hier toch voornamelijk afgemeten aan de hoogte van je hakken, of je merk mascara.
het is vervelend als men je een hele tijd met mevrouw aan spreekt en bij vertrek is de andere kant niet even bij de les en mijnheer :( is het resultaat.
Ik bekijk het maar positief, 3 stappen vooruit en dan weer 2 achteruit is toch ook 1 stap vooruit?
Pffh, moeilijk zeg dat gereken na een avond hard werken.
Het is mij en waarschijnlijk anderen ook wel overkomen alles gaat goed en bij vertrek vergist de verkoopster in kwestie zich even (logisch eigenlijk en zal er ook nooit kwaad om worden) en van mijnheer euhh naar euhh mevrouw, maar ja effe een klein tikkie moeten incasseren op het vrouwelijk egootje, :roll: , wat dat ook mag zijn.
Waarom denk jij dan altijd gelijk aan verkoopsters? :lol:
En wat dat vrouwelijke egootje betreft: Dat heeft al zoveel tikken gehad, die kleine tikjes voel je amper meer.
Als zoals Amanda zegt dat het vrouwelijk "voorkomen" prioriteit heeft dan heb je inderdaad`wel wat anders aan je hoofd dan praten dus alles op zijn tijd,
Ben ik het toch niet helemaal mee eens. Dat vrouwelijk voorkomen is gewoon een kwestie van: Op tijd je moontjes slikken, resp pleisters plakken, creatief en beschaafd met de verfdoos omgaan, kledingkeuze, zelfvertrouwen enz. Dan staat er uiterlijk al vrij snel een vrouw.
Maar om te overleven is er meer nodig. Nou nodig is misschien wat overdreven, maar het scheelt toch wel. En daar kan je niet snel genoeg aan gaan werken.
maar het blijft een onontkoombaar iets, vrouwelijke stem, om zoveel passabel te zijn in die zin dat je "volledig" kan deelnemen aan het "publieke" gebeuren
Bah, we zijn het weer eens

groetjes, Es die nu echt naar bed gaat.
transcommunity-girl2
ForumFan

Bericht door transcommunity-girl2 »

gone
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op di jul 13, 2004 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
I am proud to be transcommunity girl
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

Hoi,
Ben ik het toch niet helemaal mee eens. Dat vrouwelijk voorkomen is gewoon een kwestie van: Op tijd je moontjes slikken, resp pleisters plakken, creatief en beschaafd met de verfdoos omgaan, kledingkeuze, zelfvertrouwen enz. Dan staat er uiterlijk al vrij snel een vrouw.
De een vervrouwlijkt niet zoals de ander en je als vrouw voor laten komen door middel van kleding en make-up is niet zo heel moeilijk maar het wordt wel moeilijk als je op je werk moet buffelen en het zweet van je gezicht afgutst.... en dan nog werkkleding aan.....

Groetjes, Amanda
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Hoi Amanda,
De een vervrouwlijkt niet zoals de ander en je als vrouw voor laten komen door middel van kleding en make-up is niet zo heel moeilijk maar het wordt wel moeilijk als je op je werk moet buffelen en het zweet van je gezicht afgutst.... en dan nog werkkleding aan.....
Dit ben ik zeker wel helemaal met je eens.
En dat vind ik ook vreselijk knap van je.

Groetjes
Esther
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Hi Esther,
Waarom denk jij dan altijd gelijk aan verkoopsters?
omdat Peek en Cloppenburg, Kreymborg, enz. kom ik zelden vanwege het feit dat mijn behoefte/noodzaak (met plezier) ligt aan de vrouwelijke kant en als er geen verkoopsters :D werken ben ik aan het verkeerde adres. :wink:

Kendra,gebruik je je stem ook op een vrouwelijke manier dus niet op die monotome manier zoals mannen spreken, overigens komt het heel zelden voor, zoals je ook wel weet, dat een man een stem heeft dat hij/zij gemevrouwd word, bijzonder.

Betreft de poll ik denk complimenten aan allen die gestemd hebben, tot zover, want het meest gemakkelijke, ik kom toch niet onder het publiek (naar buiten) :-? en ik modder maar wat aan :oops: zijn niet gebruikt :D ,misschien conclusie dat we toch "T's" zijn die bewust bezig zijn en er het beste van maken. :D :wink:
groetjes, Adriana
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

adriana schreef:Kendra,gebruik je je stem ook op een vrouwelijke manier dus niet op die monotome manier zoals mannen spreken, overigens komt het heel zelden voor, zoals je ook wel weet, dat een man een stem heeft dat hij/zij gemevrouwd word, bijzonder.
Als ik een beetje zachtjes door de telefoon praat, en de "t" van Joost inslik, spreken ze mij wel eens met mevrouw aan. Iets wat ik ogenblikkelijk corrigeer, omdat ik geen "mevrouw" maar "meneer" ben en dientenvolge aangesproken wens te worden. Ook brieven met mevrouw M**** vind ik niet prettig. :cry:

Zoals nu vind ik het met mijn tenorstem wel best. Het schijnt dat je van veel vrijen ook je stem lager wordt wegens hogere testosteronontwikkeling, vertelde mijn ex twee jaar geleden. Iets wat ik maar zo-zo vind. :-? Nou ja, je bent daarin geen eigen baas.
liefs, Josette
Kathleen
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Kathleen »

Vanaf nu stop ik meteen met alle mogelijke vormen van vrijen!!!! :D :D :D

Ciao!
Liefs, Kathleen
Come una ragazza! Per sempre!
Nathalie
Forumdiva
Contacteer: