To extend or not to extend?

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Chantal C.
Forumdiva

To extend or not to extend?

Bericht door Chantal C. »

Ik ben mijn pruik zat! Mijn eigen haar begint aardig lang te worden. Hierdoor gaat mijn pruik loszitten.

Aan de zijkant en achterkant is het goed dik. Alleen bovenop is mijn haar dun. Een collegaatje van mij opperde dat misschien extensions wel een oplossing kunnen zijn.

Heeft er iemand ervaring met extensions voor meer volume? Aangezien het nog zeker een half jaar duurt voordat ik hormonen krijg, lijkt me dit (mocht het mogelijk zijn) een prima alternatief voor die periode.

Wie o wie??? :-?
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Hallo Chantal, sinds vorig jaar heb ik hair- extensions en het bevalt mij uitstekend. Men zegt dat het ongeveer 3mnd. blijft zitten, groeit mee met je eigen haar. Mijn ervaring is dat het langer blijft en ondertussen groeit je eigen haar ook. Ik heb vrij dun haar en dat was voor mij een reden om dit eens te proberen. Je kunt natuurlijk beginnen met b.v 15 extencions en later meer. Ben benieuwd naar jou ervaring hiermee. In ieder geval succes he, groeten Elsa
Chantal C.
Forumdiva

Ik las dat ze zo'n 5 a 6 maanden meegaan. Dus 3 maanden is wel erg kort lijkt me. Ik ga eens informeren.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Je haar groeit 1 cm. per maand en je gaat wel zien dat er extencions inzitten. Je ziet dan de aanhechtings stukjes. Mij was gezegd 3 a 4 mnd. Sommigen blijven echt langer zitten. Heb er geen spijt van en soms laat ik wat bijzetten. Verder kam en föhn ik het alsof het mijn eigen haar is zonder problemen. Ben benieuwd wat jouw kapper voor advies heeft. Dag Elsa
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Hallo Chantal.. ben toch wel benieuwd of je intussen meer weet over haarextensions. groetjes Elsa
Chantal C.
Forumdiva

Nee nog niks. Weet ook nog niet of ik het ga doen. Ik hoorde ook dat het funest voor je haar is. Binnenkort firma in Rotterdam bellen voor een gratis adviesgeprek.
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

Hoi Chantal,

In priciepe kunnen extensions heeel lang blijven zitten, 4 maanden haal je gemakkelijk. Het enige is dan dat ze er uitgegroeid uitzien, het vlecht/lijmstukje zit dan al 4cm van je schedel af.
Als je genoeg haar hebt is dit niet zo'n heel groot probleem, maar ik, met mijn inhammen, had na 2-3 maanden dat je dan kale plekjes tussen je haar gaat zien omdat het haar zeg maar opgebost is waar de extensions zitten....
Al met al vond ik het wel leuk om ze een tijdje in gehad te hebben maar zou het niet een tweede keer doen. Ik had er maar een stuk of 25 in trouwens.....
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Ja er zijn natuurlijk verschillende manieren wat invlechten betreft. Wanneer je ze laat invlechten zijn ze inderdaad langer ' houdbaar' de manier waar ik voor gekozen heb is de extension aan een klein plukje haar met een soort lijm hechten. Ben begonnen met zo'n 40 stuks. Al met al ben ik er wel tevreden over. Wanneer het wat zichtbaar gaat worden vanwege de groei van je haren kun je wel wat touperen om hechtingspunten te camofleren. Blijft wel een mooie uitvinding! groeten Elsa
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Hoi Chantie

Je zou ook Finasteride kunnen gaan gebruiken. Dat zorgt voor een teruggroei van de haartjes op de plekken waar het te dun wordt. Het is een middel tegen mannelijke kaalheid en bestaat uit een stof die de omzet van testo naar DHT voorkomt. En DHT (DiHydroTestosteron of zo) zorgt voor de mannelijke haaruitval. Als je dus geen DHT meer hebt valt je haar ook niet meer uit wordt niet meer dunner en groeit zelfs weer terug al gaat het maar langzaam. Bij non TS mannen zal die werking weer stoppen als men stopt met het middel maar als je de rest van je leven hormies blijft slikken niet. Dus prima alternatief tegen de dunne haartjes. Uiteindelijk als je aan de hormies gaat nemen die het werk van de finasteride over hoewel op een iets andere manier maar dan hoef je het in ieder geval niet meer te gebruiken. Maar het is wel zo hoe eerder je dit proces start hoe beter het uiteindelijke resultaat. Bij mij kwam mijn haar binnen een half jaar hormies terug op mijn kruin en nu na ruim vier jaar hormonen worden ook mijn inhammen geleidelijk aan gevuld. Het proces is nog steeds ingang en ik ben benieuwd naar wat het verder nog wordt. Het is in ieder geval zo lekker bijgegroeid dat ik een voorgenomen haartransplantatie niet meer nodig vind. Moet er wel bij vermelden dat je bij volledige kaalheid weinig resultaat boekt. Zelfs met dat Finasteride.
En dan die extensions. Kost een hoop en heeft niet altijd een leuk resultaat. Bij te dun haar kan je haar gaan breken door die extensions dus pas er wel mee op. Verder heb je inderdaad meerdere mogelijkheden waaronder ook gewoon lijmen. Dat kan je zelfs bij mensen prive laten doen wat een hoop in de kosten scheelt. Vooral mensen met een afro afkomst zijn er behoorlijk handig in. Dus misschien eens gaan kijken in de zogenaamde blackhair salons. Daar kun je vast een hele hoop info krijgen en misschien zelfs een prive adres waar het je een stuk minder geld kost.
Chantal C.
Forumdiva

