Dromen

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Natashja
ForumFan

Dromen

Bericht door Natashja »

Hoi Dames,

Er is iets waar ik heel erg mee zit.... dat is een droom die een vrouwelijke collega van mij heeft gehad. Ik heb zo meteen vrijdag tot zondag 3 avond diensten met haar en ik zie er tegen aan om deze te werken.

De droom: We krijgen een brandalarm binnen op de pieper we zijn als enige beneden, het alarm komt van een van de aanleunwoningen, we gaan kijken wat er aan de hand is, wij openen de deur en ineens een steekvlam en A en ik zijn dood.

Ik ben hier zo bang van geworden, dat ik het liefst mijn diensten draai op een andere locatie en niet waar ik altijd zit.

Ik bewandel nu maar het officielle pad als er een alarm komt: Nooduitgang...... Nee deur voelen deurklink voelen warm/heet brandweer niet warrm/heet op de hurken en voorzichtig de deur open geen steekvlam naar binnen volgende deur zie boven....

Maar de rookmelders zijn bij ons op het werk overgevoelig die geven bij koken al alarm.... Maar vuur is ook snel

IK ben Bang echt bang.

Heeft iemand ervaring met droomuitleg, ik heb er wel een boek over gekocht maar het neemt mijn angst niet weg.

Nee geef mij maar de dromen die ik de laatste tijd gehad heb....
In dameskleding rond lopen of deze van gisternacht: Ik ga winkelen zie een mooi kort spijkerrokje, ik hou het rokje voor mijn lichaam maar ik vind het rokje toch te kort en hang het weer weg.... :D

Groetjes, Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

Hoi Nataschja,

Met droomuitleg heb ik geen ervaring.
Dat je bang bent kan ik me voorstellen, maar bang zijn is op zich niet iets negatiefs.......het houdt je alert.

Ik lees dat je in een dergelijk geval de juiste procedures kent en zou zeggen, houdt je daaraan (moet je eigenlijk ALTIJD doen).
Op die manier houdt je het risico het kleinst.

Het ruilen van dienst/locatie heeft volgens mij ook niet echt zin omdat daar dan wel weer andere dingen zouden kunnen gebeuren.....misschien wel dingen waar je wat minder bedreven in de juiste procedures bent met een hoger risico als gevolg.

Ik ben me ervan bewust dat het niet echt een antwoord op je vraag is, maar wilde je het toch even meegeven.
Groetjes,

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Elsa
Forumdiva

Re: Dromen

Bericht door Elsa »

[quote="Nataschja"]Hoi Dames,

Heeft iemand ervaring met droomuitleg, ik heb er wel een boek over gekocht maar het neemt mijn angst niet weg.

Angst is natuurlijk nooit een goede raadgever al kan ik het me wel voorstellen dat je geschrokken bent. Denk dat je heel realistisch kunt zijn, het is tot nu toe goed gegaan en wat Johnn ook zegt, je kent de procedures. Ingebouwde ervaring en extra alert nu. Hoop dat je dat kunt vasthouden zodat angst geen greep gaat krijgen. Elsa
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Dromen moet je nooit letterlijk nemen en al helemaal niet die van een ander. Volgens Freud heeft domen over brand te maken met masturberen...
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Violet Skye schreef: Dromen moet je nooit letterlijk nemen en al helemaal niet die van een ander. Volgens Freud heeft domen over brand te maken met masturberen...

:D :D :D :D hahahahaha Zal ze aan mij denken???

Vanmiddag met lood in de schoenen aan het werk gegaan, maar collegaatje is ziek. Vanavond met een ander collegaatje gepraat en even verteld dat A nogal een bizarre droom heeft gehad over ons... Haar antwoord Ach die dromen van A praat me er niet van zij droomt altijd raar.
Maar ik zat eens in dat boek van mij te lezen vanavond op het werk, dood kan staan voor verandering misschien voorzag ze mijn ontslag???
Ik weet het niet, maar ik wil er ook niet te wakker van liggen.

Bedankt voor de antwoorden!!

Groetjes, Nataschja
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Dromen zijn bijna altijd symbolisch. Een enkele keer heeft iemand een voorspellende droom. Meestal slaat het op gevoelens in jezelf.

Uitleg over dromen over vuur vind je hier:
http://home-3.tiscali.nl/~ac63261/Dream ... n_vuur.htm
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Hoi Chantal,

Bedankt voor de link ik heb net even op deze site zitten lezen. Er stond iets onderaan de pagina het stukje Brand Het vuur van vernietiging....
Nou ja zeg een psychiscg geestelijke ziekte, die nader onderzocht en vervolgens door de bewustwordingvan ons betere ik genezen moet worden.

Ik denk dat ik het maar hou op Brand Het vuur van vernietiging van de hartstocht, die ons verdriet bezorgd.

Af en toe is het wel lachen een droom maar soms ook angst aanjagend.

Groetjes, Nataschja
Joanna_
dagelijks aanwezig

Bericht door Joanna_ »

Nadat Freud hier al een aantal keren geciteerd is, wordt het nu tijd om eens een groot en beroemd Nederlander te citeren over dit onderwerp:

"De meeste dromen zijn bedrog" (M. Borsato),

maar ja, daar staat dan weer tegenover

"Eén keer in de zoveel tijd komen dromen uit" (eveneens M. Borsato)
Itthi pi hi ekacciya seyya.
Plaats reactie