Het is nooit te laat ...

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Het is nooit te laat ...

Bericht door Lisa met een S »

Gisteren, op het T&T-avond in Nieuwegein, zag ik twee oudere heren alleen op een tafeltje zitten en, nieuwsgierig Aantje dat ik ben, ben ik bij hun gaan zitten om een praatje te maken. Het was hun eerste keer op een T&T avond; beide waren weduwnaren. Hun vrouwen wisten van hun travestie, hadden het altijd geaccepteerd, kochten zelfs hun kleren. Maar het is altijd achter gesloten gordijnen gebleven. Na het overlijden van de vrouw van eentje, heeft hij, via het "Man zoekt Man" rubriek in de Volkskrant, kontakt gezocht met een soortgenoot, en de twee heren zijn al ruim 3 jaren bevriend, door de telefoon of per post; dit was eigenlijk pas de tweede keer dat ze elkaar in levende lijf hadden ontmoet. Maar, naar 82 jaar (!!!!!) in de kast, wilde ze allebei een keer naar buiten toe. Zodoende zijn ze bij de T&T in Nieuwegein terechtgekomen, en keken ze hun ogen uit. Ik had begrepen, dat dit echt niet de laatste keer zou zijn -- en de volgende keer dan als vrouw, allebei!

Dus -- iedereen die nog niet durft om naar buiten te treden -- jullie hebben nog tijd!

Groetjes,
Lisa :wink:
If all else fails, buy new shoes
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

het is dan toch best bijzonder om te zien hoe die twee elkaar dan vinden en nog samen zoiets ondernemen. dit is mijn ogen toch een bewijs dat travestie tijdloos is. en die vrouwen van ze die het al accepteerden dat getuigd wel van een open mind. ik zou haast zeggen dat dat bij mensen van die leeftijd minder zou zijn juist omdat het altijd zo'n taboe is geweest!

groetjes,
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Hi,

2 jaar geleden ben ik voor het eerst naar een make over geweest toen ik in Manchester was, dat betekend volledig opmaak (had totaal geen ervaring hiermee) kleding uitzoeken en dan 4 uur in een soort lounge a la "Mariposa" beetje kletsen en a cup of tea.
Hoogte punt was toen ze zeiden "je ziet er goed uit waarom ga je zo niet terug", was met de auto en moest weer naar Liverpool naar mijn hotel, hierdoor aangemoedigd en gedaan, genoot van de rit als vrouw, ging zelfs langzamer rijden?? maar durfde toen toch niet het hotel zo in en onderweg gestopt, afgesminkt enz.

Maar 2 jaar later en veel vrouwen stapjes buiten inmiddels was ik nieuwsgierig en ben omdat ik weer in Liverpool was, daar weer eens gaan kijken in Manchester of ze nog iets leuks hadden in kleding, nu wel hotel uit als vrouw.

Er was maar een gast een man op leeftijd en had een complete make over gehad en zat daar op een pluche sofa, met weer een cup of tea zijn manier van vrouw zijn te beleven, hij straalde en genoot intens,
"Weet je wel hoe oud ik ben" - zei hij tegen mij, je kent ze wel die ouderen die trots zijn op hun leeftijd en waarom niet, uhhhh geen idee, omdat een man er als vrouw nu eenmaal jonger uitziet :D ...."60" rade ik, ik ben 82 jaar oud en vandaag is het mijn verjaardag en dan trakteer ik mijzelf op deze wijze.
Hij deed dit al jaren lang, keek uit naar die ene dag, ook dit is travestie,

groetjes, Adriana
Pamela-
Moderator

Bericht door Pamela- »

Dames en heer,

Ik vind dat prachtig om te lezen Lisa hoe twee mannen op die leeftijd elkaar ontmoet hebben en dezelfde gevoelens delen en dan op zo'n leeftijd nog is als vrouw door het leven willen gaan. gewoon geweldig.

Zo vond ik het ook fantastisch om te zien hoe in Nieuwegein destijds met 25 jarig bestaan er een modeshow was en er een dame op een behoorlijke leeftijd meeliep in de mode show. Ik weet niet meer hoe oud ze was maar dacht dat ze ruim in de 80 was. Ze zag er goed uit en straalde echt van geluk.

Schitterend om dit te lezen. Ik ben nu zelf 36 en zo af en toe heb ik wel is dat ik denk van waarom ben ik niet eerder begonnen als ik al die jonge T's zie en hoe ze eruit zien. Maar kijkend naar die twee mannen dan denk ik weer ach ik ben redelijk op tijd uit de kast gekomen.

Chapeau !

Liefs,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Denise
dagelijks aanwezig

Bericht door Denise »

Pamela,

Alles in mijn leven heeft een tijd en een reden gehad, zo is het geworden wat het is ... de omstandigheden van vandaag bieden meer mogelijkheden om je te uiten als travestiet .. neem bv internet.. zo kun je vele jonge mensen zien en meemaken en dan ga je inderdaad zulke dingen denken ... als ik vroeger had geweten enz..

Maar dan was ik niet geworden wie ik nu ben en ik vraag me af of ik dat wel zou willen ...

De twee verhalen (Lisa en Adriana) zijn wel ontroerend, dan jrijg je zo'n gevoel van verbondenheid...

Denise.[/quote]
Er is altijd wel een goed moment
Denise_Euvelman
ff weer wat posten

Bericht door Denise_Euvelman »

Hoi allemaal,
Was gister zelf voor het eerst in nieuwegein en zag die 2 ook zitten en ze zaten zich goed te vermaken zo te zien en als je bedenkt hoe het T-wereldje vroeger was en hoe die nu is(jammer genoeg nog niet taboeloos)vind ik het zeer zeker knap dat ze het nu in deze tijd nog aandoen om zo'n avond te bezoeken en dan zie je toch dat het in je zit en ze nu na al die jaren toch bereiken wat ze altijd al wilden.
Ik zelf heb ook zeer genoten en was met een andere T-vriendin mee gekomen en zal er de volgende keer er zeer zeker weer bij zijn want dit is voor een beginnend iemand zoals ik toch wel een openbaring hoor want elke nieuwe stap is prachtig om te nemen he.

Groetjes Denise
TIME FLIES WHEN YOU'RE HAVING FUN
pinkslipper
ForumFan

Bericht door pinkslipper »

Hoi Lisa & adriana. Leuke verhalen. Het zijn altijd die voorbeelden die de boel even wat aanmoedigen. Toch fijn voor deze mensen dat ze uiteindelijk toch uit de kast komen.
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
Meikemeid
dagelijks aanwezig

Bericht door Meikemeid »

Wat jammer toch, dat ik er gister er niet bij kon zijn !

Anders had ik zonder twijfelhet zelfde gedaan...

Erg gaaf van je Lisa en het is zeker niet te laat, maar 82 jaar, jemig, arme man..eeh vrouwtjes :(;)
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
Pamela-
Moderator

Bericht door Pamela- »

Denise,

We hebben het er al over gehad op MSN maar t en t avonden zijn hardstikke leuk om een keer heen te gaan en zeker lekker easygoing als je voor het eerst weggaat enfemme. Mijn eerste keer was ook een hele belevenis en kan me goed indenken of voelen hoe jij je gister gevoeld moet hebben.

Erg spannend allemaal !

Liefs,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Denise,
Jammer dat ik jou niet heb gezien gisteravond -- het erg druk -- maar, als je mij een keer ziet op een T&T avond, schiet mij eens aan om g'dag te zeggen. Zal ik ook doen als ik jou tegenkomt.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Plaats reactie