Joanne schreef:Je zou ook Finasteride kunnen gaan gebruiken. Dat zorgt voor een teruggroei van de haartjes op de plekken waar het te dun wordt. Het is een middel tegen mannelijke kaalheid en bestaat uit een stof die de omzet van testo naar DHT voorkomt. En DHT (DiHydroTestosteron of zo) zorgt voor de mannelijke haaruitval. Als je dus geen DHT meer hebt valt je haar ook niet meer uit wordt niet meer dunner en groeit zelfs weer terug al gaat het maar langzaam. Bij non TS mannen zal die werking weer stoppen als men stopt met het middel maar als je de rest van je leven hormies blijft slikken niet. Dus prima alternatief tegen de dunne haartjes. Uiteindelijk als je aan de hormies gaat nemen die het werk van de finasteride over hoewel op een iets andere manier maar dan hoef je het in ieder geval niet meer te gebruiken. Maar het is wel zo hoe eerder je dit proces start hoe beter het uiteindelijke resultaat. Bij mij kwam mijn haar binnen een half jaar hormies terug op mijn kruin en nu na ruim vier jaar hormonen worden ook mijn inhammen geleidelijk aan gevuld. Het proces is nog steeds ingang en ik ben benieuwd naar wat het verder nog wordt. Het is in ieder geval zo lekker bijgegroeid dat ik een voorgenomen haartransplantatie niet meer nodig vind. Moet er wel bij vermelden dat je bij volledige kaalheid weinig resultaat boekt. Zelfs met dat Finasteride.
Dit verhaal had ik inmiddels vernomen via TS-NL. Ik begreep dat Finasteride alleen via je huisarts te krijgen is. Klopt dat? Daarnaast werd me aangeraden om Megavites van Essential Organics te gaan slikken. Ik gebruik nu Pil-food (bijna zelfde samenstelling, maar bijna op en voor nieuwe moet ik naar Belgie). Pil-food werkt wel moet ik zeggen. Er groeit wel wat haar (na 5 maanden) maar niet echt super veel.
Joanne schreef:En dan die extensions. Kost een hoop en heeft niet altijd een leuk resultaat. Bij te dun haar kan je haar gaan breken door die extensions dus pas er wel mee op. Verder heb je inderdaad meerdere mogelijkheden waaronder ook gewoon lijmen. Dat kan je zelfs bij mensen prive laten doen wat een hoop in de kosten scheelt. Vooral mensen met een afro afkomst zijn er behoorlijk handig in. Dus misschien eens gaan kijken in de zogenaamde blackhair salons. Daar kun je vast een hele hoop info krijgen en misschien zelfs een prive adres waar het je een stuk minder geld kost.
Ik ben er inmiddels achter dat het best kostbaar is. Dus ik denk dat ik voor Finasteride ga. Wordt dat vergoed trouwens?
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Joanne schreef: Je zou ook Finasteride kunnen gaan gebruiken. Dat zorgt voor een teruggroei van de haartjes op de plekken waar het te dun wordt. Het is een middel tegen mannelijke kaalheid en bestaat uit een stof die de omzet van testo naar DHT voorkomt. En DHT (DiHydroTestosteron of zo) zorgt voor de mannelijke haaruitval. Als je dus geen DHT meer hebt valt je haar ook niet meer uit wordt niet meer dunner en groeit zelfs weer terug al gaat het maar langzaam. Bij non TS mannen zal die werking weer stoppen als men stopt met het middel maar als je de rest van je leven hormies blijft slikken niet. Dus prima alternatief tegen de dunne haartjes. Uiteindelijk als je aan de hormies gaat nemen die het werk van de finasteride over hoewel op een iets andere manier maar dan hoef je het in ieder geval niet meer te gebruiken. Maar het is wel zo hoe eerder je dit proces start hoe beter het uiteindelijke resultaat. Bij mij kwam mijn haar binnen een half jaar hormies terug op mijn kruin en nu na ruim vier jaar hormonen worden ook mijn inhammen geleidelijk aan gevuld. Het proces is nog steeds ingang en ik ben benieuwd naar wat het verder nog wordt. Het is in ieder geval zo lekker bijgegroeid dat ik een voorgenomen haartransplantatie niet meer nodig vind. Moet er wel bij vermelden dat je bij volledige kaalheid weinig resultaat boekt. Zelfs met dat Finasteride.
Dat finasteride kaal worden stopt of voor komt is waar, maar echt voor significante teruggroei zorgen doet het niet, alleen als je beginnende kaalheid hebt is het een oplossing. Cyproteron acetaat werkt, helemaal in combinatie met oestrogenen, veel beter. Maar als je echt al jaren kale plekken hebt, is het hoogstwaarschijnlijk te laat. Dan is een haarimplantatie de beste oplossing. Dat is echter wel heel duur en ook niet geheel pijnloos. Een goedkopere en minder pijnlijke en soms ook vergoede (geloof ik) oplossing is dan een haarwerk. Het grootste voordeel van finasteride is dat je er maar heel weinig van nodig hebt, 1mg heeft hetzelfde effect als 5mg en als je er een beetje gevoelig voor bent, heeft het ook een iets anti androgene werking. Cyproteron acetaat is een mddel dat ooit bedacht is om verlichting te bieden bij onbehandelbare prostaatkanker, finasteride is het kleine broertje, bedoelt om verlichting te even bij goedaardige prostaat aandoeningen. Omdat het geleverd wordt in tabletten van 5mg, kun je die het beste met een vijzel fijnmalen en 2 maal daags een klein beetje van het poeder het steeltje van een theelepel eruit lepelen. Pas wel op dat er geen bio's met het poeder in aanraking komen, het kan namelijk voor afwijkingen bij geboortes zorgen.
Joanne schreef: En dan die extensions. Kost een hoop en heeft niet altijd een leuk resultaat. Bij te dun haar kan je haar gaan breken door die extensions dus pas er wel mee op. Verder heb je inderdaad meerdere mogelijkheden waaronder ook gewoon lijmen. Dat kan je zelfs bij mensen prive laten doen wat een hoop in de kosten scheelt. Vooral mensen met een afro afkomst zijn er behoorlijk handig in. Dus misschien eens gaan kijken in de zogenaamde blackhair salons. Daar kun je vast een hele hoop info krijgen en misschien zelfs een prive adres waar het je een stuk minder geld kost.
Asielzoekers centra zijn vaak de goedkoopste adressen, alleen moet je dan wel zelf voor de extensions zorgen. Advertenties hiervan vind je vaak in huis aan huis tweedehands spulletjes bladen. Een black hair salon zal mogelijke klanten niet snel naar een goedkoper adres doorverwijzen. Ik heb even wat navraag gedaan bij 2 vriendinnen die extensions hebben gehad en ze waren allebei blij dat die dingen er weer uit waren. Het ging namelijk jeuken en wassen moet heel voorzichtig. Ze hadden wel allebei extreme extensions trouwens, eentje van kort naar heel lang en de andere had zich een bos dreads laten aanmeten. Misschien dat het met een paar extensions meevalt.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

over haargroeimiddelen wil ik even kwijt dat ik gelezen heb op verschillende site's dat de middeltjes wel helpen in meer of mindere mate maar wanneer je stopt met die middeltjes beginnen de haren weer uit te vallen, met andere woorden je moet blijven slikken.....
komt nog bij dat het haar wat terug komt vaak veel dunner is....
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Yeps allemaal waar maar het gaat er uiteindelijk om dat Chantie in ieder geval die kaalwording stopt tot ze aan de hormies gaat waardoor die terugroei in werking treed. vandaar mijn tip over finasteride wat je volgens mij ook gewoon via het internet kunt bestellen. Wordt denk ik niet vergoed.
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

Is idd ook gewoon via internet te koop.
Wat ik er van weet is dat finasteride alleen weinig effect heeft, je moet er bv spironolactone bij gebruiken en dan eigenlijk ook nog minoxidil....
Ik heb het alle drie een jaar lang gebruikt zonder effect, voor mij dus zonde van het geld.....

Het is trouwens bij heel veel haargroei middelen dat je haar er wel van kan gaan groeien maar hou je op met de middeltjes dan is je aangegroeide haar binnen no time weer weg..... dure busines dus.
Ik kies wel een keer voor een scalpadvancement en haartransplantatie, dat werkt iedergeval echt en is geen weggegooid geld.

Ik kocht mijn spulletjes trouwens altijd hier http://www.inhousedrugstore-europe.com/
Goedkoop is het niet maar ja als je moet dan moet je :D
Ik betaalde er trouwens op het amerikaanse gedeelte, scheelde in geld....
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Amanda,

Dat is niet helemaal waar.
Ik gebruik nu zo'n vier maanden alleen finisteride (wat dus niet vergoed wordt, zelfs niet op recept) en bij de controle vorige week woensdag gaf ik aan dat ik nog geen resultaten zag, maar wel besefte dat het een zaak van lange adem is.
De dermatoloog haalde er een soort van microscoopje bij en constateerde dat er een heleboel nieuwe haartjes aan zitten te komen. Alleen waren die met het blote oog nog niet te zien.
Conclusie: het gaat de goede kant op, maar mij eigenlijk te langzaam.
Maar kan het helaas niet versnellen.
Cyn.
Plaats reactie